جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3
(1)

آیا پس از رابطه جنسی احساس ناخوشی یا بیماری می کنید؟ اگر چنین است حتما این مطلب را مطالعه کنید. رابطه جنسی می تواند باعث شود شما چیزهای زیادی احساس کنید – آرامش، رضایت، عرق کردن، و گاهی اوقات (بسیاری از اوقات) گرسنگی. در حالی که پس از ارگاسم احساساتی مانند افزایش عرق یا گرسنگی رایج است، اما نباید برخی از علائم فیزیکی را نادیده گرفت مانند حس بیماری بعد رابطه جنسی. این علائم ممکن است هشداری باشد برای این که باید به پزشک مراجعه کنید.

این علائم در واقع بسیار شایع تر از چیزی است که فکر می کنید، با این حال، نادیده گرفتن آن‌ها پس از رابطه جنسی نشانه از یک خطر احتمالی است.

حس بیماری بعد رابطه جنسی

تهوع بعد از رابطه جنسی بر هر دو جنس تأثیر می گذارد. اگرچه نمی‌توان آمار دقیقی درباره تعداد زنان مبتلا به این بیماری ارائه داد، اما در تحقیقی از بریتانیا بسیاری از مردم در سراسر این کشور تحت تاثیر این موضوع هستند.

به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که چرا دقیقا پس از رابطه جنسی احساس بیماری کرده اید و چه کاری باید انجام دهید تا یک بار برای همیشه درمانش کنید.

آیا بعد از رابطه جنسی احساس بیماری می کنید و فکر می کنید باردار شده اید؟

یک تصور غلط رایج که سبب نگرانی می شود، این است که افراد احساس بیماری بعد از رابطه جنسی را نشانه بارداری می دانند. آن ها فکر می کنند چون به تازگی باردار شده اند چنین حسی دارند.

از نظر پزشک متخصص لاکانی، این موضوع صحت ندارد و از نظر فیزیکی امکان پذیر نیست. او می‌گوید: “به یاد داشته باشید، بیش از پنج دقیقه طول می‌کشد تا اسپرم تخمک را بارور کند و کاشته شود. بنابراین اگر بلافاصله بعد از رابطه جنسی احساس تهوع دارید، این نشانه‌ای از بارداری شما نیست. حتی نشان از سقط جنین نیز نمی باشد.”

به علائم ناخوشی خود دقت کنید

چرا بعد از رابطه جنسی احساس بیماری می کنید؟ شما باردار نیستید پس چرا باید بعد از تجربه رابطه جنسی احساس بیماری کنید؟

به گفته لاکانی، دلایل زیادی وجود دارد که با فهمیدن آن می توانید ریشه این مشکل را تشخیص دهید.

  1. حس بیماری بعد رابطه جنسی؛ سنکوپ وازوواگال

یکی از احتمالات سنکوپ وازوواگال است که زمانی رخ می‌دهد که شریک عاطفی شما به شدت به شما فشار آورده و به دهانه رحم شما ضربه بزند. دهانه رحم پر از پایانه های عصبی است. پاسخ وازوواگال زمانی رخ می‌دهد که عصب واگ تحریک می شود. و سبب کاهش ضربان قلب و فشار خون می‌شود. که به نوبه خود می تواند حالت تهوع ایجاد کند.

علاوه بر این، مهم است که توجه داشته باشید که دهانه رحم شما در طول چرخه قاعدگی پایین ‌تر می‌آید. به این معنی که اگر در حین آمیزش خیلی به آن فشار وارد شود، ممکن است بیشتر مستعد چنین حالتی شوید.

  1. کم آبی بدن

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که اغلب از سر کار به خانه برمی‌گردید و تازه متوجه می شوید که در تمام روز حتی یک جرعه آب ننوشیده ‌اید؟ این عادت را باید تغییر دهید. زیرا کم‌ آبی بدن می‌تواند باعث ایجاد انبوهی از مشکلات برای سلامتی شود. جالب این جاست که یکی از عوامل احساس بیماری بعد از رابطه جنسی همین است.

لاکانی می‌گوید: “چه کم آبی بدن، اعصاب یا اضطراب زیاد یا حالت تهوع بعد از رابطه جنسی همان هشداری است که بدن به شما می گوید چیزی در وجود شما درست نیست.”

اگر مشکوک هستید که اعصاب شما ناآرام است و اضطراب دارید. سعی کنید تکنیک های مدیریت استرس مانند تمرین تنفس، مدیتیشن و ماساژ شقیقه را فراموش نکنید.

  1. حس بیماری بعد رابطه جنسی؛ اندومتریوز

اگر حالت تهوع شما بعد از رابطه جنسی با درد همراه باشد. ممکن است نشانه یک بیماری جدی تری مانند آندومتریوز، اختلال التهابی لگن یا عفونت دستگاه ادراری (UTI) باشد. برای زنانی که شرایط فوق را دارند، تجربه مقاربت دردناک با علل دیگر از جمله عفونت های دهانه رحم و فیبروم، غیر معمول نیست. اگر مشکوک به این موضوع هستید به پزشک مراجعه کنید.

  1. سلامت روان

احتمالا انتظار نداشتید در این بخش از سلامت روان صحبت کنیم، اما باید گفت حتما به این موضوع دقت کنید. اگر تمام محرک ‌های فیزیکی بالا که می‌توانند باعث تهوع شما شوند را رد می کنید. ممکن است وقت آن رسیده که به درون خود نگاه کنید و به عوامل روان ‌شناختی بپردازید.

  1. طولانی شدن زمان رابطه جنسی

آیا این موضوع را می دانستید؟ شایع ترین علت تهوع طولانی شدن رابطه جنسی است. فقط به این دلیل که زنان دیرتر از مردان به اوج می رسد، “تقریبا دو سوم آنان برای رسیدن به اوج از طریق مقاربت به تنهایی تلاش می‌کنند. و اگر شما مصمم باشید که هر دو به ارگاسم برسید، رابطه جنسی می‌تواند طول بکشد.” برای همین بهترین راه برای جلوگیری از این امر، افزایش پیش‌ نوازی است.

  1. رابطه جنسی با تحرک شدید

رابطه جنسی با تحرک بیش از حد نیز می تواند باعث تهوع شود. ما در اینجا در مورد فشار عمیق بر هر دو طرف صحبت نمی‌کنیم. بلکه بیشتر از تکان دادن سر و حرکات عمومی بدن صحبت می‌کنیم. اگر هنگام رابطه جنسی بیش از حد تحرک دارید؛ جلو و عقب یا بالا و پایین یا پهلو به پهلو بدون وقفه – می تواند باعث ایجاد احساسی مانند بیماری ماشین گرفتگی یا دریازدگی شود.

برای احساس بهتر و توقف حالت تهوع چه باید کرد؟

  1. رابطه جنسی ملایم

برای حل این احساس ناخوشی حتما رابطه جنسی ملایمی داشته باشید. رابطه جنسی به هر شکلی باید ملایم انجام شود تا به رحم صدمه ای وارد نشود و از شدت ضربان قلب جلوگیری شود.  به یاد داشته باشید، بدن شما ارزشمند است. همه این رفتارها با بدن تان باید با عشق و احترام صورت بگیرد تا به خودتان آسیب نرسانید.

  1. حس بیماری بعد رابطه جنسی؛ هیدراته بمانید

ساده، اما ضروری: مطمئن شوید که در طول روز آب کافی بنوشید. حتما می دانید که بدن شما از حدود 60 درصد آب تشکیل شده است. بنابراین برای داشتن احساس بهتر هیدارته بودن مهم است. از این روش استفاده کنید: یک بطری آب را مقابل خود روی میز مطالعه یا کار خود یا داخل کیف با خود داشته باشید. این گونه بدن شما به آب کافی دست پیدا خواهد کرد.

  1. به پزشک مراجعه کنید

اگر رابطه جنسی ملایمی دارید و همچنین بدن تان هیدراته است اما باز هم احساس ناخوشی می کنید. ممکن است زمان مراجعه به پزشک رسیده باشد. به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید هیچ بیماری ندارید.

  1. به احساس خود اهمیت بدهید

گاهی اوقات به دلیل ارگاسم که باعث می شود رحم شما به روش خاصی منقبض شود. و در نتیجه با واکنشی به حالت تهوع رو به رو خواهید شد. بیایید یک لحظه با خود صادق باشید. از خود بپرسید: آیا با شریک عاطفی خود در رابطه جنسی احساس راحتی می کنید؟ در اعماق وجود یا ناخودآگاه، آیا احساس ناراحتی را پنهان می کنید؟ با همه این ها اگر به همه نکات بالا دقت کرده اید، اما هنوز هم حالت تهوع ادامه دارد. به دنبال متخصص روان درمان باشید.

  1. همه چیز را عوض کنید

اگر مشکلات شما مربوط به فشار زیاد است. موقعیت خود را تغییر دهید و سعی کنید در موقعیت هایی مقاربت داشته باشید که بتوانید میزان فشار بر بدن شریک عاطفی خود را کنترل کنید. بنابراین از دهانه رحم در برابر ضربه محافظت خواهید کرد. یکی از راه های خوب این است که با محافظت از خود رابطه جنسی برقرار کنید. همچنین به شریک عاطفی خود توصیه کنید که مراقب شدت و فشار روی بدن شما و خودش باشد.

راه حل برای رابطه جنسی با تحرک بالا، کاهش سرعت و آرام کردن آن است. از تکان دادن بیش از حد سر خودداری کنید و از رابطه جنسی ملایم تر لذت ببرید.

آیا باید نگران احساس بیماری بعد از رابطه جنسی بود؟

پاسخ کوتاه: بستگی دارد. اگر مقدار زیادی آب می نوشید یعنی بدنی هیدراته دارید. و از داشتن رابطه جنسی ملایم لذت می برید. و هیچ یک از موارد بالا را در خود نمی بینید. باید به پزشک مراجعه کنید تا اطمینان کامل را به دست آورید.

به یاد داشته باشید اگر در حین رابطه جنسی هر نوع درد شدیدی را تجربه می کنید. و پس از مقاربت به طور مرتب احساس تهوع می کنید، با پزشک عمومی یا متخصص زنان خود تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

۷ راز علمی برای داشتن زندگی شاد

۱۳ کاری که هرگز نباید در رختخواب انجام دهید

نشانه های دختر عاشق؛ ۲۲ نشانه که یک دختر دیوانه وار شما را می‌ خواهد

۱۱ نشانه که یک مرد شما را فقط برای رابطه جنسی می خواهد

تنفر زنان از مردان؛ از مقایسه با مادرشوهر تا وسواس های عجیب

نظریه عشق مثلث استرنبرگ چیست و شما در روابط عاطفی تان کجای این مثلث قرار دارید؟

۶ باید و نباید موثر برای زنان متاهل ناراضی

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان