جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

انبه منبع غنی پلی فنول‌ها مانند کورستین، اسید گالیک، کامفرول و اسید الاژیک است. این میوه غنی از آنتی اکسیدان که به عنوان “سلطان میوه ها” هم شناخته می‌شود، برای همه افراد در هر گروه سنی مفید است. انبه به خصوص برای سلامت زنان فایده دارد. در این مقاله می‌توانید با خواص انبه برای زنان آشنا شوید.

بهبود سلامت پوست

راز زیبایی پوست زنان چینی خواص انبه برای زنان

انبه حاوی بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی حیاتی مانند ویتامین C، کورستین و کاروتنوئیدها است که به تقویت سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند. آلفا توکوفرول، شکل فعال ویتامین E، که به حفاظت از سلول ها می‌پردازد، به وفور در پالپ انبه یافت می‌شود.

از طرفی مطالعات نشان می‌دهند که اثر محافظتی انبه می‌تواند از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. در واقع انبه باعث کاهش علائم پیری پوست و تولید کلاژن می‌شود. این میوه اثر فوق العاده‌ای بر سلامت پوست زنان دارد.

جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه

سرطان سینه در میان فهرست سه نوع سرطان شایع در زنان قرار دارد. پلی‌فنول‌هایی مانند گالیک اسید و گالوتانین‌های موجود در انبه خواص سیتوتوکسیک و ضد التهابی دارد که می‌تواند با سرطان سینه مبارزه کرده یا از ابتلا به آن جلوگیری کند.

این پلی فنول‌ها می‌توانند به سرکوب ژن‌های سرطان و کاهش حجم تومور تا 73 درصد کمک کنند. بنابراین، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که زنان باید حتما انبه را به رژیم غذایی‌شان اضافه کنند.

مبارزه با سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS

طبق یک مطالعه، انبه (به ویژه برگ‌های آن) دارای غلظت بالایی از ترکیبات فیتوشیمیایی و پلی فنول‌هایی مانند میو اینوزیتول، منگیفرین و گاما اوریزانول است. میو اینوزیتول یک ترکیب آلی متعلق به ویتامین B است و در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS استفاده می‌شود. این ترکیب به تنظیم سطح گلوکز در زنان مبتلا به PCOS کمک می‌کند و ممکن است در مقایسه با متفورمین به کاهش سطح گلوکز و کلسترول پلاسما ناشتا هم کمک کند.

حفظ سلامت واژن

سلامت واژن روغن نارگیل به جای روان کننده خواص انبه برای مردان

برخی از عفونت‌های قارچی (ولوواژینال کاندیدیاز) و باکتریایی (واژینوز باکتریایی) ممکن است بر سلامت واژن تأثیر گذاشته و در ناحیه واژن علائمی مانند التهاب، درد و خارش ایجاد کنند.

بر اساس یک مطالعه کورستین و اسید گالیک دارای خواص ضد التهابی و ضد خارش قوی هستند و می‌توانند باعث درمان عفونت واژن شوند. این دو پلی فنول حیاتی در انبه به وفور یافت می‌شوند، به همین دلیل مصرف آن‌ها می‌تواند به حفظ سلامت واژن کمک کنند.

تاثیر انبه بر سلامت زنان یائسه

انبه سرشار از کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن، همراه با اسید فنولیک است که می‌تواند به ایجاد اثرات آنتی اکسیدانی و محافظت از پوست در برابر نور کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف حدود 85 گرم انبه (تقریباً نصف فنجان) می‌تواند به کاهش ایجاد چین و چروک صورت در زنان کمک کند.

مبارزه با یبوست بارداری

یک مطالعه نشان می‌دهد که یبوست در دوران بارداری می‌تواند زنان را در سه ماه اول، دوم و سوم به ترتیب 24 درصد، 26 درصد و 16 درصد درگیر کند. مطالعه دیگری نشان می‌‌دهد که میوه انبه غنی از پلی فنل  است و می‌تواند به ایجاد اثرات ضد التهابی در یبوست کمک کند و علائم آن را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین محتوای فیبر بالا و خاصیت ملین پالپ انبه می‌تواند به کاهش التهاب روده و بهبود دفعات مدفوع کمک کند.

سرکوب سرطان تخمدان

اشتباهات زنان مجرد خواص انبه برای زنان

سرطان تخمدان یکی دیگر از انواع سرطان‌های رایج در زنان است. بر اساس مطالعات انجام شده، مانگیفرین، یک گلوکوزیل زانتون طبیعی در انبه است که می‌تواند اثرات ضد سرطانی و ضد متاستاتیک را برای زنان مبتلا به سرطان تخمدان داشته باشد.

به این ترتیب با خوردن انبه می‌توانید به راحتی جلوی پیشرفت سرطان تخمدان اپیتلیال را بگیرید و به کاهش حجم و وزن تومور با کاهش ژن‌های MMP2 و MMP9 کمک کنید.

کمک به درمان و تسکین بیماری اندومتریوز

اندومتریوز یک بیماری دردناک زنانه است که می‌تواند 6 تا 10 درصد از زنان در سنین باروری را تحت تاثیر قرار دهد. علائم آن هم با بافت آندومتر مانند در خارج از حفره رحم مشخص می‌شود.

مواد مغذی نقش مهمی در کاهش علائم مرتبط با اندومتریوز، کنترل این بیماری و در نهایت بهبود کیفیت زندگی زنان دارند. یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف میوه‌های غنی از ویتامین C مانند انبه با میزان 75 میکروگرم در روز می‌تواند اثرات مثبتی بر درمان زنان مبتلا به اندومتریوز داشته باشد.

جلوگیری از کم خونی

آهن یک ریز مغذی ضروری موجود در انبه است. علاوه بر این، ویتامین C هم یک آنتی اکسیدان قوی در این میوه به شمار می‌رود که به عنوان یک ماده مغذی مهم در جذب آهن در بدن شناخته می‌شود. آهن به ساخت گلبول‌های قرمز کمک می‌کند، که کمبود آن باعث کم خونی در افراد به خصوص زنان می‌شود. بنابراین، مصرف انبه می‌تواند از خطر کم خونی در زنان و عوارض مرتبط با آن مانند مشکلات سلامت روان جلوگیری کند.

کمک به جلوگیری از نقایص عصبی مادرزادی

طبق یک مطالعه، انبه (به خصوص انبه های کوچک و نارس) دارای بالاترین میزان فولات است که می‌تواند برای زنان در دوران بارداری مفید باشد. فولات یک ویتامین مهم برای زنان به خصوص در سنین باروری و در دوران بارداری است و مصرف آن از طریق منابعی مانند انبه می‌تواند به پیشگیری از نقایص عصبی مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا در نوزادان کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان