جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.5
(13)

اگرچه نمی‌توان خرما به عنوان یک غذای فوق العاده مغذی در نظر گرفت، اما زیاد هم با غذای مغذی فرق ندارد. خرما فواید زیادی برای سلامت بدن دارد که خوردن آن و گنجاندنش در رژیم غذایی روزانه یک ضرورت به حساب می‌آید. این واقعیت انکار نشدنی است که خرما طعم شیرین و لذیذی دارد به همین دلیل عموم مردم با خوردن آن مشکلی ندارند و می‌توانند خیلی راحت آن را در رژیم غذایی شان بگنجانند. اما اگر هر روز به مدت یک هفته 3 خرما بخورید، چه اتفاقی برای بدن‌تان می‌افتد؟

بهبود سلامت استخوان‌ها

خرما حاوی بور یا بوران است که به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، این ماده غذایی مغذی سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم که در میوه‌های خشک یافت می‌شود و منجر به تقویت استخوان‌ها می‌شوند. اگر به مدت یک هفته روزی 3 عدد خرما بخورید، می‌توانید با بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان مبارزه کنید.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

خرما همچنین سرشار از فیبر است و می‌تواند عملکرد سیستم گوارشی شما را بهبود بخشد.

مصرف فیبر از یبوست جلوگیری می‌کند و باعث حرکات منظم روده می‌شود. مطالعه‌ای که در یک مجله بریتانیایی منتشر شده، نشان می‌دهد دستگاه گوارش افرادی که به طور مرتب خرما مصرف می‌کنند، نسبت به سایر افراد، بهتر کار می‌کند.

مبارزه با استرس و افسردگی

خرما و سلامتی

خرما حاوی ویتامین B6 است که به تقویت سلامت مغز کمک می‌کند. زیرا این ویتامین در بدن منجر به تولید سروتونین و نوراپی نفرین می‌شود که تاثیر مستقیم بر عملکرد مغز دارند. سروتونین به تنظیم خلق و خوی شما کمک می‌کنند و نوراپی نفرین در مبارزه با استرس موثر است.

علاوه بر این، بر اساس مطالعات انجام شده، سطوح پایین B6 با افسردگی مرتبط است. هر چه ویتامین B6 بیشتری مصرف کنید، نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی نیز احساس بهتری خواهید داشت.

افزایش انرژی بدن

خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌ و آنتی اکسیدان است و همین آن را به میان وعده ای عالی تبدیل می‌کند. خرما به لطف قندهایی مانند فروکتوز و گلوکز منجر به تولید انرژی پایدار در بدن می‌شود.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی

نتیجه یک مطالعه نشان داد که خرما سطح تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد و همچنین تاثیر فوق العاده‌ای بر کاهش استرس اکسیداتیو دارد، که هر دو از عوامل مهم در تشدید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آتروژنز به حساب می‌آیند.

علاوه بر این، آن‌ها منبع غنی پتاسیم هستند که بر اساس مطالعات به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. همچنین با خوردن خرما خطر سکته مغزی و سایر بیماری های مرتبط با قلب نیز کاهش پیدا می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

خرما از سیستم گوارشی و روده ما در برابر باکتری‌های مضر محافظت می‌کند که در نتیجه خطر انتشار آن به روده بزرگ را هم کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای که توسط دپارتمان علوم غذایی و تغذیه ایالات متحده آمریکا انجام شد، نشان داد افرادی که به طور مرتب خرما مصرف می‌کنند، به افزایش رشد باکتری‌های خوب کمک کرده از ما در برابر رشد سلول‌های سرطانی در روده بزرگ محافظت می‌کنند.

تسکین علائم آلرژی فصلی

خرما

SAR یا رینیت آلرژیک، یکی از شایع ترین انواع آلرژی و حساسیت فصلی است که سالانه افراد زیادی با آن درگیر هستند. اما خوشبختانه خرما تأثیر مثبتی روی درمان این آلرژی فصلی دارد. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که خرما در کاهش چندین نشانگر التهاب در بیماران مبتلا به SAR موثر است.

کمک به کاهش وزن

خرما همچنین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. همانطور که گفتیم خرما حاوی فیبر است، که به شما کمک می‌کنید مدت طولانی‌تری سیر بمانید. همچنین این ماده غذایی مغذی از افزایش گلوکز خون هم جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، خرما حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ها، فنول ها و کاروتنوئیدها است. آن‌ها بدن را سم زدایی کرده و با تقویت سیستم هاضمه و افزایش متابولیسم منجر به کاهش وزن در افراد می‌شوند.

نتایج یک مطالعه جدید: گیاه خواری سلامت قلب را بهبود می‌دهد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان