جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.5
(19)

بسیاری از زنان ممکن است در مقطعی از زندگی‌شان خشکی واژن را تجربه کنند. این اختلال یک مشکل شایع است اما برخی از زنان خجالت می‌کشند برای درمان خشکی واژن به پزشک مراجعه کنند. با این حال، اگر زنی به خشکی واژن مبتلا شود، باید حتما به پزشک مراجعه کند. اما چطور به خشکی واژن مبتلا می‌شوید؟

در واقع غده‌ای در رحم (غده دهانه رحم) مسئول تولید روانکاری طبیعی در واژن است. این غده به مرطوب و تمیز نگه داشتن واژن کمک می‌کند. اما عواملی مانند برخی داروها، کاهش سطح هورمون یا شیردهی می‌توانند منجر به بروز علائم خشکی واژن شوند. خشکی واژن می‌تواند با درد و سوزش در هنگام رابطه جنسی همراه باشد. این بیماری ممکن است همه زنان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد، اما در زنان یائسه بالای 50 سال شایع‌تر است.

اگر شما هم درگیر خشکی واژن هستید، نه تنها باید به پزشک مراجعه کنید بله می‌توانید از درمان خانگی خشکی واژن هم استفاده کنید. ما برای درمان خشکی واژن این 7 روش خانگی را پیشنهاد می‌کنیم.

چه چیزی باعث خشکی واژن می شود؟

چه چیزی باعث خشکی واژن می شود؟

بیشتر اوقات، خشکی واژن ناشی از کاهش سطح هورمون زنانه به نام استروژن است. خشکی واژن می‌تواند در افرادی که تحت درمان برخی بیماری های خاص هستند نیز ایجاد شود. برخی از علل شایع خشکی واژن عبارتند از:

  • شیر دادن
  • زایمان
  • مصرف قرص‌های ضد بارداری
  • یائسگی
  • برداشتن تخمدان‌ها
  • همچنین اگر در حال درمان سرطان، از جمله شیمی درمانی یا درمان هورمونی هستید ممکن است به خشکی واژن مبتلا شوید
  • استفاده از داروهای ضد استروژن که (برای درمان اندومتریوز یا فیبروم رحم استفاده می شود)
  • داروهایی مانند آنتی هیستامین ها (داروی ضد حساسیت که برای درمان خارش چشم یا آبریزش بینی استفاده می‌شود) یا داروهای ضد افسردگی
  • یک اختلال خودایمنی سندرم شوگرن هم می‌تواند باعث خشکی کل بدن به ویژه خشکی واژن شود.

عوامل دیگری که می‌توانند باعث خشکی واژن شوند عبارتند از:

  • استفاده از صابون‌های معطر برای شستشوی اطراف پوست واژن
  • عدم تحریک در حین رابطه جنسی

علائم خشکی واژن

اگر خشکی واژن را تجربه می‌کنید، ممکن است چنین علائمی داشته باشید:

  • درد یا خارش در اطراف واژن
  • میل به دفع بیشتر ادرار کردن

علائم و درمان های خانگی برای خشکی واژن

  • عفونت های مکرر دستگاه ادراری
  • ناراحتی یا درد در حین رابطه جنسی

درمان های خانگی برای خشکی واژن

همانطور که در ابتدا یادآور شدیم ما امروز 7 روش خانگی برای خشکی واژن را به شما معرفی می‌کنیم که به درمان این بیماری کمک خواهند کرد.

روغن نارگیل

می‌توانید از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل برای درمان خشکی واژن استفاده کنید. روغن نارگیل خالص و طبیعی باعث می‌شود خشکی پوست از بین برود. زیرا این روغن یک نرم کننده طبیعی و تسکین دهنده درد به حساب می‌آید. برای درمان خشکی واژن چند قطره روغن نارگیل را روی پوست اطراف آن بمالید و چند دقیقه به آهستگی ماساژ دهید. فراموش نکنید که قبل از این کار، حتما دستانتان را تمیز کنید.

روغن بادام، درمان خانگی خشکی واژن

روغن بادام شیرین سال ها است که در طب سنتی به عنوان داروی برای رفع خشکی پوست استفاده می‌شود. این روغن با خاصیت نرم کنندگی خود می‌تواند خشکی واژن شما را درمان کند. از این روغن گیاهی نیز به همان روش قبلی روی پوست اطراف واژن بمالید. اما قبل از آن دست‌هایتان را شسته و خشک کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که برای حفظ رطوبت و آبرسانی پوست بی‌نظیر است. برای این که بتوانید خشکی واژن‌تان را درمان کنید، حتما از این روغن تسکین دهنده روی پوست اطراف واژن‌تان بمالید و برای چند دقیقه پوست‌تان را ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست‌تان شود.

درمان خشکی واژن با عسل

درمان خشکی واژن با عسل

یکی از روش های خانگی دیگر برای درمان خشکی واژن استفاده از عسل است. عسل خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد قارچی دارد که سال‌ها در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اگر به خشکی واژن مبتلا هستید، می‌توانید 2 قاشق عسل را در اپلیکاتور ریخته و به داخل واژن تزریق کنید. عسل می‌تواند انواع قارچ‌ها و زخم های دهانه رحم را درمان کند.

استفاده از سیب‌زمینی شیرین

از دیگر مواد طبیعی برای درمان خشکی واژن می‌توان به سیب زمینی شیرین اشاره کرد. این ماده غذایی منبع خوب ویتامین A است. این نوع ویتامین می‌تواند رحم و دیواره واژن را تمیز کرده و بافت آن‌ها را تقویت کند. از طرفی بر اساس تحقیقات انجام شده، این نوع ویتامین نقش فوق العاده‌ای در تولید هورمون های جنسی دارد.

ژل آلوئه‌ورا

شما همچنین می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای درمان خشکی واژن استفاده کنید. این روش را می‌توان به دو شکل انجام داد. در روش اول می‌توانید مقداری از این ژل را به ناحیه اطراف واژن‌تان بمالید. اما در روش دوم می‌توانید روزانه یک فنجان آب آلوئه ورا بنوشید.

روغن کنجد

روغن کنجد نیز مانند سایر روغن های طبیعی یک روان کننده طبیعی به حساب می‌رود که قدرت درمان خشکی واژن را دارد. اگر به خشکی واژن مبتلا هستید، یک تکه پنبه را به روغن کنجد آغشته کنید و بعد آن را به دیواره های واژن بمالید. اگر از این روش یک هفته به طور منظم استفاده کنید، حتما خشکی واژن شما از بین می‌رود.

کلام پایانی

هرچند این 7 روش می‌توانند به شما در درمان خشکی واژن کمک کنند، اما توجه داشته باشید، برخی از این مواد می‌توانند باعث واکنش آلرژیک شوند، بنابراین ابتدا مطمئن شوید که با هیچ یک از این مواد حساسیت ندارید. همچنین بهتر است به پزشک مراجعه کنید و با مشورت او، روش درمانی خود را انتخاب کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان