جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

غذاهای التهابی؛ فهرست ۶ ماده غذایی که همین حالا باید کنار بگذارید!

غذاهای التهابی؛ فهرست ۶ ماده غذایی که همین حالا باید کنار بگذارید!
خواندن 5 دقیقه
3
(3)

دانستن این که چه غذاهایی را باید از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، مهم‌ترین نکته برای اصلاح رژیم غذایی و کاهش وزن است. تحقیقات نشان می‌دهند چربی شکم می‌تواند با ایجاد عوارض جدی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، سرطان و مشکلات کبد و کلیه، سلامتی شما را به خطر بیندازد.

ژنتیک و عادات غذایی هم می‌توانند بر ذخیره چربی در بدن‌تان تاثیر بگذارند. انواع غذایی که انتخاب می‌کنید، وعده‌ها و زمان‌بندی خوردن آن‌ها همگی می‌توانند در افزایش و کاهش چربی بدن نقش داشته باشند. در واقع، غذاهای خاصی وجود دارند که ممکن است منجر به افزایش چربی شکم شوند. امروز، ما غذاهای التهابی را که باعث چربی شکم می‌شوند، معرفی می‌کنیم تا بتوانید در اسرع وقت آن‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

شیرینی

غذاهای التهابی

شیرینی‌های آماده اغلب قند اضافی دارند و حاوی کالری بالایی هستند. کلوچه‌ها، کروسان‌ها و نان‌های آماده هم منبعی از چربی ترانس هستند که باعث افزایش چربی شکم می‌شوند. بر اساس مطالعات اکثر چربی های ترانس موجود در مواد غذایی ما ساخته دست بشر هستند. این چربی‌ها اغلب به‌عنوان جایگزین ارزان‌تری برای کره استفاده می‌شوند و می‌توانند باعث افزایش التهاب و بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) و سایر بیماری‌های دیگر شوند.

اگر میل به خوردن شیرینی دارید، سعی کنید آن‌ها را در خانه با چربی های باکیفیت تر، مانند روغن زیتون درست کنید.

نان سفید

غذاهای التهابی

نان سفید که در بسیاری از خانواده‌ها یک ماده غذایی اصلی محسوب می‌شود، حاوی مواد مغذی نیست. این نوع نان حاوی مقادیر کمی شکر اضافه شده هستند، با این حال محتوای فیبر کم آن عامل اصلی برای افزایش چربی شکم است.

فیبر می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و از گرسنگی جلوگیری کند و منجر به افزایش انرژی و خوردن غذاهای سالم شود. علاوه بر این، مصرف فیبر با کاهش چربی شکم مرتبط است. بسیاری از کربوهیدرات‌های تصفیه شده، از جمله نان سفید، غلات، کراکر و سایر تنقلات رایج فیبر کمی دارند.

برای این که بتوانید فیبر بیشتری دریافت کنید و کاهش وزن داشته باشید، بهتر است لوبیا، عدس، آجیل، دانه ها، بلغور جو دوسر، محصولات غلات کامل، میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

غلات صبحانه

غذاهای التهابی

شاید تعجب کنید که چطور ممکن است غلات صبحانه در لیست غذاهای التهابی قرار داشته باشد. اما باید بگوییم که متاسفانه این صبحانه محبوب باعث افزایش چربی شکم می‌شود. برخی از غلات صبحانه نه تنها حاوی مواد مغذی نیستند بلکه مملو از شکر هم هستند. گزینه‌هایی که حاوی قند افزوده هستند و هیچ فیبری ندارند، بدترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به عنوان صبحانه یا میان وعده بخورید.

قند نه تنها می‌تواند منجر به التهاب و چربی شکم شود، بلکه می‌تواند میکروبیوم روده شما را هم مختل کند. تحقیقات نشان می‌دهند که عدم تعادل در باکتری های روده می‌توانند خطر چاقی، CVD و اختلالات روده را افزایش داده و باعث افزایش وزن شوند. علاوه بر این، عدم تعادل میکروبیوتا می‌تواند منجر به افزایش چربی احشایی هم شود.

اگر به خوردن غلات صبحانه علاقه دارید، از نوع کم شکر آن مصرف کنید.

نوشابه

غذاهای التهابی

یک قوطی نوشابه معمولی حاوی حدود 40 گرم قند افزوده است، مقداری که بیش از نیاز روزانه بدن شما به قند تلقی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که قند بیش از حد در رژیم غذایی می‌تواند التهاب بدن را افزایش دهد و منجر به مقاومت به انسولین و التهاب مزمن شود.

نوشابه حاوی کالری فراوان است که باعث افزایش وزن شده و می‌تواند با غلبه بر کبد باعث تبدیل شدن به چربی شود. در حالی که نوشابه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های شیرین شده با شکر است، سایر نوشیدنی های شیرین مانند آبمیوه، نوشیدنی‌های انرژی زا، قهوه و چای شیرین هم می‌توانند عامل افزایش چربی شکم باشند.

اگر به دنبال نوشیدنی‌های بدون قند هستید، آب گازدار شیرین نشده یا جایگزین های سودای کم قند را امتحان کنید.

پاپ کورن پخته شده در مایکروویو

غذاهای التهابی

پاپ کورن پخته شده در مایکروویو یکی دیگر از بدترین غذاهای التهابی است که می‌تواند باعث چربی شکم شود. این میان وعده معمولی تنها یک ماده مغذی یعنی فیبر دارد. پاپ کورن منبع فیبر ضروری است، اما اغلب همراه با مقدار زیادی سدیم و چربی ترانس تهیه می‌شود.

به همین دلیل پاپ کورن‌های کره‌ای و طعم‌دار حاوی مقداری زیادی سدیم و چربی ترانس است. شما هم می‌دانید که چربی های ترانس می‌توانند منجر به التهاب و چربی شکم شوند، اما مصرف بیش از حد سدیم همچنین می‌تواند به افزایش التهاب و چربی بدن کمک کند.

پاپ کورن به خودی خود می‌تواند یک میان وعده مغذی باشد، بنابراین به جای پاپ کورن‌های طعم دار، پاپ کورن‌های ساده با پنیر پارمزان رنده شده میل کنید.

چیپس

غذاهای التهابی

آخرین مورد از غذاهای التهابی که باعث چربی شکم می‌شود، چیپس است. چیپس به دلیل داشتن سدیم زیاد، یکی دیگر از میان وعده‌های مضر است که می‌تواند باعث التهاب و تجمع چربی شکم شود. در حالی که بدن هیچ نیازی به چربی ترانس ندارد، اما به سدیم که یک ماده مغذی است نیازمند است.

چیپس‌های کم نمک می‌توانند گزینه بهتری باشند اما از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید. با همه این‌ها اگر عاشق خوردن چیپس هستید، چیپس‌های پخته‌شده در روغن‌های غیرهیدروژنه را انتخاب کنید که هیچ چربی ترنسی ندارد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر روغن هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه در لیست مواد تهیه چیپس وجود داشته باشد، احتمال اینکه دارای چربی ترانس باشد، وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان