8 فایده بی نظیر آب سیب برای سلامت بدن + عوارض جانبی

فواید آب سیب علائم آلرژی ریه بهترین نوشیدنی برای کیسه صفرا

فواید آب سیب فراتر از باور شماست. آب سیب یکی از نوشیدنی‌های سالم با مزایای بی شمار است. این آب میوه ترکیبات مفید زیادی برای درمان بیماری‌های مختلف دارد از جمله پلی فنول‌ها و فلاونوئیدها با اثرات ضد سرطانی، ضد حساسیت و ضد التهابی. آب سیب می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند و حتی سبب تسکین علائم آسم می‌شود، به کاهش وزن کمک کرده و خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را به حداقل می‌رساند.

فواید آب سیب برای سلامتی

آب سیب با طیف گسترده ای از خواص و ارزش غذایی به درمان خیلی از بیماری‌ها کمک می‌کند:

  1. تقویت سلامت قلب

آب سیب می‌تواند بر سلامت قلب تاثیر داشته باشد. سیب منبع عالی برخی ترکیبات گیاهی مانند پلی فنول‌ها و فلاونوئیدها‌ست که برای سلامت قلب فایده زیادی دارند. پلی فنول‌ها از اکسید شدن و تجمع کلسترول بد (LDL) در شریان‌ها جلوگیری می‌کند. زیرا مصرف آب سیب اثرات آنتی اکسیدانی داشته و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می‌دهد.  علاوه بر این آب سیب سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی برای حفظ سلامت قلب بسیار مهم  است. زیرا پتاسیم در گشاد شدن عروق نقش دارد که می‌تواند به کاهش استرس روی رگ‌های خونی و کاهش فشار خون کمک کند. ضمنا می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

لینک‌های مرتبط:

فواید چای ابریشم ذرت؛ از تامین ویتامین C بدن تا درمان راش و جوش

طرز تهیه سوپ ذرت تابستانی خوشمزه با گیاهان معطر

۱۰ مزیت شگفت انگیز ابریشم ذرت

طرز تهیه سالاد ذرت: یک سالاد کم کالری و خوشرنگ لبنانی

  1. تسکین علائم آسم از فواید آب سیب

آب سیب دارای خواص ضد التهابی و ضد حساسیت است که با تسکین علائم آسم همراه  است. این آب میوه می‌تواند از حملات آسم جلوگیری کند. همچنین، پلی فنول‌های موجود در این آب میوه نقش مهمی‌در تقویت سلامت ریه و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی ایفا می‌کنند. افرادی که به طور منظم آب سیب مصرف می‌کنند از عملکرد ریه بهتری برخوردار هستند.

  1. کمک به کاهش وزن

سیب سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و فیبر غذایی است. مصرف آن به کاهش وزن کمک می‌کند. ضمنا پلی فنول‌های سیب دارای خواص ضد چاقی نیز  هستند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سیب به اشکال مختلف می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. سیب منبع خوبی از فلاونوئیدها تلقی می‌شود. افزایش مصرف میوه‌های دارای فلاونوئیدها به لاغری کمک شایانی می‌کند.

  1. آب سیب ضد سرطانی است

فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک در جلوگیری از رشد تومورها و سلول‌های سرطانی موثر هستند. زیرا وجود برخی مواد شیمیایی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌ها در سیب می‌تواند علیه سرطان‌زایی عکس العمل نشان دهد. از طرفی مصرف منظم یک یا چند سیب یا آب آن به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و روده بزرگ کمک می‌کند.

  1. فواید آب سیب: محافظت از مغز

آب سیب از مغز در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. آنتی اکسیدان‌های پلی فنلی موجود در آب سیب ممکن است آپوپتوز عصبی (مرگ سلول‌های مغز) را کاهش دهد. آن‌ها در درمان بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون نیز تاثیرگذار هستند. آنتی اکسیدان‌ها پتانسیل بیشتری برای عمل علیه سلول‌های سرطانی و جلوگیری از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو دارند. از طرفی آب سیب به بهبود علائم رفتاری در افراد مبتلا به آلزایمر در سطح متوسط ​​کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:

علم توضیح می دهد: ۹ کمبود مواد مغذی که سبب بروز اختلالات خلقی و بیماری های

غذاهای شادی آور: بین آنچه می خوریم و احساس می کنیم، ارتباط قوی وجود دارد!

قویت حافظه کوتاه مدت با ۹ روش عجیب و بسیار موثر!

  1. بهبود سلامت پوست

وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها در این آب میوه به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند. برخی شواهد تجربی در افراد نشان می‌دهد که آب سیب به طور گسترده در درمان‌های طبیعی برای درمان مسائل مربوط به التهاب پوست، خارش، عفونت‌های پوستی، ترک خوردگی پوست و چین و چروک استفاده می‌شود. در ضمن پلی فنول‌های موجود در آب سیب از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند.

  1. بهبود سلامت چشم از خواص آب سیب

سیب (و آب سیب) سرشار از ویتامین A است. این ویتامین در بهبود بینایی اثربخشی فوق العاده ای دارد و از اختلالات چشمی‌جلوگیری می‌کند.

  1. بهبود عملکرد کبد

آب سیب سرشار از اسید مالیک است. تجربه افراد نشان می‌دهد که این آب میوه عملکرد کبد را تقویت می‌کند. از طرفی آب سیب ادرارآور است. از فواید دیگر آب سیب می‌توان به تقویت سلامت کبد نیز اشاره کرد. همچنین، خاصیت قلیایی موجود در سیب به پاک سازی سموم و محصولات جانبی زائد از کبد کمک می‌کند.

6 عارضه جانبی آب سیب در بدن انسان

هرچند مصرف آب سیب به طور کلی بی خطر است‌، مصرف بیش از حد آن منجر به اثر نامطلوبی در بدن می‌شود. اگر آب سیب را بیش از حد مصرف کنید، سبب ایجاد مشکلات گوارشی، افزایش وزن، مشکلات کلیوی و پوسیدگی دندان می‌شود.

پیشنهاد می شود بخوانید:

۸ نشانه پنهانی که بدن تان دچار کمبود اسیدهای چرب است

۱۸ راهکار موثر برای درمان خانگی اگزما که معجزه می کنند

۸ ترفند ساده خانگی برای جوان سازی پوست دست

  1. همراه بودن با مشکلات گوارشی

مصرف زیاد آب سیب ممکن است سبب برخی مشکلات گوارشی مانند اسهال و نفخ شود. اگر آب سیب را در حجم زیاد بنوشید، ممکن است به اسهال مزمن مبتلا شوید. علاوه بر این، بهتر است از نوشیدن آب میوه با معده خالی خودداری کنید. همچنین مصرف زیاد آن سبب ایجاد نفخ و گاز در افراد می‌شود.

  1. افزایش وزن

در مقایسه با سیب، آب سیب می‌تواند سریع تر جذب شود. و همین منجر به مصرف زیاد کالری در یک بازه زمانی کوتاه می‌شود. مصرف این میوه به شکل درسته بهتر از آب آن است زیرا سبب حس سیری طولانی مدت در شما می‌شود. همچنین آب میوه‌ها حاوی قند اضافی هستند و مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند منجر به افزایش وزن در کودکان زیر 12 سال نیز خواهد شد.

  1. خطر ابتلا به سنگ کلیه

وجود اگزالات در آب سیب خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. مصرف بیش از حد اگزالات‌های غذایی مستقیما بر تشکیل سنگ در کلیه‌ها نقش دارد. دوز ایده آل مصرف آب سیب می‌تواند 240 میلی لیتر در روز باشد.

  1. سبب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود

آب میوه‌ها سرشار از قند هستند. باکتری‌های موجود در دهان این قندها را جذب می‌کنند که سبب فرسایش دندان‌ ها می‌شود. آب سیب‌های آماده در فروشگاه‌ها اسیدی هستند و آسیب بیشتری به مینای دندان‌ها وارد می‌کنند.

مطالب مرتبط: 

خواص قهوه برای مو: ۶ مزیت فوق العاده قهوه برای رشد مو + دستورالعمل

۸ گیم و بازی برای تقویت مغز و حافظه

  1. آب سیب دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی کم است

ویتامین C معمولا به آب میوه‌های غنی شده اضافه می‌شود. علاوه بر این، مقدار توصیه شده (240 میلی لیتر) مصرف آب میوه، تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن را تامین نمی‌کند. مصرف پلی فنول‌های سیب درسته خیلی بهتر از مصرف آب آن است. سیب‌های درسته حاوی فیبر هستند، در حالی که آب سیب اغلب ممکن است فیبر کمتری داشته باشد.

  1. افزایش سطح قند خون

آب سیب حاوی فیبر کمتر و قند بیشتری نسبت به سیب کامل یا درسته است. که در این حالت منجر به افزایش سطح گلوکز خون می‌شود. مطالعه ای نشان داده که آب سیب، همراه با غذاهای پروتئینی، به کاهش سطح گلوکز در سرم بهتر از مصرف آن به تنهایی تاثیر می‌گذارد.

کلام آخر

فواید آب سیب بی شمار است. این نوشیدنی مغذی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی  فراوانی دارد ومی‌تواند سلامت قلب و عروق، پوست، چشم و کبد را تقویت کند و بسیاری خواص دیگر. با این حال، مصرف بیش از حد آن سبب ایجاد مشکلات گوارشی، افزایش وزن، پوسیدگی دندان و افزایش سطح قند خون می‌شود. از این رو توصیه می‌شود برای این که بتوانید از فواید آب سیب بهره مند شوید، در مصرف آن زیاده روی نکنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *