جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.4
(5)

حفظ سلامتی می تواند چالش بر انگیز باشد، به خصوص اگر زمان و انرژی کافی برای این کار نداشته باشید. اما با چند تغییر کوچک می توانید به سالم ماندن بدن کمک کنید حتی اگر فردی تنبل باشید. برای تنبل هایی که می خواهند سالم بمانند این 16 راهکار بهترین گزینه است. می توانید متفاوت غذا بخورید، ورزش کنید و به فعالیت های روزمره خود توجه کنید تا از سبک زندگی سالمی برخوردار شوید.

خوب غذا خوردن

اگر راست دست هستید و همیشه با دست راست غذا می خورید، از این پس قاشق را با دست چپ بگیرید. این کار باعث می شود آهسته تر غذا بخورید. همچنین وقتی احساس سیری کردید، دست از غذا خوردن بکشید. وقتی آهسته غذا می خورید، احتمال این که کمتر غذا بخورید، زیاد است.

اضافه کردن غذای سالم به رژیم غذایی

اگر اکثر اوقات برای رفع گرسنگی کیک و بیسکویت میل می کنید، پس از این میوه های یخ زده را به عنوان اسموتی مصرف کنید. برای میان وعده ها چیپس نخود بخورید و با گذشت زمان خوردن کلوچه ها را به حداقل برسانید. سعی کنید همیشه میان وعده و غذای سالم در یخچال نگهدارید تا مصرف غذاهای ناسالم را کم کنید.

طرز تهیه سالاد سزار مرغ 16 راهكار براي تنبل هايي كه مي خواهند سالم بمانند!

قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید

آب باعث می شود کمی سیر شوید، بنابراین در وعده های غذایی پرخوری نخواهید کرد. نوشیدن آب قبل از غذا را تبدیل به عادت کنید و همیشه یک بطری آب چه در خانه و چه در بیرون با خود داشته باشید.

قهوه بنوشید

افرادی که سه تا پنج فنجان قهوه در روز می نوشند، کمتر در معرض علائم اولیه بیماری قلبی قرار می گیرند. هر صبح یا بعد از ظهر یک فنجان قهوه بنوشید.

در بشقاب های کوچکتر بخورید

افرادی که بشقاب های کوچکتر را هنگام غذا خوردن انتخاب می کنند، غذای کمتری نیز خواهند خورد. اگر بشقاب یا کاسه بزرگ بردارید، بیشتر غذا خواهید خورد.

غذاهای تند بخورید

غذاهای تند می توانند به کاهش اشتها کمک کنند. به سراغ سس های تند، خوردن فلفل چیلی یا فلفل کاین بروید. برای طعم و مزه غذاها از فلفل استفاده کنید، این گونه کمتر غذا خواهید خورد.

چگونه برای ورزش با انگیزه بمانیم 16 راهكار براي تنبل هايي كه مي خواهند سالم بمانند!

ورزش کنید

هر ساعت دو دقیقه پیاده روی کنید. فقط دو دقیقه! همین دو دقیقه نقش فوق العاده موثری بر سلامت بدن شما دارد. حتی می توانید در حین تماشای تلویزیون به صورت دایره ای دور مبل خود راه بروید. اگر ساعات زیادی در روز نشسته کار می کنید، پیاده ‌روی می تواند کالری های اضافی بدن شما را که به عنوان چربی ذخیره می شوند را بسوزانید.

در جهت مخالف، به سمت پشت سر راه بروید

حتما دقایقی را به عقب قدم بردارید. راه رفتن به عقب حتی در فاصل کوتاه می تواند فواید زیادی بر سلامت شما داشته باشد. در این حالت ماهیچه پاهای خود را تقویت خواهید کرد.

کمک به فعالیت میتابولیسم

از انجام کارهایی مانند شستن لباس، بیرون آوردن سطل زباله یا دیگر کارهای خانگی غافل نشوید. این کار ها باعث می شود متابولیسم شما افزایش یابد.

به جای نشستن راه بروید

حتی اگر راه بروید نیز می توانید بازی های ویدیوی انجام دهید یا تلویزیون تماشا کنید. اما سعی کنید حداقل نیمی از زمانی که در حال بازی یا تماشای فیلم هستید، راه بروید. اگر بتوانید 3 ساعت در روز راه بروید، می توانید هر هفته 750 کالری بیشتر بسوزانید.

16 راهكار براي تنبل هايي كه مي خواهند سالم بمانند!

خواب کافی داشته باشید

خواب زیاد سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، خطر التهاب، افسردگی و استرس را کاهش می دهد. همچنین اگر خواب کافی داشته باشید، می توانید وزن خود را کاهش دهید. خواب با کیفیت خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و باعث تقویت سلامت روان شما می شود.

معاشرت با دوستان

تفریح و وقت گذرانی با دوستان سطح استرس شما را کاهش می دهد و می تواند به شما در جلوگیری از التهاب و پایین نگه داشتن فشار خون و ضربان قلب کمک کند. در هفته حداقل یک شب با دوستان خود دور هم جمع شده و از این دورهمی لذت ببرید. این کار باعث تقویت روحیه شما می شود.

در حین کار ویدیوی خنده دار تماشا کنید

اگر هنوز کار زیادی برای انجام دادن دارید اما احساس خستگی می کنید، حتما یک یا چند ویدیوی خنده دار تماشا کنید. ویدیوهای کمدی و خنده دار انرژی شما را تجدید کرده و برای مدت بیشتری شاد خواهید بود.

روشهای خانگی برای درمان گرمازدگی در کودکان 16 راهكار براي تنبل هايي كه مي خواهند سالم بمانند!

با کودکان وقت بگذرانید

تنها با نگاه کردن به چشمان یک کودک خوردسال متوجه ترشح “هورمون عشق”، اکسی توسین خواهید شد. برای ساعتی یا حتی دقایقی با یک کودک بازی کنید، این کار به شاد شدن روحیه شما کمک می کند.

ماشین خود را دورتر از محل کار پارک کنید

سعی کنید هنگام رفتن به محل کار، ماشین خود را دورتر از محیط کار خود پارک کنید. حتی اگر به خرید می روید نیز ماشین را دورتر پارک کنید. سپس از ماشین تا محل مورد نظر خود پیاده روی کنید. پیاده روی مقدار کالری بیشتری می سوزاند و حتی می تواند جایگزین ورزش شود.

بازی با تحرک بالا را انتخاب کنید

به جای بازی هایی که به نشستن نیاز دارد، سعی کنید فوتبال، پینت بال یا بسکتبال بازی کنید. این بازی ها به تحرک بیشتر بدن شما کمک می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان