جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.5
(6)

بر اساس مطالعات انجام شده موها نشان دهنده سطح سلامت کلی بدن هستند. به همین دلیل باید به آن ها توجه بیشتری داشته باشید. با این حال حتما تجربه ریزش مو، موخوره و وز شدن موها را داشته اید. سوال این است که برای سلامت و بهبود موها باید چه کاری انجام داد؟ همانطور که می‌دانید افراد از روتین ها و محصولات متنوع برای موهایشان استفاده می‌کنند از درمان های خانگی با روش های طبیعی گرفته تا مراجعه به پزشک و مصرف دارو با این حال هنوز هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید. اما امروز ما برای شما یک راه حل بهتر داریم. بله! شما می‌توانید برای بهبود سلامت موهایتان یوگا انجام دهید. تاثیر یوگا بر رشد مو باورنکردنی است اما واقعا اتفاق می‌افتد.

بعضی از حرکات یوگا که تاثیر مستقیم بر رشد و ضخامت موهای شما دارند، با خون رسانی به پوست سرتان باعث افزایش رشد موها می‌شوند. یوگا نه تنها به بدن شما آرامش می‌بخشد، بلکه باعث سلامت موها نیز می‌شود.

در این مقاله، ما لیستی از بهترین آساناهای یوگا را برای شما معرفی می‌کنیم که نه تنها به سلامت و شاداب نگهداشتن بدن شما کمک می‌کند، بلکه برای سلامتی موهای شما نیز فوق العاده هستند.

یوگا چگونه از موهای شما محافظت می‌کند؟

همانطور که همه می‌دانیم، یوگا روی بدن معجزه می‌کند. اما حتما از این که شنیده اید، یوگا حتی می‌تواند موهای خشک و آسیب دیده شما را نیز ترمیم کند، تعجب کرده اید. اما باید بدانید که یوگا با بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش اضطراب به سلامت موها کمک می‌کند.

برخی آساناهای یوگا، تاثیر خاصی بر رشد و ضخامت موها دارند، زیرا موقعیت قرار گرفتن سر در چنین حرکاتی باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند. حالا بیایید با این حرکات آشنا شویم.

حرکت سگ رو به پایین در یوگا

هرچند انجام حرکت سگ رو به پایین کمی سنگین و سخت به نظر می‌رسد، اما این طور نیست. انجام این حرکت آنقدرها که فکر می‌کنید، سخت نیست و حالت سگ رو به پایین نامیده می‌شود زیرا شبیه سگی است که به جلو خم شده است. این آسانای یوگا در سطح مبتدی باید صبح ها با معده خالی تمرین شود. در این حرکت باید بدنتان را حدود 1 الی 3 دقیقه به همین شکل نگه دارید.

فواید انجام حرکت سگ رو به پایین برای بدن:

انجام این حرکت خون را بهبود بخشیده و باعث می‌شود خون تازه در سر شما جریان یابد، همین امر نیز به رشد مو و ضخامت موهای شما کمک می‌کند. ماهیچه های شکم را فشرده می‌کند و عملکرد سیستم هاضمه را بهبود می‌بخشد. گردن و ستون فقرات شما را کشیده و در نتیجه استرس را از بین می‌برد. آسانا همچنین به آرامش ذهنی و بدنی شما کمک می‌کند.

حرکت خم به جلو ایستاده

اوتاناسانا که به آن حالت خم به جلو ایستاده نیز می‌گویند، به جوان شدن بدن شما و بالا بردن روحیه تان کمک می‌کند. اگر در سطح متوسط هستید، زمانی که این حرکت را انجام می‌دهید باید بدنتان را برای حداقل 15 تا 30 ثانیه به همین شکل نگهدارید. سعی کنید حرکت خم به جلو ایستاده را هر صبح با معده خالی انجام دهید. اگر نمی‌توانید از طرف صبح تمرین کنید، عصر بهترین زمان برای انجام آن است، به شرطی که از آخرین باری که غذا خورده اید، 4 تا 6 ساعت گذشته باشد.

فایده انجام حرکت خم به جلو ایستاده

انجام حرکت اوتاناسانا انرژی را به سلول‌های سر باز می‌گرداند و باعث تسریع رشد مو می‌شود. این تمرین به آرام کردن ذهن شما کمک کرده و سردرد و بی خوابی شما را از بین می‌برد. از طرفی باعث از بین رفتن یبوست نیز می‌شود. از طرفی این حرکت در یوگا به کشش بدن شما نیز کمک می‌کند.

حرکت شتر

Ustrasana که به آن حالت شتر نیز می‌گویند، یک حالت خمیدگی به عقب است که باعث باز شدن چاکرای قلب شما می‌شود. اگر در سطح متوسط هستید، هنگام انجام این حرکت 30 تا 60 ثانیه صبر کنید. سعی کنید حرکت شتر را صبح قبل از صبحانه انجام دهید، زیرا به عملکرد بهتر بدن شما کمک می‌کند.

فایده انجام حرکت شتر

انجام حرکت شتر روند هضم و دفع غذا را بهتر می‌کند. قفسه سینه شما را باز می‌کند و استرس را که یکی از عوامل مهم در ریزش مو است را از بین می‌برد. نه تنها به تقویت بدن کمک می‌کند، بلکه چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و تاثیر فوق العاده ای بر کاهش تنش در تخمدان‌ها دارد.

تاثیر یوگا بر رشد مو: حرکت رعد و برق در یوگا

واجراسانا، که به آن حالت صاعقه یا حرکت رعد و برق نیز می‌گویند، که باعث تقویت و قوی شدن بدن می‌شود. حرکت رعد و برق یکی از معدود حرکات و حالاتی است که انجام آن پس از صرف غذا مفید است. در انجام این آسانا یوگا در سطح مبتدی به سبک وینیاسا، بدن باید حداقل به مدت 5-10 دقیقه در این حالت نگه داشته شود. سپس می‌توانید به حرکت کودک بروید تا باسن و عضلات تان کشش خوبی را تجربه کنند.

فواید انجام حرکت وجرسانا

اگر به طور منظم این تمرین را انجام دهید، یبوستتان درمان خواهد شد. از طرفی ذهن آرامی خواهید داشت و کاهش وزن را تجربه می‌کنید. این حرکت فشار در ناحیه کمر را از بین می‌برد. همچنین اختلالات معده را درمان، گردش خون را بهبود و ماهیچه ها را تقویت می‌کند.

سارونگاسانا (ایستادن بر شانه)

سارونگاسانا که به آن حالت ایستادن بر شانه نیز می‌گویند، ملکه همه حرکات است. با انجام این حرکت قدرتمند، بدنتان شاهد تغییرات زیادی خواهد بود. سعی کنید، سارونگاسانا را با معده خالی انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. هنگام انجام آن نیز بدن را حداقل 30 تا 60 ثانیه در این حالت نگهدارید. اما مراقب باشید، زیرا این حرکت مناسب افراد در سطح پیشرفته است.

فواید انجام حرکت ایستادن بر شانه

ساروانگاسانا به درمان افسردگی خفیف کمک می‌کند. نه تنها با کاهش استرس، ذهن تان را آرام می‌کند بلکه به کشش گردن و شانه ها نیز کمک می‌کند. متابولیسم بدن شما را منظم و خستگی را از بین می‌برد.

حرکت تسکین دهنده باد

Pawanmuktasana که به آن حالت تسکین باد نیز می‌گویند، یکی از حرکات مناسب برای افراد مبتدی است که می‌توانند به راحتی انجامش دهند. سعی کنید بعد از بیدار شدن این حرکت را انجام دهید، زیرا به پاک سازی تمام گاز درون معده شما کمک می‌کند. هنگام انجام این حرکت بدن را برای 30 تا 60 ثانیه در این حالت نگهدارید.

فواید فوق العاده حرکت تسکین دهنده باد

برای هضم بهتر غذا و تقویت عضلات شکم حتما حرکت تسکین دهنده باد را انجام دهید. این حرکت به ماساژ اندام های داخلی و روده ها می‌پردازد. تنش و فشار در قسمت پایینی کمر را کاهش می‌دهد و خون بهتر در اندام ها جریان پیدا می‌کند. فراموش نکنید، این حرکت نه تنها به رشد وضخامت موهای شما کمک می‌کند، بلکه چربی شکم شما را نیز از بین می‌برد.

هد استند

حرکت هد استند یا Sirasana ، همچنین به نام Headstand Pose نیز یاد می‌شود و برتری بیشتری نسبت به همه حرکات در یوگا دارد. این حرکت به نام پادشاه همه آساناها شناخته می‌شود. با این حال زمانی این حرکت را انجام دهید که بدن شما به اندازه کافی آماده باشد. سعی کنید بین هنگام انجام آن حداقل 10 تا 12 ساعت قبل غذا خورده باشید. با توجه به این فاصله بهترین زمان برای انجام حرکت هد استند، صبح بعد از بیدار شدن است. فراموش نکنید این حرکت یکی از حرکات سطح پیشرفته در یوگا است که هنگام انجام آن بدن باید برای 1 تا 5 دقیقه به همان شکل نگه داشته شود.

مزایا انجام حرکت هد استند

بلافاصله بعد از انجام حرکت سیراسانا ذهن شما آرام خواهد شد و استرس از بین خواهد رفت. با افزایش جریان خون به پوست سر نه تنها موهای شما رشد قابل توجهی خواهند داشت، بلکه قدرت تمرکز شما نیز بالا می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان