جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4.1
(23)

ارگاسم شبانه (گسیل شبانه یا رویای خیس) یا ترشح شبانه زمانی است که یک مرد منی (مایع حاوی اسپرم) آزاد می‌کند یا زن به ارگاسم می‌رسد و مایعات از واژن او خارج می‌شود. برخی از افراد در این فرآیند از خواب بیدار می‌شوند، اما برخی دیگر نه. این حالت اغلب نتیجه دیدن رویاهای جنسی است، اما نه همیشه. اگر تا به حال رویای خیس را تجربه کرده اید، باید بدانید که تنها نیستید. میلیون ها نفر آن را تجربه می‌کنند و رویاهای خیس اتفاقی کاملاً طبیعی محسوب می‌شود.

چه کسی رویاهای خیس می‌بیند؟

ارگاسم شبانه

در حالی که بسیاری از مردم رویاهای خیس را با پسران نوجوان مرتبط می‌دانند، این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ بدهد. مطالعات نشان می‌دهند که 66 تا 85 درصد از مردان و تقریباً نیمی از زنان در مقطعی از زندگی خود گسیل شبانه داشته اند.

به خاطر داشته باشید که تحقیقات کمتری در مورد رویای خیس در زنان نسبت به مردان انجام شده است، و ممکن است برای مردان راحت‌تر باشد که رویاهای خیس را شناسایی کنند زیرا شواهد فیزیکی بیشتری دارند: مایع منی. تنها 10 درصد از زنان در حین ارگاسم، حتی زمانی که بیدار هستند، انزال دارند (ترشحی از بدن آنها بیرون می‌زند).

از آنجایی که گسیل شبانه مردان آشکارتر است، بسیاری از محققان این اتفاق را در آنها راحت تر از زنان تعریف می‌کنند. یک زن باید در وسط یک ارگاسم بیدار شود تا تجربه او به عنوان یک رویای خیس عملی شود. ولی مردها اینطور نیستند.

رویاهای خیس معمولا در دوران بلوغ شروع می‌شوند و در حالی که بیشتر بین نوجوانان دیده می‌شوند، بسیاری از مردم همچنان در طول زندگی آن را تجربه می‌کنند. حتی بزرگسالان متاهل نیز چنین تجربه‌ای داشته اند.

بدن آدم‌ها با هم متفاوت است، بنابراین صرف نظر از سن یا جنسیت شما، کاملاً طبیعی است که به طور منظم رویاهای خیس را تجربه کنید یا اصلاً تجربه نکنید.

چه چیزی باعث رخ دادن رویای خیس یا ارگاسم شبانه می‌شود؟

رویاهای خیس می‌توانند گیج کننده باشند، به خصوص اگر اتفاقی جدید برای شما باشند. عوامل متعددی وجود دارد که ممکن است در ارگاسم شبانه نقش داشته باشد. برخی از آنها به شرح زیر است:

مرحله  REMدر خواب

ارگاسم شبانه

وقتی می‌خوابیم، بدن ما مراحل مختلفی از جمله خواب  REM(حرکت سریع چشم) را پشت سر می‌گذارد. در طول خواب REM (که معمولاً زمانی است که خواب می‌بینیم) افراد تمایل دارند برانگیختگی دستگاه تناسلی، تنفس سریع تر و افزایش ضربان قلب را تجربه کنند. برخی از کارشناسان معتقدند که همین ها ممکن است برای ایجاد ارگاسم شبانه در برخی افراد کافی باشد).

این موضوع هم برای مردان و هم برای زنان صادق است. در حالی که این فرآیند در مردان واضح‌تر است اما خانم‌ها هم نعوظ کلیتورال و گرفتگی واژن را در طول خواب REM تجربه می‌کنند، حتی اگر متوجه این موضوع نشوند.

خواب‌ها

ارگاسم شبانه هم مانند ارگاسم در زندگی بیداری، توسط محتوای جنسی تحریک و ایجاد می‌شود. خواب دیدن در مورد رابطه جنسی رایج است: تحقیقات در سال 2007 نشان دادند که صرف نظر از جنسیت، 8 درصد از رویاهای افراد شامل فعالیت جنسی است و حدود 4 درصد از این رویاها منجر به ارگاسم می‌شود.

حتی افرادی که از نظر جنسی فعال هستند نیز می‌توانند رویاهای وابسته به رابطه جنسی بینند، و این لزوما به این معنا نیست که آنها در زندگی واقعی از نظر جنسی راضی نیستند.

هورمون ها

از آنجایی که رویاهای خیس معمولاً در دوران بلوغ شروع می‌شوند، طبیعی است که تصور کنیم هورمون ها هم ممکن است در بروز آنها نقشی داشته باشند، و شواهدی نیز هم برای اثبات این موضوع وجود دارد. یک مطالعه کوچک در سال 1998 روی نوجوانان با بلوغ تاخیری نشان داد که این پسران وقتی دوز متوسطی از تستوسترون دریافت کردند، گسیل شبانه یا رویای خیس بیشتری داشتند.

قرار گرفتن در معرض محتوای جنسی در طول روز

مطالعه‌ای در سال 2020 روی 113 پسر مذهبی نشان داد کسانی که بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند، ترشحات شبانه بیشتری دارند، بنابراین ممکن است محتوایی که در طول روز مصرف می‌کنید روی رویاهای شما تأثیر بگذارند.

تحریک دستگاه تناسلی در هنگام خواب

ارگاسم شبانه

برخی افراد هنگام خواب بدون اینکه متوجه شوند اندام تناسلی خود را تحریک می‌کنند – مثلاً با ملحفه یا پتو. از آنجایی که جریان خون می‌تواند اندام‌های تناسلی را در طول خواب REM حساس‌تر کند، احتمال رخ دادن ارگاسم شبانه نیز افزایش می‌یابد.

در صورت تجربه رویای خیس چه باید بکنیم؟

بعد از دیدن یک رویای خیس کار زیادی لازم نیست انجام دهید. البته اولین قدم شما این است که خودتان را بشویید. اگر وقت دارید می‌توانید دوش بگیرید، اما ضروری نیست.

سپس لباس زیر تمیز بپوشید. اگر ملحفه‌های شما نیز خیس هستند، فراموش نکنید که آن‌ها را نیز بشویید.

آیا می‌توان از رویاهای خیس جلوگیری کرد؟

رویاهای خیس بسیار رایج هستند و هیچ چیز برای خجالت کشیدن در مورد آنها وجود ندارد. از آنجایی که گسیل شبانه یا رویای خیس هنگام خواب اتفاق می‌افتد، واقعاً نمی‌توانید کار زیادی برای پیشگیری از آن انجام دهید، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش احتمال رخ دادن آنها انجام دهید.

  • عادات خواب خود را تغییر دهید: خوابیدن روی شکم با رویاهای جنسی مرتبط است، بنابراین اگر می‌خواهید از گسیل شبانه یا رویای خیس جلوگیری کنید، باید از این. شکل خوابیدن اجتناب کنید. همچنین ممکن است بهتر باشد لباس های گشاد بپوشید تا از تحریک اندام تناسلی خود جلوگیری کنید.
  • مدت زمان تماشای تلویزیون را کاهش دهید: سعی کنید کمتر تلویزیون تماشا کنید و ببینید آیا روی رویاهای شما تأثیری دارد یا خیر. سلامت روحی و جسمی شما نیز به خاطر این تغییر روند از شما ممنون خواهد بود.
  • رویای شفاف: اگر یاد بگیرید که چگونه رویاهای شفاف را ببینید، ممکن است بتوانید رویاهای خود را کنترل کنید. با این حال، تسلط بر رویای شفاف می‌تواند دشوار باشد، و حتی باتجربه ترین رویاپردازان معمولاً قادر به کنترل همه رویاهای خود نیستند.

به خاطر داشته باشید که هر ارگاسم شبانه‌ای در ابتدا با رویاهای جنسی مرتبط نیست، بنابراین حتی اگر بتوانید از رویاهای وابسته به رابطه جنسی اجتناب کنید، باز هم تضمینی وجود ندارد که هرازگاهی با یک لکه مرطوب در لباس زیر خود از خواب بیدار نشوید.

ارگاسم شبانه

برخی از افراد زمانی که بیشتر خودارضایی می‌کنند، رویای خیس کمتری را تجربه می‌کنند و بسیاری از افراد به طور طبیعی با افزایش سن، رویاهای خیس کمتری می‌بینند.

هیچ راه ساده‌ای برای جلوگیری از رخ دادن رویاهای خیس وجود ندارد. اگر نگران دیدن رویاهای خیس در خارج از خانه هستید، بهتر است یک لباس زیر و شاید یک حوله، دستمال یا دستمال کاغذی به همراه داشته باشید.

این احتمال وجود دارد که بسیاری از افراد اطراف شما نیز در یک مقطعی از زندگی خود رویاهای خیس را تجربه کرده باشند، بنابراین نیازی به احساس شرم نیست.

کلام پایانی

رویاهای خیس یک تجربه طبیعی و سالم برای افراد در هر سن و جنسیتی هستند. در رویاهای خیس، مردان منی ترشح می‌کنند و زنان به ارگاسم می‌رسند و مایعات واژن ترشح می‌کنند. ارگاسم شبانه اغلب – اما نه همیشه – ناشی از دیدن رویاهای جنسی است.

به طور کلی، تنها کاری که باید بعد از خواب خیس انجام دهید این است که خودتان را تمیز کنید، لباس‌ها یا پتوهای کثیف را بشویید. هیچ اشکالی در رخ دادن رویاهای خیس وجود ندارد، اما اگر احساس می‌کنید که این اتفاق در زندگی شما اختلال ایجاد کرده است، گفتگو با یک درمانگر، مشاور یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی توصیه می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 23

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. دانیال کریمی نیم‌رخ
    دانیال کریمی

    سلام زمانی برای تموم شدن ندارد چون من الان از آذر 1402 تا الان این اتفاق برایم می افتند هر روز هم نه هفته به دو هفته

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان