جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.6
(5)

اگر به دنبال درمان سریع گلو درد خانگی هستید ما 11 روش فوق العاده را معرفی می‌کنیم که می‌توانید خیلی زود از شر گلو درد خلاص شوید. علائم گلودرد خیلی واضح است، وقتی دچار التهاب گلو می‌شوید سرفه دارید، صدایتان می‌گیرد و خارش و درد گلو را احساس می‌کنید.

اما برای کاهش درد، ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث گلودرد شما می‌شود: هوای خشک، سیگار کشیدن، رفلاکس اسید معده، عفونت‌های ویروسی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی، و عفونت‌های باکتریایی مانند استرپتوکوک همگی می‌توانند منجر به گلودرد شوند. اگر هر کدام از این عوامل باعث گلودردتان شده می‌توانید از درمان های خانگی قید شده در این نوشتار برای تسکین گلودرد تان استفاده کنید.

درمان سریع گلو درد خانگی

این 11 روش خانگی می‌توانند به درمان سریع گلو درد خانگی کمک کنند:

با آب نمک غرغره کنید – اما سرکه سیب را کنار بگذارید

آب نمک یک درمان خانگی عالی برای گلو درد است، زیرا می‌تواند تورم را کاهش داده و التهاب و تحریک گلو را آرام کند. پزشکان توصیه می‌کنند 4/1 تا 2/1 قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و هر یک یا دو ساعت یک بار غرغره کنید.

شاید شنیده باشید که غرغره کردن با سرکه سیب تأثیر مشابهی دارد، اما بهتر است از سرکه سیب استفاده نکنید. هرچند سرکه سیب دارای خواص ضدباکتریایی و احتمالاً ضد قارچی است، اما هنوز معلوم نیست که آیا برای گلو درد هم مفید است یا خیر.

مایعات سرد بنوشید

مایعات سرد بنوشید - درمان سریع گلو درد خانگی

همانطور که یخ می‌تواند درد مچ پای پیچ خورده‌تان را کاهش دهد و از تورم جلوگیری کند، نوشیدن مایعات سرد هم می‌تواند گلوی شما را بی‌حس کرده و باعث کاهش درد شود.

بستنی بخورید

اگر نمی‌توانید آب سرد یا مایعات سرد بنوشید، بستنی بخورید. بستنی به اندازه آب سرد می‌تواند با التهاب گلو مبارزه کند. فقط از بستنی با طعم مرکبات نخورید زیرا ممکن است باعث رفلاکس اسید شده و باعث تشدید التهاب و درد گلو شود.

فضای خانه را مرطوب نگهدارید

هوای خشک می‌تواند گلودرد را تحریک کرده و باعث می‌شود دیرتر خوب شوید. گرفتن دوش بخار یا استفاده از مرطوب کننده هوا می‌تواند رطوبت را به هوا بازگرداند و در نتیجه باعث تسکین درد گلو شود. غشاهای مخاطی بینی و گلو رطوبت را دوست دارند. بخار با تولید رطوبت و گرما باعث آرام شدن تارهای صوتی و کاهش تورم گلو می‌شود همچنین رطوبت موجود در بینی می‌تواند به پاکسازی مخاط و ترشحات کمک کند.

غذاهای اسیدی را کنار بگذارید

رفلاکس اسید زمانی اتفاق می‌افتد که اسید تولید شده توسط معده شما به گلو راه پیدا می‌کند و می‌تواند یکی از علل شایع گلودرد باشد. به همین دلیل اگر غذایی بخورید که باعث ایجاد رفلاکس اسید می‌شود، می‌تواند گلودرد شما را طولانی‌تر کند. بنابراین سعی کنید هنگام گلودرد از خوردن نوشابه، غذاهای سرخ شده و مرکبات مانند پرتقال و لیمو اجتناب کنید. همچنین یک ساعت قبل از خواب به طور کامل از خوردن غذا اجتناب کنید. غذا خوردن قبل از خواب نیز می‌تواند باعث رفلاکس و سوزش سر دل شود.

آنتی اسیدها را قورت دهید

آنتی اسیدها را قورت دهید

اگر فکر می‌کنید ریفلاکس اسید مقصر گلودرد شماست، مصرف آنتی اسیدها یا سایر داروهای تسکین دهنده رفلاکس می‌توانند به تسکین درد کمک کنند.

درمان سریع گلو درد خانگی، دمنوش‌های گیاهی بنوشید

همه زردچوبه در آشپزخانه خود دارند. از مزایای آن می‌توان به پتانسیل این ادویه برای پیشگیری از سرطان یا بیماری های مغزی اشاره کرد، اما قدرت ضد التهابی آن فوق العاده است. اگر گلودرد دارید، مقداری از زردچوبه را درون چای‌تان بریزید یا مقداری از آن را به آب نمک‌تان اضافه کنید.

شما همچنین می‌توانید این ادویه را به انواع چای های گیاهی اضافه کنید و خیلی سریع گلو دردتان را تسکین دهید.

عسل بخورید و درد گلویتان را تسکین دهید

عسل داروی درمان سریع گلودرد خانگی است که خواص ضد باکتریایی دارد، باعث تسکین گلودرد شده و التهاب را کاهش می‌دهد. یک قاشق از عسل را درون آب گرم یا چای مخلوط کنید و بنوشید.

یک مسکن بخورید

ایبوپروفن می‌تواند به توقف سرفه و گلودرد کمک کند. اما باید این دارو را همراه با غذا مصرف کنید و طبق دستورالعمل روی برچسب آن عمل کنید.

به صدایتان استراحت دهید

به صدایتان استراحت دهید

اگر بعد از فریاد زدن و تشویق کردن در یک کنسرت یا رویداد ورزشی دچار گلودرد شدید، احتمالا تارهای صوتی‌تان تحت فشار قرار گرفته است. بهترین درمان برای هر عضله‌ای که بیش از حد از آن کار کشیده اید، استراحت است. سعی کنید کمتر از حد معمول صحبت کنید تا گرفتگی صدا و درد گلویتان بهبود یابد.

مسواک جدید بخرید

باور کنید یا نه، مسواک زدن می‌تواند گلودرد را تداوم بخشد یا حتی باعث گلودرد شود. باکتری‌ها روی مسواک جمع شده و هر گونه آسیب به لثه در حین مسواک زدن، این میکروب‌ها را به لثه‌های شما منتقل می‌کند. به محض این که احساس بیماری کردید، مسواک‌تان را دور بیندازید و یک مسواک جدید بخرید. در اغلب موارد تنها استفاده از یک مسواک جدید می‌تواند باعث بهبود گلو درد شود. همچنین تعویض مسواک اغلب برای بیماران مبتلا به عفونت‌های باکتریایی گلو مناسب است.

اگر مریض شدید و گلویتان بهبود یافت، دوباره مسواکتان را عوض کنید تا گلویتان مجددا عفونت نکند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

گلودرد استرپتوکوکی یک عفونت باکتریایی بسیار دردناک است که ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شود. خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق عفونت‌های باکتریایی، از جمله استرپتوکوک، نیاز به مصرف یک دور آنتی بیوتیک دارد. از آن جایی که گلودرد می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، برخی از علائم شامل موارد زیر می‌شود:

  • گلودرد شدید، طولانی مدت یا مکرر
  • مشکل در تنفس، بلع یا باز کردن دهان
  • درد مفاصل، گوش درد
  • راش یا تب بالا
  • گرفتگی صدا که 2 هفته یا بیشتر طول بکشد
  • لکه‌های سفید روی گلو
  • خون در بزاق یا بلغم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان