جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4.3
(4)

بررسی گاه به گاه ترشحات واژن بخش مهمی از حفظ سلامت زنان است. خروج ترشح از واژن یک اتفاق رایج است و شکل آن نشان دهنده سطح سلامتی این بخش از بدن و نرمال نبودن آن می‌تواند نشان دهنده بیماری باشد‌. رنگ، بو، مقدار و قوام ترشحاتی که از واژن خارج می‌شود نشان می‌دهد که سلامت واژن در سطح طبیعی قرار دارد یا غیر طبیعی. در این نوشتار از مجموعه مقالات سلامت زنان در خبرنامه، حقایقی مرتبط با ترشحات واژن در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

۵ واقعیت در مورد ترشحات واژن که هر زنی باید بداند

ترشحات واژن

به عبارت ساده، ترشحات واژن معمولاً مایعی چسبنده و شبیه به سفیده تخم مرغ است که زنان ممکن است هر روز آن را تجربه کنند. این احتمال وجود دارد که در برخی از روزهای ماه ترشحات واژن تغییراتی داشته باشند. بنابراین همیشه تغییر به معنی بروز بیماری یا مشکلات واژٰن نیست.

ترشحات طبیعی واژن

بسیاری از زنان با دیدن ترشحات واژن نگران می‌شوند زیرا فکر می‌کنند که نشان دهنده عفونت یا مشکل دیگری است. درک این نکته مهم است که خروج ترشح از واژن یک ویژگی طبیعی دستگاه تناسلی زنان است. از آنجایی که واژن یک اندام خود تمیز کننده است، ترشح، آن را روان و تمیز نگه می‌دارد.

طبیعی و درست این است که ترشحات واژن به رنگ سفید، شفاف یا کمی مایل به سفید باشد، زیرا چنین ترشحی واژن را تمیز نگه می‌دارد، به عنوان روان کننده عمل می‌کند و از واژن در برابر عفونت ها محافظت می‌کند. قوام ترشحات طبیعی واژن در طول چرخه قاعدگی، بارداری، تخمک گذاری و در طول تحریک جنسی متفاوت است.

ترشحات غیر طبیعی واژن

در حالی که وجود ترشح در واژن به طور کلی طبیعی است، مواردی وجود دارد که می‌توانند نشان دهنده یک وجود مشکل اساسی باشد. توجه به هرگونه تغییر در رنگ، قوام، بو یا مقدار ترشحات مهم است. عفونت‌هایی چون عفونت قارچی یا واژینوز باکتریایی، ممکن است منجر به غیر طبیعی شدن ترشحات واژن شود.

همچنین ترشحات غیرطبیعی ممکن است نشانه ای از STI (عفونت های مقاربتی) یا سایر بیماری‌ها از جمله مشکلات رحم یا دهانه رحم باشد.

در مرحله بعدی مهم است که در صورت مشاهده هرگونه تغییر ناراحت کننده فوراً با متخصص زنان مشورت کنید تا تشخیص دقیق انجان شود و بهترین اقدام ممکن را روی دست بگیرید.

ترشحات واژن

رنگ و بوی ترشحات واژن

دقت داشتن به رنگ و بوی ترشحات می‌تواند بینش به درد بخوری در مورد سلامت واژن ارائه دهد. ترشحات معمولی معمولاً شفاف یا سفید هستند و ممکن است بوی کمی داشته باشند. اگر متوجه تغییر رنگ مانند سبز، زرد یا خاکستری شدن ترشحات شدید، یا حس کردید که ترشحات دارای بوی تند و نامطبوعی هستند، ممکن است عفونت در این ناحیه رخ داده باشد. عفونت واژینوز باکتریایی یا تریکومونیازیس اغلب با این تغییرات ظاهر می‌شوند.

در صورت مشاهده چنین تغییراتی ضروری است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اطلاع از تفاوت بین ترشحات طبیعی و غیر طبیعی  

تشخیص تفاوت بین ترشحات عادی و غیرطبیعی واژن ممکن است دشوار باشد. ترشحات معمولی معمولاً دارای بوی کی هستند یا أصلا بو ندارند. با این حال ترشحات غیر طبیعی اغلب بوی تندی دارند. در حالی که ترشحات غیر طبیعی می‌توانند زرد، سبز، خاکستری یا حتی کف آلود به نظر برسد، ترشح طبیعی اغلب شفاف یا سفید است.

علاوه بر این، ترشحات غیر طبیعی ممکن است با خارش، سوزش یا درد هنگام ادرار یا فعالیت جنسی همراه باشد. در صورت مواجهه با هر یک از این علائم بسیار مهم است که برای معاینه و بررسی سلامت واژن به متخصص زنان مراجعه کنید.

رعایت بهداشت واژن

ترشحات واژن

رعایت نظافت و بهداشت و همینطور داشتن عادات سالم برای سلامت واژن ضرورت دارد. از صابون‌های تند، دوش واژینال و محصولات معطر در ناحیه واژن خودداری کنید زیرا می‌توانند فلور طبیعی را مختل کرده و باعث تحریک یا بروز عفونت شوند.

در عوض، از صابون ملایم و بدون عطر و آب گرم برای تمیز کردن ناحیه واژن استفاده کنید. لباس زیر نخی و. الیاف طبیعی بپوشید و از لباس های تنگ و تولید شده از مواد مصنوعی برای افزایش جریان هوا و کاهش رطوبت اجتناب کنید.

در نهایت یادتان باشد انجام رابطه جنسی ایمن و معاینه منظم نزد متخصص زنان می‌تواند به پیشگیری و تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی کمک کند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان