جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
391 بازدید

مضرات شیرموز: چرا خوردن شیر موز خطرناک است؟

مضرات شیرموز: چرا خوردن شیر موز خطرناک است؟
خواندن 3 دقیقه
3.7
(14)

مطمئنا شیرموز دوست دارید، نه؟ شیرموز یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های ترکیبی است. این نوشیدنی ترکیبی عالی برای روزهای گرم تابستان است که نه تنها خنک‌تان می‌کند، بلکه به شما احساس سرزندگی هم می‌دهد. با این که طعم آن فوق العاده است، اما شاید شیرموز به اندازه طعم و مزه‌اش سالم و مفید نباشد. زیرا بر اساس تحقیقات انجام شده، مضرات شیرموز خیلی بیشتر از فواید آن است.

مضرات شیرموز

مضرات شیرموز

هم موز و هم شیر سرشار از چندین ماده مغذی مهم هستند. همانطور که همه ما می‌دانیم، شیر سرشار از پروتئین، پتاسیم، ویتامین B و فسفر است که برای سلامت استخوان‌ها و دیگر قسمت‌های بدن مفید هستند. همچنین موز سرشار از فیبر، منگنز، پتاسیم، ویتامین B6 و ویتامین C است. اما به گفته متخصصان، ترکیب شیر و موز تاثیر خوبی بر سلامت بدن ندارد.

دکتر هاریش کومار، متخصص تغذیه و روانشناس گفت: “شما نباید این ترکیب را بنوشید، زیرا برای بدن خیلی مضر است. حتی اگر می‌خواهید شیرموز بنوشید، بهتر است ابتدا شیر بنوشید و بعد از 20 دقیقه یک عدد موز بخورید. همچنین باید از میلک شیک موز خودداری کنید، زیرا مانع فرآیند هضم و ایجاد اختلال خواب در شما می‌شود.

منجر به افزایش وزن می‌شود

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، باید از نوشیدن شیرموز اجتناب کنید.

همانطور که گفتیم اگرچه شیر و موز هر دو بسیار مغذی هستند، اما هر کدام در هر وعده کالری متوسطی دارند. به عنوان مثال، یک موز متوسط 105 کالری دارد و به طور مشابه، 1 فنجان (237 میلی لیتر) شیر کامل حاوی 149 کالری است. هرچند مصرف این دو مواد غذایی در حد اعتدال خوب هستند اما مصرف بیش از حد از آن می‎تواند باعث افزایش کالری دریافت شما در طول روز شده و به سرعت دچار افزایش وزن شوید. با این حال اگر به دنبال افزایش وزن باشید، نوشیدن شیرموز برای شما مناسب است.

نکاتی در مورد شیرموز

مضرات شیرموز

  • برعکس این ترکیب خوشمزه عموماً برای افرادی که در تلاش افزایش وزن یا افزایش حجم عضلانی هستند، مناسب است.
  • افراد مبتلا به آلرژی مانند آسم باید نوشیدن شیرموز اجتناب کنند. زیرا شیرموز باعث ایجاد مخاط شده و منجر به اختلالات تنفسی می‌شود.
  • بر اساس طب آیورودا، هر غذایی طعم خاص خودش را دارد. هر ماده غذایی طعم، ویژگی‌ها، خاصیت مختلفی دارد که تأثیر متفاوتی از خود بر سیستم گوارش می‌گذارد. وقتی مواد غذایی با خواص مختلف با هم ترکیب شوند، می‌توانند تأثیر منفی مانند سوء هاضمه، نفخ، گاز و تولید سموم بر سیستم گوارش و بدن شما داشته باشند.
  • همچنین ترکیب شیرموز با تولید سموم منجر به احتقان سینوسی، سرماخوردگی، سرفه و آلرژی می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان