جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
36 بازدید

با چند آزمایش ساده در خانه، میزان سلامت قلب تان را بسنجید!

با چند آزمایش ساده در خانه، میزان سلامت قلب تان را بسنجید!
خواندن 3 دقیقه
1.7
(3)

با افزایش تعداد بیماری‌های قلبی یا حملات قلبی، به ویژه در میان افرادی که در گروه سنی جوان‌تر قرار دارند، آگاهی از میزان سلامت قلب و زیر نظر داشتن این ارگان مهم اهمیت زیادی پیدا کرده است. اما چگونه در خانه چکاپ قلب انجام دهیم؟ در اینجا چند تست عاری از خظر و بسیار ساده وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید. با این حال، مهم است که ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید، به ویژه اگر از قبل بیماری دارید.

تست پله

آیا هنگام بالا رفتن از پله‌ها نفس‌تان تنگ می‌شود؟ تست پله می‌تواند به تعیین میزان بهینه بودن سلامت قلب شما کمک کند. چنانچه پزشکان می‌گویند فردی با قلب سالم نباید بیش از یک و نیم دقیقه برای بالا رفتن از چهار پله وقت بگذارد. عدم انجام این کار ممکن است نشان دهنده این باشد که سلامت قلب شما در حد مطلوبی قرار ندارد.

ضربان قلب‌تان را بررسی کنید

سنجش سلامت قلب

برای بررسی ضربان قلب‌تان در خانه، باید انگشت میانی و اشاره دست راست را روی قسمت داخلی مچ دست چپ قرار دهید تا صدای ضربان قلب خود را احساس کنید. بعد، باید یک ساعت بردارید و تعداد ضربه‌ها یا پالس‌ها را به مدت 10 ثانیه بشمارید. تعداد ضربه‌ها باید در شش ضرب شود تا ضربان قلب یک دقیقه مشخص شود. نبض طبیعی بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه است و اگر ضربان قلب شما بالاتر یا کمتر از تعداد معمول باشد، وقت آن است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

تمرینات هوازی

اگر در حین انجام تمرینات هوازی سبک احساس تنگی نفس می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که به نوعی بیماری قلبی زمینه ای مبتلا باشید. همچنین ممکن است پس از انجام چنین تمریناتی دچار خستگی شوید زیرا مقدار کافی اکسیژن به عضلات شما نمی‌رسد. مهم است که قبل از انجام چنین آزمایشی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر از قبل مشکل قلبی داشته‌اید.

علائم و نشانه‌های قلب ناسالم

ایست قلبی نشانه‌ های انسداد شریان ها مضرات پرخوری سنجش سلامت قلب

جدای از آزمایش‌های ذکر شده در بالا، در اینجا برخی از علائم را می‌بینید که نشان می‌دهند قلب شما احتمالا ناسالم است:

  • تورم پاها، مچ پا و ساق پای‌تان
  • سبکی سر
  • ناراحتی و درد در قفسه سینه
  • درد شانه چپ و بازوی چپ
  • سوزش سر دل یا کمردرد
  • مسائل مربوط به سلامت جنسی
  • آپنه خواب
  • آبی یا خاکستری شدن رنگ پوست
  • درد در انگشتان پا

نکاتی در رابطه با حفظ سلامت قلب

سنجش سلامت قلب

قلب سالم نیاز به یک سبک زندگی سالم دارد و سبک زندگی سالم شامل ورزش روزانه، هیدراته ماندن، مدیریت فشار خون، کلسترول و دیابت و همین‌طور ترک سیگار است. رعایت همه این موارد در دراز مدت کمک‌تان می‌کند که سلامت قلب‌تان را در سنین بالا هم در سطح بهینه نگه دارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان