جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
5
(2)

حتما پس از یک تمیز کاری اساسی می‌توانید از بوی خوشایند خانه لذت ببرید. اما همین که چند روز بگذرد دوباره بوهای نامطبوع در بخش‌های مختلف خانه به مشام می‌رسد. اگر در کنار روزهای تعطیل، روزهای وسط هفته را نیز باید تمیزکاری کنید، پس باید حتما به دنبال راه میان بر باشید. ترفندهای خوشبو شدن خانه می‌تواند به شما کمک کند تا خانه‌تان را مثل یک هتل تمیز کنید، آن هم برای همیشه! با چند ترفند ساده خانه خوشبویی خواهید داشت.

از میخک به عنوان خوشبو کننده کفش استفاده کنید

جاکفشی معمولا بوی خوبی ندارد. کفش‌ها، چکمه‌ها و کفش‌های کتونی اغلب به دلیل عرق بوی بدی می‌دهند. اما استفاده از میخک می‌تواند این مشکل را حل کند. در هر کفش یا چکمه مقداری میخک پودر شده قرار دهید، چند ساعت طول می‌کشد تا میخک رطوبت اضافی را جذب کند و عطرش داخل کفش پخش شود.

ترفندهای خوشبو شدن خانه

شمع‌ها می‌توانند به خلاص شدن از شر بوی بد حمام کمک کنند

شمع در حمام نه تنها باعث ایجاد یک فضای آرامش بخش می‌شود، بلکه بوی نامطبوع را نیز از بین می‌برد. علاوه بر این، نه تنها شمع، بلکه دود ناشی از سوختن آن نیز می‌تواند به خوشبو شدن حمام کمک کند. پس وقتی حمام می‌کنید، شمع روشن کنید، اما فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن از حمام خاموشش کنید.

از خوشبو کننده‌های خودرو برای سطل زباله استفاده کنید

وقتی می‌خواهید از شر بوی بد توالت خلاص شوید، از خوشبوکننده خودرو استفاده کنید. این خوشبوکننده‌ها دارای بند هستند که می‌توانید به جای دستمال توالت متصل کرد. همچنین می‌توانید از آن برای از بین بردن بوی سطل زباله در آشپزخانه نیز کار بگیرید.

ژل لباسشویی هوای حمام را خوشبو می‌کند

یک ترفند عالی برای خوشبو کردن حمام، ساختن خوشبو کننده است. چند تکه پنبه را در یک فنجان کوچک قرار دهید، سپس 2 تا 3 قاشق غذاخوری ژل لباسشویی روی آن‌ها بریزید و ظرف را در گوشه ای از حمام قرار دهید. ماندگاری عطر این خوشبو کننده تا 3 روز است و پس از آن باید تعویضش کنید.

ترفند شست و شوی لباس ترفندهای خوشبو شدن خانه

یک کیسه صابون می‌تواند بوی کپک زدگی کمد را از بین ببرد

علت بوی کپک زدگی در کمد، رطوبت و عدم تهویه هوای داخل آن است. بنابراین، قبل از قرار دادن لباس‌هایتان در کمد لباس، مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند. همچنین بهتر است یک خوشبو کننده خانگی داخل کمد قرار دهید. برای این کار نیز یک صابون معطر را با یک پارچه بپیچید و سپس کنار لباس‌ها بگذارید. می‌توانید برای این کار از یک جوراب تمیز به عنوان کیسه صابون استفاده کنید.

همچنین بهتر است آویزهای پلاستیکی و سیمی ‌را با آویزهای چوبی جایگزین کنید. سعی کنید از محصولات با ترکیب سدر استفاده کنید تا رطوبت به طور کامل جذب شده و عطر دلپذیر آن داخل کمد پخش شود.

یک پوست نارنگی می‌تواند مایکروویو را خوشبو کند

گاهی اوقات، وقتی در مایکروویو را باز می‌کنیم، آنقدر بوی بد می‌دهد که میل به گرم کردن غذا را از دست می‌دهیم. در عوض، بینی مان را می‌گیریم و از مایکروویو فاصله می‌گیریم.

خلاص شدن از شر این مشکل خیلی ساده است. باید پوست یک نارنگی را بگیرید و آن را با درجه کم حرارت دهید اما نباید پوست آن بسوزد. با این ترفند بوی بد مایکروویو از بین خواهد رفت.

فواید و کاربرد شگفت انگیز پوست پرتقال ترفندهای خوشبو شدن خانه

سیب زمینی و جوی خشک هوای داخل یخچال را تغییر می‌دهند

یک سیب زمینی پوست گرفته و خرد شده می‌تواند بوی نامطبوع یخچال را از بین ببرد. سیب زمینی می‌تواند هر بویی را جذب کند، هر 2 تا 3 روز یک بار سیب زمینی تازه ای جایگزین قبلی کنید.

جو خشک نیز همین خاصیت را دارد. در یک بسته جو خشک را باز کنید و داخل یخچال قرار دهید تا بوی نامطبوع یخچال یک شبه از بین برود.

سودا، زغال چوب و خاک گربه بوی سطل زباله را جذب می‌کنند

نوشابه و زغال چوب می‌توانند هر بوی بدی را جذب کنند، بنابراین هر از گاهی مقداری از این دو مواد را ته سطل زباله قرار دهید. همچنین اگر گربه دارید می‌توانید مقداری روی بسترش بریزید تا رطوبت را جذب کرده و بوهای نامطبوع از بین بروند.

سیب و سرکه می‌تواند بوی تخته گوشت و برش را از بین ببرد

تخته گوشت و برش چوبی بوی خوراکی‌هایی که روی آن خورد می‌کنید را به خود جذب می‌کند. اگر نمی‌خواهید تخته به منبع بوی نامطبوع در آشپزخانه تبدیل شود، می‌توانید از سرکه استفاده کنید. تخته را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید، سپس با سرکه آن را پاک کرده و دوباره کامل بشویید.

برای از بین بردن بوی مداوم سیر روی تخته می‌توانید از سیب استفاده کنید. سیب را رنده کنید و روی سطح تخته پهن کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. حتما از نتیجه کار راضی خواهید بود.

ترفندهای خوشبو شدن خانه

خمیر دندان و روزنامه بوی ظروف پلاستیکی را برطرف می‌کند

اکثر ما در محل کار ناهار را در ظروف پلاستیکی می‌خوریم، اما بعد از مدتی متوجه بوی نامطبوع آن می‌شوید. برای جلوگیری از این مشکل، یک اسفنج بردارید و ظرف را با کمی‌خمیر دندان بشویید.

همچنین می‌توانید از روزنامه هم استفاده کنید. چند تکه روزنامه مچاله شده داخل ظرف قرار دهید، درب آن را ببندید و بگذارید یک شب بماند. با این ترفند می‌توانید مشکل بوی بد را حل کنید. گرم کردن اسفنج در مایکروویو نیز به جلوگیری از بوی بد کمک می‌کند.

باکتری‌ها به سرعت در مناطق مرطوب تکثیر می‌شوند، به همین دلیل است که اسفنج‌های ظرف محل مناسبی برای زندگی آنها هستند. با گذشت زمان، اسفنج‌ها شروع به بوی بدی می‌کنند، بنابراین آنها را دور می‌اندازیم.

اگر اسفنج‌ها را بعد از هر بار استفاده ضدعفونی کنید، عمر بیشتری دارند. فقط یک دقیقه آنها را در مایکروفر گرم کنید. تا 99 درصد از باکتری‌ها را از بین می‌برد، بنابراین بو از بین می‌رود.

کاربردهای جوش شیرین در خانه ترفندهای خوشبو شدن خانه

از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد آشپزخانه استفاده کنید

بوی غذای پخته تنها زمانی خوشایند است که گرسنه باشیم. بعد از غذا خوردن، ما نمی‌خواهیم هیچ غذایی را بو کنیم، اما یک ظرف غذاخوری و جوش شیرین می‌تواند مشکل را حل کند.

چند قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل کاسه بریزید و آب اضافه کنید. پس از آن، درب را ببندید و حالت گرمایش را روشن کنید. بخار بوی نامطبوع آشپزخانه را از بین می‌برد.

لیمو و سیب زمینی اجازه نمی‌دهند بوی ماهی در خانه پخش شود.

مهم نیست چقدر ماهی دوست داریم، نمی‌خواهیم بوی آن را برای مدت طولانی استشمام کنیم. متأسفانه پخت این محصول می‌تواند منجر به پخش بوهای ناخواسته در آشپزخانه یا حتی کل آپارتمان شود.

برای به حداقل رساندن نفوذ بو در همه جا، ارزش آن را دارد که ماهی را با آب لیمو قبل از پختن بمالید. و اگر می‌خواهید آن را در تابه سرخ کنید، توصیه می‌شود با چند برش سیب زمینی این کار را انجام دهید. این سبزی می‌تواند بوها را جذب کند.

از دریچه های تهویه مطبوع به خوشبو کردن خانه تان کمک کنید

یک خوشبوکننده خودرو، را به لت‌های فلزی دریچه‌های تهویه مطبوع و گرمایش خانه تان متصل کنید. “همانطور که هوا وارد خانه می شود، عطر خوشبوکننده نیز در تمام اتاق پخش می شود.” به این ترتیب، می توانید در یک لحظه در کل خانه تان رایحه ای خوشبو در فضای داخل جریان پیدا خواهد کرد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان