جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
41 بازدید

غذاهای مضر برای میگرن؛ 10 ماده غذایی که به عنوان محرک میگرن طبقه‌بندی می‌شوند

غذاهای مضر برای میگرن؛ 10 ماده غذایی که به عنوان محرک میگرن طبقه‌بندی می‌شوند
خواندن 6 دقیقه
3.2
(6)

پیدا کردن و حذف غذاهای مضر برای میگرن می‌تواند خسته‌کننده باشد. به ویژه که محرک‌های غذایی میگرن برای همه به یک صورت نیست. با این حال ما فهرستی از محرک‌های رایج میگرن را گردآوری کرده‌ایم، اما قبل از اینکه آنها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، نکته‌ای را باید به خاطر بسپارید: روزه‌داری یا حذف وعده‌های غذایی هم ممکن است باعث میگرن شود، به ویژه در زنان.

الکل

بر اساس یک مطالعه در سال 2018 که در مجله اروپایی نورولوژی منتشر شد، نوشیدنی‌های الکلی توسط 35.6٪ از شرکت کنندگان مبتلا به میگرن به عنوان محرک گزارش شد. شراب، به ویژه شراب قرمز، توسط 77.8٪ از شرکت کنندگان به عنوان عامل میگرن گزارش شد و شایع ترین محرک در میان نوشیدنی‌های الکلی بود.

کافئین بیش از حد

غذاهای مضر برای میگرن

بر اساس مطالعه سال 2021 در مجله  Nutrient، کافئین رابطه مبهم یا پیچیده ای با میگرن دارد. کافئین سال‌ها از یک سو به عنوان یک محرک و از سوی دیگر به عنوان درمان میگرن مطرح بوده است. در این مطالعه شواهد کافی برای توصیه به قطع مصرف کافئین به همه بیماران مبتلا به میگرن وجود نداشت. با این حال، معلوم شد که مصرف بیش از حد کافئین ممکن است منجر به میگرن شود و ترک ناگهانی کافئین هم می‌تواند باعث حملات میگرنی شود.

پنیرهای کهنه

پنیرهای کهنه (یعنی همه پنیرهای خوب) به دلیل طعم‌ها و بافت‌های غنی‌شان محبوب هستند و چون زندگی گاهی آنطور که باید خوشایند نیست، معمولاً به عنوان محرک‌های میگرن نیز شناخته می‌شوند. در واقع، یک مطالعه در سال 2012 که در علوم عصبی منتشر شد، پنیر کهنه را به عنوان یکی از غذاهای مضر برای میگرن معرفی کرد.

به گفته دفتر سلامت زنان، پنیرهای کهنه از جمله غذاهایی هستند که ترکیبی به نام تیرامین دارند. تیرامین ممکن است با انتقال دهنده‌های عصبی در بدن تعامل داشته باشد و منجر به میگرن شود.

گوشت‌های فرآوری شده

دکتر ربکا تراب، متخصص مغز و اعصاب از دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، به وبسایت Health گفت: ‌هات داگ، سوسیس، حتی آن ساندویچ بوقلمون که برای ناهار خورده‌اید، همه این غذاها ممکن است باعث میگرن شوند.

این گوشت‌ها ممکن است حاوی ماده نگهدارنده ای به نام نیترات سدیم باشند که به عنوان محرک غذایی رایج میگرن معرفی می‌شود.

MSG

مونوسدیم گلوتامات، که بیشتر با نام MSG شناخته می‌شود، نمک سدیم اسید آمینه رایج گلوتامیک اسید است که به طور طبیعی در بدن ما و در بسیاری از غذاها و افزودنی‌های غذایی وجود دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) افزودن MSG به غذاها را “به طور کلی بی خطر” می‌داند.

یک مطالعه که در سال 2016 در مجله سردرد و درد، منتشر شد نشان داد که MSG یک محرک بالقوه برای میگرن است، اگرچه در این مطالعه اشاره شد که هنوز برای رسیدن به این نتیجه زود.

میوه‌های خانواده مرکبات

آب پرتقال برای یبوست
غذاهای مضر برای میگرن

این گروه غذایی هنوز مورد مطالعه قرار دارد. برخی از مطالعات ارتباطی بین میگرن و مرکبات پیدا کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر چنین نتیجه‌ای به دست نیاورده‌اند. یک مطالعه در سال 2016 که در مجله Cephalagia  منتشر شد، اشاره کرد که مرکبات محرک‌های بالقوه قابل توجهی برای میگرن همراه با اورا هستند، اما میگرن بدون اورا را تحریک نمی‌کنند.

مرکبات ممکن است باعث میگرن در برخی از مبتلایان شوند، و مطمئناً آنها در مطالعات متخصصان به عنوان یک عامل احتمالی (هرچند بسیار نادر) مشخص شده‌اند. برای کمک به تعیین دقیق علت میگرن، توصیه می‌شود که یک دفترچه مخصوص سردرد داشته باشید. میگرن، شدت حمله، غذاهایی که مصرف کرده‌اید و داروهایی که مصرف می‌کنید را در این دفتر ثبت کنید.

آسپارتام

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی است که، طبق گفته FDA، یکی از جامع ترین مواد مورد مطالعه در تامین غذای انسان است و بیش از 100 مطالعه از بی خطر بودن آن حمایت می‌کنند.

آسپارتام همچنین مشکوک به ایجاد میگرن در برخی افراد است. لوئیز کلبانوف، متخصص مغز و اعصاب مرکز سردرد در کالج پزشکی ویل کورنل، به Health گفت: «آسپارتام یکی از اولین مواردی است که از بیمارانم می‌خواهم از برنامه غذایی خود حذف کنند. اگر می‌خواهید از شیرین‌کننده‌های کم کالری اجتناب کنید، برچسب‌های مواد غذایی را بخوانید و از برخی غذاها و نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده «بدون قند» یا «رژیمی» مانند نوشابه‌های رژیمی، غلات صبحانه، پودینگ، ماست و ژلاتین دوری کنید.

حبوبات

 

فواید لوبیا آزوکی
غذاهای مضر برای میگرن

به گفته برخی پزشکان، لوبیا، نخود و عدس نیز غذای مضر برای میگرن هستند، اگرچه آنها نیز نسبت به مثلاً الکل و کافئین، کمتر میگرن را تحریک می‌کنند. کارشناسان به طور کامل مشخص نکرده اند که چرا به نظر می‌رسد حبوبات باعث بروز حملات سردرد در برخی از مبتلایان به میگرن می‌شود، اما تحقیقات دیگر به اهمیت غذاهای گیاهی در دفع این سردردها اشاره می‌کند.

یک مطالعه در سال 2014 در مجله سردرد و درد نشان داد افرادی که رژیم گیاهخواری داشتند درد کمتری را در طول سردرد تجربه کردند. غذاهای گیاهی حاوی ترکیبات ضد التهابی هستند، اما محققان همچنین خاطرنشان کردند که افراد مورد مطالعه آنها وزن خود را در طول مطالعه کاهش می‌دادند و طبق برخی تحقیقات، چاقی به ویژه با میگرن مرتبط است.

آجیل

این ماده غذایی هم در دسته غذاهای مضر برای میگرن قرار می‌گیرد اما هنوز هم لازم است مطالعاتی روی آن انجام شود. افراد مبتلا به میگرن باید مراقب علائم خود باشند. اگر هر بار که یک مشت آجیل می‌خورید، در 4 تا 12 ساعت آینده دچار سردرد می‌شوید، احتمالاً آجیل برای شما محرک است!

در برخی مطالعات آجیل (از جمله کره بادام زمینی و همه دانه‌ها) به عنوان یک محرک رایج میگرن شناسایی شده‌اند زیرا یک ماده غذایی حاوی فنیل آلانین هستند.

شکلات

کاهش وزن برای افراد بالای 40
غذاهای مضر برای میگرن سال

مطالعه علوم اعصاب در سال 2012 شکلات را به عنوان یکی از رایج ترین غذاهای گزارش شده که باعث میگرن می‌شود شناسایی کرد.

با این حال، برخی پزشکان بر این باورند که شکلات به عنوان یک محرک واقعی میگرن اثبات نشده است. در حالی که ممکن است برخی افراد معتقد باشند که شکلات عامل سردردهای آنهاست، برخی از کارشناسان فکر می‌کنند که در واقع برعکس این موضوع صادق است: این‌که ولع خوردن شیرینی‌ها نشانه میگرن است نه علت آن!

شکلات هنوز در فهرست محرک‌های بالقوه میگرن برخی پزشکان قرار دارد و افرادی که از میگرن رنج می‌برند می‌توانند این ماده را از برنامه غذایی خود حذف کنند و نتیجه را ببینند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان