جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.7
(24)

وقتی به تابستان می‌رسید، آب و هوای گرم و تشعشات خورشید باعث کدر و تیره شدن پوست می‌شوند، به خصوص اگر مدت زمان زیادی را زیر نور خورشید می‌گذرانید، تیرگی پوستتان بیشتر هم می‌شود. بنابراین بهترین ایده برای مراقبت از پوست در طول تابستان استفاده از ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست است. برای این کار هم بهتر است از ماسک های خانگی دارای ترکیبات طبیعی استفاده کنید، زیرا این ترکیبات نه تنها با هزینه کمتری قابل تهیه هستند بلکه کمترین عوارض و بیشترین فواید را برای پوست شما دارند.

ما در این مطلب به 6 ماسک صورت روشن کننده پوست پرداخته ایم که می‌توانید در طول فصل تابستان از آن‌ها استفاده کنید.

زردچوبه و آب لیمو

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

زردچوبه باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود. اگر می‌خواهید پوست سفیدی داشته باشید، حتما ترکیب زردچوبه و آبلیمو را امتحان کنید.

دستورالعمل:

یک قاشق زردچوبه را با چند قطره آبلیمو مخلوط کرده و روی تمام صورتتان بمالید. در نهایت وقتی ماسک به طور کامل روی پوستتان خشک شد، صورت‌تان را آب بشویید.

ماسک خانگی آب برنج برای سفیدی پوست

فواید آب برنج برای پوست صاف کردن مو با مواد طبیعی در خانه

غذای اصلی اکثر ما برنج است که هر روز می‌پزیم و می‌خوریم، بنابراین همه ما هر روز می‌توانیم از آب برنج تازه به عنوان ماسک خانگی برای سفیدی پوست‌مان استفاده کنیم. وقتی برنج را می‌جوشانید، قبل از این که آن را برای دم کشیدن آبکشی کنید، آب آن را درون یک ظرف بگیرید، سپس وقتی آب آن سرد شد با یک پنبه یا پد آن را روی صورتتان بمالید و صبر کنید تا کامل روی صورتتان خشک شود و در آخر بعد از 15 الی 20 دقیقه پوستتان را بشویید.

همچنین می‌توانید آب برنج را درون یک بطری اسپری ریخته و به عنوان تونر از آن استفاده کنید.

آب برنج به عنوان سفت کننده منافذ عمل می‌کند. همچنین آب برنج حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است. به همین دلیل اگر می‌خواهید لکه‌ها، آکنه و جوش‌های روی پوستتان را از بین ببرید، حتما از آب برنج به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

ماسک خانگی دال عدس

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

اگر می‌خواهید پوست روشن و سفیدی داشته باشید از دال عدس به عنوان ماسک استفاده کنید. دال عدس خاصیت روشن کنندگی دارد که باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد روی پوست می‌شود.

دستورالعمل:

دال عدس را درون مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا کامل پودر شود. بعد آن را با مقداری شیر یا گلاب رقیق کرده و روی صورتتان بمالید و صبر کنید تا کامل خشک شود. وقتی ماسک کامل خشک شد، می‌توانید تکه‎های خشک شده را به آرامی از روی صورتتان بردارید و در آخر پوستتان را آبکشی کنید.

عسل و زردچوبه یا شیر

عسل و زردچوبه ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

برای داشتن پوستی سفید و روشن از ترکیب عسل و زردچوبه استفاده کنید. یک قاشق عسل را با مقداری زردچوبه یا شیر مخلوط کنید و با یک پد یا پنبه روی پوستتان بمالید. سپس حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و در نهایت صورتتان را با آب بشویید.

اگر پوست خشک دارید هم می‌توانید از این ماسک صورت خانگی استفاده کنید. این ماسک نه تنها به سفید شدن پوست صورتتان کمک می‌کند بلکه باعث مرطوب شدن پوست شما هم می‌شود.

جو دوسر و روغن بادام

جو دوسر به عنوان یک لایه بردار عمل می‌کند. همچنین جو دوسر خاصیت سفید کنندگی داشته و به از بین بردن آلودگی روی پوست کمک می‌کند. روغن بادام هم یک مرطوب کننده عالی برای پوست شماست.

دستورالعمل:

جو دوسر و روغن بادام را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی پوستتان بمالید. صبر کنید تا ماسک کامل روی پوستتان خشک شود، بعد صورتتان را با آب بشویید.

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست، آب گوجه فرنگی

پوست سالم و شاد ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

گوجه فرنگی دارای خاصیت سفید کنندگی پوست است که به درخشندگی آن کمک می‌کند.

دستورالعمل:

یک گوجه فرنگی را رنده کرده و آب آن را روی صورتتان بمالید. سپس صبر کنید تا پوستتان کامل خشک شود. بعد صورتتان را آبکشی کنید.

کلام پایانی

این 6 ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست فوق العاده هستند. وقتی به دنبال روشن شدن پوست‎تان هستید، سعی کنید یکی از این ترکیب ها را انتخاب کنید و از فواید آن بهره مند شوید. این ترکیبات طبیعی نه تنها پوست شما را روشن، درخشان و سفید می‌کنند بلکه مقرون به صرفه هم هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 24

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان