10 فایده شگفت انگیز پوست سیب زمینی (کچالو) برای سلامتی

توسطپناه امینی

شهریور ۱۰, ۱۴۰۱ به روز رسانی : شهریور ۱۰, ۱۴۰۱ , ,
فواید پوست سیب زمینی کچالو

سیب زمینی (کچالو)، مواد غذایی مفیدی است که در رژیم غذایی هر کشوری به چشم می خورد. بسیاری از ما همیشه پوست سیب زمینی دور می اندازیم. بدون این که فکر کنیم شاید بتوان از فواید پوست سیب زمینی (کچالو) به روش های مختلفی بهره مند شویم.

بله باید گفت از سیب زمینی چه برای از بین بردن زنگ زدگی تا استفاده از آب سیب زمینی برای صیقل دادن کفش استفاده می شود.

پوست سیب زمینی (کچالو):

از این گذشته، حتی پوست سیب ‌زمینی که معمولا در آشپزی استفاده نمی‌کنیم، فواید سلامتی زیادی دارند. در این جا با 10 مزیت شگفت انگیزی که پوست کچالو برای سلامتی دارد آشنا شوید:

کنترل وزن با پوست سیب زمینی

پوست سیب زمینی سرشار از فیبرهای غذایی است و به رژیم های کنترل وزن کمک می کند. زیرا چنین فیبرهایی سبب ایجاد احساس سیری بعد از غذا در افراد می شوند. به همین دلیل سبب کاهش اشتها می شود. زیرا فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند. از طرفی کالری دریافتی روزانه او کمتر از حد مجاز خواهد شد.

کنترل فشار خون با پوست سیب زمینی

پوست سیب زمینی حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم است که یک ماده معدنی مهم برای تنظیم فشار خون محسوب می شود. زیرا پتاسیم سبب گشاد شدن عروق می شود که در اصطلاح پزشکی به آن گشاد شدن رگ های خونی نیز می گویند.

کمک به افزایش متابولیسم

پوست سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین B6 می باشد، ویتامینی که انرژی ای برای متابولیسم است. فرآیندی که طی آن غذا از کربوهیدرات‌ ها و پروتئین ‌ها به گلوکز و اسیدهای آمینه تجزیه می‌شوند. پوسته ها همچنین از نیاسین یا B3 تشکیل شده است که مانند پتاسیم سبب تجزیه مواد مغذی می شود.

کمک به کاهش کلسترول

طبق برخی مطالعات، پوست سیب زمینی به کاهش کلسترول کمک می کند. دلیل آن نیز وجود مقادیر بالایی از فیبرهای غذایی و همچنین گلیکوآلکالوئیدها و آنتی اکسیدان ها است. که همگی دارای خواص کاهش دهنده کلسترول هستند.

کاهش خطر بیماری های قلبی

همان طور که در بالا ذکر شد، پوست سیب زمینی حاوی پتاسیم است. یک ماده معدنی که به کنترل فشار خون کمک می کند و از طرفی در پیشگیری از سکته مغزی و حملات قلبی تاثیر دارد.

فواید پوست سیب زمینی (کچالو) ضد حساسیت

پوست سیب زمینی از فلاونوئیدها تشکیل شده است. یک نوع ماده مغذی گیاهی که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که از ما در برابر عفونت ها و برخی بیماری های دیگر محافظت می کند. پوست سیب زمینی دارای منبع خوب ویتامین C می باشد. برخی از مطالعات تحقیقاتی اشاره کرده اند که ویتامین C به کاهش شدت و طول سرماخوردگی کمک می کند.

حفظ و تقویت سلامت استخوان

پوست کچالو از مواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، کلسیم، آهن و غیره تشکیل شده است که به حفظ استحکام و تراکم استخوان کمک می کند. خوردن پوست آن می تواند به حفظ تراکم استخوان و به کاهش خطر پوکی استخوان در زنان یائسه کمک کند.

مکمل مفید برای رژیم مراقبت از مو

ماساژ دادن آب پوست سیب زمینی روی پوست سر سبب رشد مو شده و درخشندگی بیشتری به موها می بخشد. زیرا دارای مقادیر زیادی نشاسته است که تغذیه ریشه مو را تامین می کند.

فواید پوست سیب زمینی (کچالو) رفع تیرگی دور چشم

وجود ویتامین C در پوست سیب زمینی به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک می کند. زیرا یک عامل سفید کننده طبیعی است.

درمان آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید

وجود ویتامین C که خاصیت روشن کنندگی پوست دارد می تواند مشکلات پوستی مختلف که منجر به لکه های تیره یا حتی اسکار می شود را درمان کند.

لینک های مرتبط:

۵ راز جالب و مهم درباره پلک زدن که نمی دانستیم!

ارواح خانه های خالی از سکنه جهان

۱۰ عجیب ترین بیماری های عجیب و ناشناخته 

علت زود خراب شدن موز در منزل: چرا موز اینقدر زود سیاه می شود؟

۹ ربات شیطانی برتر که پتانسیل نابود کردن بشریت را دارند

تاثیر ماه بر سلامت: ماه چه بر سر سلامتی شما می‌آورد؟

سم موجود در دانه سیب: آیا دانه های سیب سمی هستند؟

دلایل نفرت زنان از یکدیگر: ویژگی هایی که باعث می شود یک زن از زن دیگر متنفر شود!

حقایق جالب در مورد قهوه: از کشف قهوه توسط بزها تا گرانترین قهوه در مدفوع گربه

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *