12 ماسک با گوجه فرنگی که پوست را شفاف و روشن می‌کنند

توسطنگار ستوده

اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲ , ,
ماسک گوجه فرنگی

استفاه از ماسک گوجه فرنگی یکی از موثرترین روش های درمانی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان است. این ماده خوراکی ماهیتی کمی اسیدی دارد و سرشار از ویتامین C است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و قابلیت درمان آکنه، لک و چین و چروک را دارد. در این مطلب می‌توانید با 12 ماسک گوجه فرنگی آشنا شوید که به شفاف شدن پوست کمک می‌کنند.

فواید گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی سرشار از اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدی، کاروتنوئیدی مانند لیکوپن، آلفا و بتاکاروتن، اسید اسکوربیک و ویتامین A است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند با رادیکال‌های آزاد که در اثر استرس اکسیداتیو از خورشید آزاد شده‌اند، مبارزه کنند. گوجه فرنگی همچنین حاوی لیکوپن است که از پوست در برابر آسیب نور ناشی از اشعه های خورشید محافظت می‌کند.

فعالیت آنتی اکسیدانی آن می‌تواند به تاخیر در پیری زودرس کمک کند. أنواع ماسک‌هایی که می‌توانید با گوجه فرنگی بسازید به شرح زیر است:

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

ماسک گوجه فرنگی

این ماسک روشن کننده حاوی خواص سفید کنندگی طبیعی است. لیمو سرشار از ویتامین C است که به کاهش پرپیگمانتاسیون و یکنواخت شدن رنگ پوست شما کمک می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری پالپ گوجه فرنگی

3-4 قطره آب لیمو

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

آب لیمو و پالپ گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید. سپس ماسک روی پوست صورتتان بمالید. 10 تا 12 دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوستتان خشک شود، بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید. در آخر پوست را خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. از این ماسک دو بار در روز استفاده کنید.

توجه: از آب لیمو به مقدار کم استفاده کنید، زیرا در صورت مصرف زیاد باعث سوزش پوست می‌شود.

ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل

ماسک گوجه فرنگی

مخلوط ماسک گوجه فرنگی و عسل باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری پالپ گوجه فرنگی

1 قاشق چایخوری عسل

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

عسل و پالپ گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این خمیر را به صورت‌تان بمالید. 15 دقیقه یا تا زمانی که کامل خشک شود، صبر کنید. بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید. از این ماسک 2 بار در هفته استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی، خیار و جو دوسر

ماسک گوجه فرنگی

خیار دارای خواص آنتی اکسیدانی است که با چین و چروک مبارزه می‌کند و روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. تحقیقات نشان می‌دهد که بلغور جو دوسر التهاب، پوسته پوسته شدن، خشکی و خارش پوست را تسکین می‌دهد.

مواد لازم:

2/1 فنجان گوجه فرنگی له شده

4/1 فنجان خیار رنده شده

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

جوی دوسر، گوجه فرنگی له شده و خیار رنده شده را با هم ترکیب کنید و روی پوستتان بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم صورت‌تان را بشویید. اگر می‌خواهید ماسک تاثیر خوبی روی پوست‌تان داشته باشد، 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

روغن نارگیل، ماست و گوجه فرنگی

ماسک گوجه فرنگی

ماست سرشار از اسید لاکتیک است که می‌تواند خطوط ریز و چین و چروک صورت را کاهش دهد. این ماسک به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کرده و باعث لایه برداری آن می‌شود.

مواد لازم:

2/1 گوجه فرنگی (له شده)

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری ماست

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

تمام مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و روی صورتتان بمالید. 15 دقیقه صبر کنید بعد پوست‌تان را آبکشی کنید. از این ماسک هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

ماسک صورت گوجه فرنگی و پاپایا

ماسک گوجه فرنگی

پاپایا سرشار از لیکوپن و ویتامین A است. این مواد به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی قوی‌اش از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. این ترکیب ماسک با جوش‌ها مبارزه کرده و به محو شدن جای جوش کمک می‌کند.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری پالپ گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری پالپ پاپایا

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

پاپایا و تفاله گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را به صورت‌تان بمالید. به مدت 15-20 دقیقه صبر کنید بعد صورتتان را بشویید. بهتر است از این ماسک هفته‌ای دوبار استفاده کنید.

ماسک صورت گوجه فرنگی و خاک رس

ماسک گوجه فرنگی

خاک رس منافذ مسدود شده پوست را تمیز می‌کند، جای جوش را از بین می‌برد و آفتاب سوختگی را درمان می‌کند. این ماسک به جذب چربی‌های اضافی از پوست‌تان کمک می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری خاک رس

1 الی 2 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

همه مواد را با هم مخلوط کنید، سپس آن را به صورت‌تان بمالید و 10 دقیقه یا تا زمانی که روی پوست خشک شود، صبر کنید. در آخر صورتتان را شسته، خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده نکنید. هر 3 تا 4 روز یک بار از این ماسک استفاده کنید.

گوجه فرنگی و بادام

ماسک گوجه فرنگی

بادام سرشار از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان قوی، که از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV و آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این ماسک پوست را مرطوب، نرم، صاف و لطیف می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری پودر بادام

1 الی 2 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. بعد از 10 دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید. بعد پوست‌تان را خشک کرده و روی آن مرطوب کننده بزنید. هر 3-4 روز یک بار این کار را تکرار کنید.

ماسک صورت گوجه فرنگی، چوب صندل و زردچوبه

ماسک گوجه فرنگی

چوب صندل و زردچوبه در ماسک های صورت خانگی به ایجاد درخشندگی پوست کمک می‌کند. این ماسک صورت تاثیر فوق العاده‌ای بر روشن شدن پوست شما دارد.

مواد لازم:

½ گوجه فرنگی (له شده)

2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل

یک پیمانه زردچوبه

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

همه مواد را در یک کاسه خوب مخلوط کنید. سپس آن را روی تمام صورتتان بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر هر روز از این ماسک استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

گوجه فرنگی و شکر

ماسک گوجه فرنگی

دانه‌های شکر به دلیل اثر لایه بردار‌اش به طور گسترده در اسکراب ها استفاده می‌شود. این ماسک به حذف سلول‌های مرده پوست، آلودگی و چربی اضافی کمک می‌کند و باعث نرمی و درخشندگی آن می‌شود.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری شکر

1-2 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

شکر و آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید، سپس ترکیب را روی صورتتان بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. در آخر پوستتان را با آب ولرم آبکشی کرده، صورتتان را خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. هر 3-4 روز یک بار از این ماسک استفاده کنید.

گوجه فرنگی و روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند. این ماسک صورت به افزایش رطوبت پوست هم کمک می‌کند.

مواد لازم:

آب نصف گوجه فرنگی

1 قاشق چایخوری روغن زیتون بکر

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

روغن زیتون و آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و روی صورت و گردنتان بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و در آخر پوستتان را بشویید. از این روش درمانی 2 بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت گوجه فرنگی و آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که به مرطوب شدن پوست و کاهش علائم پیری کمک می کند. گوجه فرنگی دارای خواص روشن کنندگی است که باعث روشن شدن پوست کدر و تیره زیر چشم‌ها می‌شود.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی

چند قطره ژل آلوئه ورا

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

آب گوجه فرنگی و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید و روی صورت‌تان بمالید. قبل از آبکشی اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست بماند تا کامل خشک شود. از این ماسک دو بار در روز استفاده کنید.

توجه: هنگام استفاده از ماسک دور چشم مراقب باشید. در صورت احساس سوزش، فوراً صورتتان را با آب بشویید.

ماسک صورت گوجه فرنگی و موز

موز به کاهش هایپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره کمک می‌کند. همچنین می‌تواند پوست شما را تغذیه کرده، مرطوب نگه دارد.

مواد لازم:

1-2 قاشق غذاخوری پالپ گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری موز له شده

روش آماده  کردن و استفاده از ماسک:

پالپ موز و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و بعد روی صورتتان بمالید. 20 دقیقه صبر کنید و در آخر صورتتان را با آب ولرم بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *