جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.3
(4)

یوگا تمرینی فراتر از کاهش وزن است. این ورزش بی‌نظیر نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه قادر است کبد چرب را نیز درمان و حتی عملکرد کلی بدن شما را تقویت کند. بسیاری از افراد فعال در زمینه یوگا پس از تمرین منظم و مداوم این ورزش، متوجه کاهش علائم بیماری کبد چرب شده اند.

بیماری کبد چرب یعنی تجمع چربی در کبد که می‌تواند به کبد آسیب رسانده و عوارض جدی برای بدن‌تان به همراه داشته باشد. اگر کبد چرب دارید، بهتر است در کنار داروهای تجویز شده دکتر، از یک سبک زندگی سالم که حاوی غذاهای مغذی و مفید و ورزش منظم است، پیروی کنید. در همین راستا ما به شما 5 حرکت یوگا را معرفی می‌کنیم که با انجام آن‌ها می‌توانید از شر کبد چرب خلاص شوید، زیرا درمان کبد چرب با یوگا یکی از ساده ترین و موثرترین روش‌ها برای تقویت سلامت بدن است.

درمان کبد چرب با یوگا

برای درمان کبد چرب این 5 حرکت را انجام دهید:

ژست مثلث یوگا

ژست مثلث یوگا

بایستید و پاها را حدود 90 سانتی‌متر از هم باز کنید. پای راست را 90 درجه به سمت راست و پای چپ را کمی به سمت داخل بچرخانید تا پاشنه های هر دو پایتان در یک خط قرار بگیرند. نفس عمیق بکشید، بازوهای خود را به طرفین و به موازات شانه‌هایتان باز کنید. سپس از طریق بینی هوا را خارج کنید و دست راست خود را به سمت نوک انگشت پای راست دراز کنید تا دست‌تان، انگشتان پای‌تان را لمس کند. حالا دست چپ خود را در یک خط و موازی با بدن‌تان به سمت بالا نگهدارید. سعی کنید چندین دم و بازدم عمیق انجام دهید و بعد به حالت عادی بایستید و همین کار را با پا و دست چپ خود نیز انجام دهید.

حرکت سالامبا بوجانگ اسانا

حرکت سالامبا بوجانگ اسانا

روی شکم دراز بکشید و پاهایتان را کامل دراز کنید. آرنج های‌تان را مستقیماً زیر شانه ها قرار دهید اما ساعدها و کف دست‌هایتان باید روی تشک قرار داده شوند. در حالی که بالاتنه تان را به سمت بالا می‌کشید و به کمرتان قوس می‌دهید باید ناف و باسن‌تان را به سمت داخل تشک فشار دهید. فاصله شانه ها با گوش‌هایتان را زیاد کنید و به سمت جلو نگاه کنید. پس از چند بار دم و بازدم عمیق بدنتان را شل کنید و به حالت استراحت دراز بکشید.

حرکت مار کبرا (بوجانگاسانا)

حرکت مار کبرا (بوجانگاسانا)

حرکت بوجانگاسانا را با دراز کشیدن روی شکم در حالی که پاها را دراز کرده اید و انگشتان پا به طور کامل کشیده شده، شروع کنید. دست‌تان را روی تشک یوگا زیر شانه هایتان قرار دهید. نفس عمیق بکشید و به آرامی قفسه سینه تان را از روی تشک بلند کنید. دقت کنید که تنها بالا تنه را بلند کنید و از قسمت باسن و پاهایتان روی تشک قرار داشته باشد.

تا جایی که می‌توانید دستانتان را صاف کنید و به کمترتان قوس بدهید. برای انجام این حرکت به سمت جلو یا به سمت بالا نگاه کنید. پس از چند نفس عمیق، بدنتان را دوباره به حالت اول برگردانید.

حرکت کمان (دانوراسانا)

حرکت کمان (دانوراسانا)

روی شکم دراز بکشید و پاهایتان را دراز کنید. بعد زانوهای خود را به سمت پشت خم کنید، پاشنه های پایتان را به سمت باسن خم کنید. بعد با دسانتان مچ هر دو پایتان را بگیرید. شروع کنید به نفس عمیق کشیدن، بعد در حالی که دم و بازدم را انجام می‌دهید، سینه و ران‌هایتان را از روی تشک بلند کنید و همزمان پاهایتان را با دست نگه دارید. سعی کنید وضعیت بدن تان به حالت یک کمان دربیاید. بعد از چند دم و بازدم پاهایتان را رها کنید و روی تشک استراحت کنید و یک بار دیگر این حرکت را انجام دهید.

حرکت یا ژست نیمه ارباب ماهی ها

حرکت یا ژست نیمه ارباب ماهی ها

ابتدا هر دو پا را دراز کنید، سپس زانوی راست را خم کنید و روی قسمت خارجی ران چپ‌تان قرار دهید و دست چپ‌تان را دور پای راست‌تان قلاب کنید. سپس دست راست‌تان را به سمت پشت سر باز کنید و بالا تنه‌تان را به همان سمت بچرخانید. حالا به آرامی نفس بکشید و دم و بازدم را خیلی آهسته انجام دهید. سعی کنید برای چند دقیقه در این حالت باقی بمانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان