جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.9
(14)

اگر به دنبال یک ماسک روشن کننده و لایه بردار برای پوستتان هستید، توصیه می‌کنیم از مخلوط لیمو و جوش شیرین استفاده کنید. این دو ماده همیشه در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. همانطور که می‌دانید، آب لیمو سرشار از ویتامین C است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند و جوش شیرین با بافتی زبرش به عنوان یک لایه بردار عمل می‌کند. اما این که ماسک لیمو و جوش شیرین چه فوایدی برای پوست شما دارد را می‌توانید در این مطلب ببینید. همچنین می‌توانید طرز تهیه ماسک لیمو و جوش شیرین را هم یاد بگیرید، تا از شر مشکلات پوستی‌تان خلاص شوید!

آیا لیمو و جوش شیرین برای پوست مفید هستند؟

یکی از اجزای اصلی آب لیمو ویتامین C است. ویتامین C معمولا برای درمان علائم پیری و روشن کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. علاوه بر این، ویتامین C برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید مناسب است.

در همین حال، بافت خشن یا زبر جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار فیزیکی می‌تواند به پاک کردن منافذ پوست کمک کند. از این رو، استفاده از ماسک صورت آب لیمو و جوش شیرین برای درمان اکثر مشکلات پوستی موثر است. اما به خاطر داشته باشید که هر دوی آن‌ها محرک‌های بالقوه هستند که باید فقط روی پوست‌های معمولی و بدون هیچ گونه حساسیت استفاده شوند.

ماسک جوش شیرین و لیمو یک درمان خانگی مراقبت از پوست است که می‌تواند به لایه برداری و کنترل ترشح سبوم کمک کند.

فواید ماسک لیمو و جوش شیرین

ماسک لیمو و جوش شیرین

مهم‌ترین فواید این ماسک خانگی به شرح زیر است:

سم زدایی پوست

جوش شیرین دارای بافت دانه‌ای است که می‌تواند به عنوان یک لایه بردار فیزیکی سلول های مرده پوست شما را از بین ببرد. در همین حال، آب لیمو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می‌تواند با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و منجر به سم زدایی پوست شود. بنابراین، مخلوط لیمو و جوش شیرین با هم به عنوان یک ماسک سم زدای پوست عمل می‌کنند.

از بین بردن جوش های سر سیاه

جوش‌های سرسیاه به دلیل آلودگی و کثیفی روی منافذ باز پوست شما ایجاد می‌شوند. از آن جایی که آب لیمو به از بین بردن چربی کمک می‌کند، جوش شیرین هم به عنوان یک لایه بردار رویماسک لیمو و جوش شیرین

پوست عمل می‌کند. به همین دلیل این ماسک برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه مفید است.

رفع جوش های سر سفید

مانند جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید هم به دلیل کثیفی و آلودگی در اطراف بینی‌تان ایجاد می‌شوند. ماسک لیمو و جوش شیرین می‌تواند به از بین بردن این جوش‌های سرسفید کمک کند.

از بین بردن لکه های تیره  

آب لیمو از تشکیل شدن ملانین و هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می‌کند. بر اساس تجربه افراد جوش شیرین پوست را روشن می‌کند. از این رو، استفاده از ماسک آبلیمو و جوش شیرین می‌تواند به روشن شدن پوست‌تان کمک کند.

نحوه استفاده از ماسک لیمو و جوش شیرین برای صورت

دو راه برای تهیه ماسک آبلیمو و جوش شیرین وجود دارد که می‌توانید در ادامه مطالعه کنید.

احتیاط: آب لیمو پوست شما را به نور حساس می‌کند یعنی باعث قرمزی، خارش و سوزش پوست می‌شود. بنابراین، پس از استفاده از این ماسک‌ها، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک صورت لیمو و جوش شیرین

ماسک لیمو و جوش شیرین

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین

دستورالعمل:

آب لیمو و جوش شیرین را در یک کاسه شیشه‌ای مخلوط کنید. در ابتدا جوش شیرین و آب لیموترش به محلولی گازدار و حباب دار تبدیل می‌شود اما شما همچنان به هم زدن ادامه دهید تا خمیر نرم به شکل زرد کم رنگ به دست آید.

خمیر به دست آمده را روی تمام صورت و گردن‌تان بمالید. اگر نمی‌خواهید از این مخلوط روی تمام پوست استفاده کنید، فقط آن را روی T-zonei یا سایر نواحی چرب صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید.

در آخر پوستتان را با یک پارچه آغشته به آب ولرم پاک کنید و بعد تمام صورت را با آب سرد بشویید تا منافذ باز شده روی صورتتان بسته شود. سعی کنید حداقل یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

توجه: ممکن است پس از استعمال ماسک آب لیمو و جوش شیرین روی پوست‌تان احساس سوزن سوزن شدن داشته باشد، اما کاملا طبیعی است. با این حال، اگر احساس سوزش روی صورت‌تان شدید شد، بلافاصله آن را شسته و دیگر از این ترکیب استفاده نکنید.

طرز تهیه ماسک صورت لیمو و جوش شیرین با عسل

ماسک لیمو و جوش شیرین

عسل دارای خواص ضد باکتریایی است. به همین دلیل به از بین بردن باکتری‌هایی که ممکن است روی منافذ شما باشند و به پوستتان آسیب برسانند، کمک می‌کند. این ماده همچنین می‌تواند پوست شما را مرطوب، نرم نگه دارد.

اگر پوست خشک و حساسی دارید، حتما از ماسک لیمو، جوش شیرین و عسل استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک جوش شیرین، لیمو و عسل:

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

دستورالعمل:

عسل، آب لیمو و جوش شیرین را در یک کاسه شیشه‌ای مخلوط کنید. سپس آن را به صورت و گردنتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت پوستتان را با آب ولرم بشویید. اگر هر آخر هفته از این ماسک استفاده کنید، نتیجه دلخواه‌تان را خواهید گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان