جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1.5
(2)

دندان های زرد، درد دندان، کرم خوردگی یا خونریزی لثه! حتی فکر کردن به این‌ مشکلات دهان و دندان هم خوشایند نیست و همه ما دوست داریم تا جایی که ممکن است از آنها دور بمانیم. صرف نظر از رعایت بهداشت دهان و دندان، ماساژ دندان‌ها با ترکیب نمک و روغن خردل می تواند اثری جادویی به همراه داشته باشد! عجیب به نظر می‌رسد؟ بهتر است این نوشتار را بخوانید تا متوجه منظور ما شوید!

نمک و روغن خردل، ترکیبی جادویی برای رفع زردی دندان ها!

با دندان های زرد خداحافظی کنید

آیا تا به حال این إحساس را داشته اید که انگار دندان‌هایتان فریاد می زنند “کمکم کنید؟!”، اما نمی‌دانید چه اقدامی درست است و چه کاری باید انجام دهید؟ خوب، وقت آن است که به برخی از داروهای قدیمی که مادربزرگ‌تان به آنها می‌بالد، مراجعه کنید. ما در مورد ترکیبی صحبت می‌کنیم که شاید تا حدی عجیب به نظر برسد: ترکیب نمک و روغن خردل!

این دو ماده ممکن است یک زوج بسیار دور از ذهن برای رفع زردی دندان ها به نظر برسند، اما واقعیت این است که در کنار هم، به حفظ بهداشت دهان و دندان و همینطور تمیز نگه داشتن دندان‌ها کمک شایانی می‌کنند. اما چطور از این ترکیب برای سلامت دندان‌ها استفاده کنیم؟ در ادامه خواهیم دید.

چه چیزی باعث پوسیدگی دندان می شود؟

با گذشت زمان و استفاده مکرر، مینای دندان‌ها کم کم رو به خرابی و فساد می‌روند، بنابراین مراقبت بیشتر از آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. دست کم دو بار مسواک زدن در روز و خوردن غذاهایی که استحکام و سفیدی دندان‌ها را حفظ می کنند، برخی از مهم‌ترین نکات برای حفظ بهداشت دهان و دندان هستند که همواره در موردشان شنیده‌ایم.

گذشته از دندان های زرد، «پوسیدگی دندان، خونریزی و تورم لثه‌ها» نیز از نگرانی‌های شایع سلامت دهان و دندان هستند. برخی از دلایل شایع اختلالات مرتبط با دندان را در زیر می‌بینید:

  • مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده و پر از قند
  • بهداشت نامناسب دهان و دندان
  • تمیز کردن و معاینه نامنظم دندان
  • مصرف بیش از اندازه تنباکو (جویدن یا هر شکل دیگری)
  • نوشیدن آب سخت

اینها فقط برخی از علل بروز اختلالات دهان و دندان هستند. موارد بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند منجر به ضعیف شدن سلامت دهان و دندان شوند. به هر روی مراقبت از دندان‌ها اهمیت زیادی دارد.

  نمک و روغن خردل چطور روی دندان ها تاثیر می‌گذارند؟

با دندان های زرد خداحافظی کنید

نمک و روغن خردل دو ماده‌ای هستند که قرن‌هاست به عنوان یک روش خانگی برای مراقبت از دندان‌ها و لثه استفاده می‌شوند. چنانچه برخی از متخصصین طب آیورودا می‌گویند: «این دو ماده فواید مختلفی برای دندان دارد از جمله کاهش پلاک، التهاب لثه و خونریزی لثه‌ها.» استفاده از نمک و روغن خردل برای بهبود سلامت دهان و دندان ریشه در طب آیورودا دارد.

چنانچه احتمالا می‌دانید نمک یک ساینده طبیعی است که به از بین بردن پلاک و لکه از روی دندان کمک می‌کند. این ماده همچنین به خنثی کردن سطح pH در دهان کمک می کند و رشد باکتری هایی را که می‌توانند عامل بیماری لثه و پوسیدگی دندان باشند، کاهش می دهد. علاوه بر این، نمک منبع غنی فلوراید است که به تقویت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی کمک شایانی می‌کند.

از طرف دیگر روغن خردل دارای خواص ضد عفونی کننده است که برای حذف باکتری‌های دهان تاثیر بسزایی دارد. این روغن همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای حفظ سلامت لثه ضروری هستند. ماساژ روغن خردل روی لثه ها می‌تواند به افزایش گردش خون و کاهش التهاب کمک کند. به همین دلیل این ماده یک درمان موثر برای خونریزی لثه تلقی می‌شود.

برای جلوگیری بیشتر از خونریزی لثه، روغن گردانی در دهان با استفاده از روغن خردل می‌تواند به شل شدن باکتری‌های محلول در چربی کمک کند. با ترکیب این دو ماده می‌توانید تا حدی التهاب لثه را کاهش دهید و در عین حال خونریزی را کنترل کنید.

چگونه از نمک و روغن خردل برای رفع زردی دندان استفاده کنیم؟

با دندان های زرد خداحافظی کنید

برای استفاده از این روش درمانی توصیه می‌شود که مقدار کمی روغن خردل را با کمی نمک یا سنگ نمک ترکیب کنید. اگر نمک معمولی را در روغن خردل بریزید، ممکن است مجبور شوید آن را حدود دو تا سه ساعت زیر نور خورشید قرار دهید تا أصلا ید نداشته باشد. همچنین می‌توانید به مخلوط نمک و روغن خردل، کمی زردچوبه اضافه کنید. خیلی ساده با انگشت اشاره، این مخلوط را روی لثه ها و دندان های خود ماساژ دهید. پس از دست کم دو دقیقه ماساژ دادن با استفاده از ترکیب، دهان‌تان را کمی ببندید و در نهایت با آب گرم بشویید به طور مرتب از این معجون بعد از مسواک زدن استفاده کنید.

* نکته: در صورتی که مشکلات شدید دهان و دندان دارید، توصیه می شود با دندانپزشک‌تان مشورت کنید و از این مخلوط زیر نظر او استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان