جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.4
(71)

درمان خانگی سوزش ادرار می‌تواند شامل استفاده از داروهای گیاهی و کمپرس گرم شود. با این حال قبل از انتخاب یک روش خانگی حتما باید علت سوزش ادرار را بدانید تا بتوانید برای درمان آن اقدام کنید. سوزش ادرار در مردان دلایل مختلفی دارد. اگر پی به علت آن ببرید می‎توانید آن را به راحتی درمان کنید. در این نوشتار به ۹ درمان خانگی سوزش ادرار در مردان پرداخته‌ایم.

دلایل بروز سوزش ادرار در مردان

دلایل احتمالی بروز سوزش ادرار به قرار زیر هستند:

  • عفونت های دستگاه ادراری
  • بیماری‌های مقاربتی
  • پروستاتیت
  • سیستیت
  • اورتریت
  • اپیدیدیمیت
  • بیماری التهابی لگن (PID
  • اوروپاتی انسدادی
  • سنگ کلیه
  • مصرف داروها
  • محصولات بهداشتی

درمان خانگی سوزش ادرار در مردان

از این 9 روش خانگی برای درمان سوزش ادرار استفاده کنید:

روزی 8 لیوان آب بنوشید

روزی 8 لیوان آب بنوشید - درمان خانگی سوزش ادرار در مردان

یکی از درمان های خانگی برای سوزش ادرار در مردان، نوشیدن آب زیاد است. آب به دفع باکتری‌ها و میکروب‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل هنگامی که دچار سوزش ادرار می‌شوید، حتما باید روزی 8 لیوان آب بنوشید تا سموم از بدنتان دفع شود. همچنین می‌توانید سوپ، آبمیوه و اسموتی بنوشید.

کمپرس آب‌ گرم

اگر در طول زمانی که سوزش ادرار دارید، دچار درد مثانه هم هستید، می‌توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید. برای این کار کمپرس آب گرم را به مدت ۵ دقیقه زیر شکم‌تان نگهدارید، سپس آن را بردارید و چند لحظه بعد دوباره روی نقطه مورد نظرتان قرار دهید.

مخلوط سرکه‌ سیب و عسل

سرکه سیب یکی از درمان های خانگی برای سوزش ادرار در مردان است. در واقع این نوع سرکه خواص ضد باکتریای و ضدقارچی دارد که می‌تواند خیلی زود سوزش ادرار شما را متوقف کند. اگر می‌خواهید از سرکه سیب استفاده کنید، یک قاشق از آن را با یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب ولرم ترکیب کرده و بنوشید. سعی کنید از این روش روزی دو بار استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت قلیایی دارد که می‌تواند اسید ادرار شما را کاهش دهد. بنابراین باعث کاهش سوزش و تکرار ادرار می‌شود. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک لیوان آب مخلوط کنید و با شکم خالی بنوشید. اگر یک هفته هر روز از این مخلوط بنوشید، خیلی زود بهبود پیدا می‌کنید.

لیمو ترش بخورید

لیمو ترش یکی دیگر از مواد غذایی است که به درمان سوزش ادرار در مردان کمک می‌کند. اگر آب یک لیموترش را در یک لیوان آب ولرم بریزید و یک قاشق چایخوری عسل هم به آن اضافه کنید، می‌توانید سوزش ادرارتان را بهبود ببخشید. اما فرموش نکنید که این ترکیب را به مدت یک هفته، هر روز صبح با شکم خالی بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل با خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی فوق العاده‌اش بهترین دارو برای از بین بردن عفونتی است که سبب سوزش ادرار می‌شود. شما می‌توانید مقداری زنجبیل تازه را رنده کرده و آب آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی ناحیه مورد نظر بمالید. همچنین می‌توانید یک قاشق آب زنجبیل را درون یک لیوان آب ولرم حل کنید و روزی یک بار بنوشید. تا زمانی که سوزش ادرارتان بهبود نیافته، از این روش درمانی استفاده کنید.

خیار

خیار خاصیت ادرارآوری دارد. در واقع یکی از روش های سنتی برای درمان سوزش ادرار در مردان خوردن خیار است. خیار حاوی ۹۵ درصد آب است. به همین دلیل نه تنها به حفظ آب بدن کمک می‌کند بلکه باعث دفع سموم بدن نیز می‌شود. اگر آب خیار را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب یک عدد لیموترش مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید، خیلی زود از شر سوزش ادرار خلاص می‌شوید.

دمنوش تخم گشنیز

دمنوش تخم گشنیز - درمان خانگی سوزش ادرار در مردان

تخم گشنیز به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می‌تواند عفونت دستگاه تناسلی را درمان کند. اگر می‌خواهید از شر سوزش ادرار خلاص شوید، حتما 2 قاشق چایخوری تخم گشنیز را در یک فنجان آب جوش مخلوط کنید و پس از 10 دقیقه که دمنوش‌تان به خوبی دم کشید، آن را بنوشید. سعی کنید روزی دو بار از این دمنوش بخورید.

دمنوش تخم شنبلیله

دمنوش تخم شنبلیله یک داروی گیاهی برای درمان سوزش ادرار در خانه است. اگر سوزش ادرار دارید می‌توانید، نصف قاشق چایخوری پودر تخم شنبلیله را در یک لیوان شیر مخلوط کنید و روزی دو بار بنوشید. همپنین می‌توانید یک قاشق چایخوری از این تخم را درون عسل مخلوط کنید و روزی دو تا سه بار میل کنید.

تخم شنبلیله نه تنها می‌تواند از تجمع سموم جلوگیری کند، بلکه از بروز عفونت نیز جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید برای تنظیم pH بدن تخم شنبلیله مصرف کنید. تا زمانی که سوزش ادرار تان بهبود نیافته، مصرف این داروی گیاهی را ادامه دهید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

  • اگر درد مداوم یا طولانی مدت داشته باشید
  • اگر سوزش ادرار همراه با درد و تب باشد
  • اگر ترشح آلت تناسلی دارید
  • اگر ادرار شما بوی بد دارد، خونی است یا کدر حتما باید به پزشک مراجعه کنید
  • اگر سوزش ادرار همراه با درد شکم دارید
  • در صورت دفع سنگ مثانه یا کلیه حتما به پزشک مراجعه کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 71

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان