جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1.5
(2)

پلی استر یک پارچه الیاف مصنوعی است که در برابر چین و چروک، تغییر رنگ و آب رفتن، با مراقبت مناسب مقاومت می‌کند. علاوه بر این، از پلی استر برای ایجاد ترکیب‌هایی استفاده می‌شود که پنبه و سایر پارچه‌ها را بادوام‌تر می‌کند. اما مانند پارچه‌های دیگر نقاط ضعف خود را نیز دارد. در نتیجه، لباس‌های پلی استر برای حفظ ظاهر نیاز به مراقبت مناسب دارند. با رعایت موارد گفته شده در این مطلب می‌توانید از البسه پلی استر خود محافظت کرده و به راحتی آنها را شستشو دهید.

چگونه لباس های پلی استر را شستشو دهیم؟

پارچه پلی استر هم برای ملحفه‌ و لباس‌ها و هم برای کالاهای خانگی مانند کوسن‌ به دلیل دوام، مقاومت در برابر چین و چروک و توانایی حفظ شکل خود هنگام شستن، محبوب است. برای شستشوی البسه پلی استر، مراحل زیر را دنبال کنید:

برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید

یکی از مزایای پلی استر این است که می‌توان آن را در ماشین لباسشویی شستشو داد. قبل از انداختن هر لباسی به داخل ماشین لباسشویی، همیشه برچسب مراقبتی آن را بررسی کنید. برخی از البسه قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را ندارند و باید با دست شسته شوند.

لکه ها را پاک کنید

قبل از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی یا شستشوی آنها با دست، هرگونه لکه را از روی لباس پاک کنید. مقداری لکه بر، روی ناحیه لک شده بمالید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید. اگر لکه از بین نرفته بود، مجدد این فرایند را تکرار کنید.

لباس ها را براساس رنگ و نوع پارچه مرتب کنید

قبل از قرار دادن البسه در ماشین لباسشویی، آنها را بر اساس رنگ جدا کنید تا از انتقال رنگ به لباس‌های دیگر جلوگیری کنید. از آنجایی که لباس‌هایی که در یک بار قرار می‌گیرند به طور مداوم در طول چرخه با یکدیگر در تماس هستند، برای جلوگیری از آسیب، ضروری است که اقلام را بر اساس نوع پارچه مرتب کنید. به عنوان مثال، لباس‌های جین باید در چرخه‌ای جداگانه از لباس‌های ظریف شسته شوند. برای بهترین نتیجه، پلی استر را می‌توان از پارچه‌های دیگر جدا کرد و به تنهایی شست.

چرخه شستشوی مناسب را انتخاب کنید

پس از پاک کردن لکه‌ها و قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، چرخه شستشو را در حالت عادی قرار دهید و از یک شوینده ملایم لباسشویی استفاده کنید. از آنجایی که پلی استر یک ماده مصنوعی است، حرارت زیاد می‌تواند الیاف پارچه را از بین ببرد و به لباس شما آسیب برساند. در نتیجه، پلی استر باید با آب ولرم یا سرد شسته شود. حتما برچسب مراقبتی را بررسی کنید.

چرخه خشک کن را تنظیم کنید

درست مانند شستشو، مهم است که هنگام خشک کردن اقلام پلی استر از حرارت زیاد استفاده نکنید. برای خشک کردن لباس‌های پلی استر، بار را در خشک کن قرار دهید و تنظیمات خشکشویی را انتخاب کنید. تنظیم درجه حرارت روی متوسط ​​یا بر اساس برچسب مراقبت از اقلام می‌تواند به سالم ماندن الیاف پلی استر کمک کند.

لباس ها را در فضای آزاد خشک کنید

پس از اتمام فرایند شستشو و خارج کردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی، آنها در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شوند. از قرار دادن البسه در مقابل نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

شستشوی لباس های پلی استر با دست

لباس‌های پلی استر را با دست بشویید تا از کیفیت محافظت کنید. شستن پارچه پلی استر با دست مطمئن ترین راه برای حفظ کیفیت است. هنگام شستن لباس پلی استر با دست، آن را زیاد فشار ندهید. برای شستشو مراحل زیر را دنبال کنید:

  • لباس ها را با یک شوینده ملایم در آب گرم خیس کنید.
  • آنها را در آب گرم بچرخانید.
  • با آب سرد و تمیز بشویید.
  • آنها را تا کنید و به سمت لگن فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.
  • اقلامی که با لکه روغنی لکه دار شده اند یا به مرور زرد شده اند، باید با ماشین شسته شوند تا به شرایط قبلی بازگردند.

نکاتی برای شستن لباس های پلی استر

برای بهترین نتیجه شستشو،‌ نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید، لباس‌ها باید آزادانه داخل دیگ حرکت کنند.
  • بلافاصله پس از پایان چرخه، لباس را از لباسشویی خارج کنید و بیش از حد خشک نکنید.
  • لباس‌ها را بعد از خشک شدن روی چوب لباسی آویزان کنید تا چین و چروک‌ها از بین بروند.
  • لباس‌های پلی استر ممکن است سفت باشند، بنابراین بهتر است از مقداری نرم کننده پارچه استفاده کنید تا الیاف را نرم‌تر کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان