جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1
(1)

گلودرد یکی از مشکلات رایج سلامتی در جامعه است. این مسئله به صورت سوزش، درد و خشکی در گلو ظاهر می شود. این روزها با افزایش بیماری امیکرون و علائم آن، نیاز به دمنوش های طبیعی بیشتر احساس می شود. در این مقاله درمان های گیاهی گلو درد مورد بررسی قرار گرفته است.

گلودرد چیست؟

گلودرد یکی از شایع ترین و اولین علائم احساس شده بسیاری از بیماری ها است. اغلب در اثر عفونت هایی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا و عوامل محیطی مانند هوای خشک یا گرد و غبار ایجاد می شود. گلودرد برای افراد ناراحت کننده است. گلودرد ناشی از ویروس ها معمولا زمان می برد تا برطرف شود.

نوع کمتر رایج گلودرد ناشی از باکتری ها، نه ویروس ها، نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارد تا از عوارض عفونت گلودرد جلوگیری شود.گلو درد بسته به اینکه کدام قسمت از گلو را درگیر می کند به انواع مختلفی تقسیم می شود. بر این اساس، فارنژیت به دردی گفته می شود که ناحیه ای را تحت تاثیر قرار می دهد که درست پشت حفره دهان به سمت حنجره ادامه می یابد.

لارنژیت نامی است که به درد و تورم در بافت نرم غضروفی به نام حنجره که شامل جعبه صدا در حنجره است، داده می شود. تونسیلیت نامی است که به تورم و سوزش در لوزه ها و بافت نرم پشت دهان داده می شود.

علل گلودرد چیست؟

تقریباً هر  کسی در طول زندگی از گلودرد شکایت کرده است. برخی عوامل، خطر این اتفاق را افزایش می دهند. شایع ترین علت گلودرد و سرماخوردگی ویروس هایی هستند که باعث آنفولانزا می شوند. به ندرت، علل دیگری به جز عفونت های باکتریایی منجر به گلودرد می شود.

از جمله بیماری های ویروسی که باعث گلودرد می شوند:

سرماخوردگی یا آنفولانزا،

کرونا،

سرخک،

واریسلا،

کروپ وجود دارد، یک بیماری رایج دوران کودکی که با سرفه‌های شدید و بلند تشخیص داده می‌شود.

زنجبیل عسلی

عسل با خاصیت نرم کنندگی و التیام بخشی، شناخته شده ترین محلول گیاهی برای گلودرد است. برای تأثیر بیشتر یک قاشق غذاخوری زنجبیل پودر شده و نصف لیوان آب لیمو را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل با هم مخلوط کنید. می توانید هر روز صبح یک قاشق از آن را مصرف کنید تا زمانی که درد از بین برود.

درمان های گیاهی گلو درد

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل: مصرف متعادل زنجبیل در روز چه میزان است؟

از درمان های گیاهی گلو درد سرکه سیب

سرکه سیب محصولی است که با خواص ضد باکتریایی خود متمایز است. سرکه سیب که می تواند با عفونت ها مبارزه کند نیز ساختار اسیدی دارد. بنابراین، می تواند بر تجزیه مخاطی که باعث درد در گلو می شود، تأثیر بگذارد. همچنین از گسترش باکتری ها جلوگیری می کند. اگر در حین قورت دادن گلو درد دارید، می توانید دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با کمی آب رقیق کرده و غرغره کنید.

همچنین افزودن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل به یک لیوان آب و نوشیدن آن یکی از روش های موثر برای تسکین گلودرد است. (سرکه سیب از اسید استیک تشکیل شده است، یعنی ترکیباتی که به مبارزه با باکتری ها کمک می کند. قرن هاست که در زمینه سلامت استفاده می شود.)

درمان های گیاهی گلو درد

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

سیر

این سبزی جزو آنتی باکتریال های طبیعی است. سیر حاوی آلیسین است و می تواند با عفونت ها مبارزه کند. همچنین می تواند برای جلوگیری از سرماخوردگی مصرف شود. برای این کار یک حبه سیر را بجوید و آن را قورت دهید. فقط یک نکته کوچک: آنزیم های موجود در سیر می توانند به دندان های شما آسیب بزنند. به همین دلیل پس از مصرف سیر خام، حتما دندان های خود را مسواک بزنید تا هم آنزیم ها را از بین ببرید و هم از مشکلات بو جلوگیری کند.

مطلب مرتبط: عوارض جانبی سیر: در مصرف سیر مراقب باشید!

درمان های گیاهی گلو درد؛ فلفل قرمز

کپسایسین، با مسدود کردن گیرنده‌های درد، درد را تسکین می‌دهد. فلفل یکی از محصولات شناخته شده برای ارائه محلول‌های گیاهی برای گلودرد است. برای اینکه کاهش تلخی فلفل، می توانید فلفل قرمز تند پودر شده را با عسل مخلوط کنید و مصرف کنید. به هر حال، اگر در دهانتان زخم یا ناراحتی معده دارید، بهتر است از گزینه فلفل تند استفاده نکنید.

درمان های گیاهی گلو دردبخور

اگر هنگام بلع گلو درد دارید، بخور را نیز امتحان کنید. به خصوص اگر به دلیل سرماخوردگی گلو درد و گرفتگی بینی دارید. حمام بخار تا حدودی درد شما را تسکین می دهد. می توانید به سادگی بخار آب را استنشاق کنید یا در صورت تمایل می توانید مقداری سبزی با طراوت مانند بابونه یا برگ نعناع خشک شده را در آب بریزید.

مطلب مرتبط: درمان گلودرد: ۸ درمان خانگی که به راحتی درد گلو را تسکین بدهید

درمان های گیاهی گلو درد و استفاده از لیمو

لیمو که از نظر ویتامین C بسیار موثر است، ذخیره شفابخشی است که برای گلودرد نیز مفید خواهد بود. مصرف آبلیمو با افزودن نمک و عسل روش موثرتری برای گلودرد است.

مطلب مرتبط: مضرات لیمو: ۷ عارضه جانبی لیمو که باید مراقب آنها باشید

مریم گلی

1 قاشق چایخوری اکیناسه و 1 قاشق چایخوری مریم گلی آسیاب شده را در نصف لیوان آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت بگذارید. برای درمان گلو موثر خواهد بود که مخلوط را خوب صاف کرده و در قوطی اسپری بریزید و در فواصل دو ساعت از آن استفاده کنید.

مطلب مرتبط: درمان گلودرد ویروسی: ۱۲ راهکار خانگی برای تسکین گلودرد

درمان های گیاهی گلو درد؛ بابونه

2-3 قاشق غذاخوری بابونه خشک را در نیم لیتر آب جوشیده بریزید. اجازه دهید 3 دقیقه دم بکشد. سپس می توانید چای بابونه را صاف کرده و با افزودن عسل و لیمو میل کنید. (از آنجایی که چای بابونه یک ضد التهاب طبیعی است، سلول های گلو را تجدید می کند و از دفع ارگانیسم های خارجی در بدن اطمینان می دهد.)

درمان های گیاهی گلو درد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان