جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
4.3
(7)

اگر تصمیم به بچه دار شدن گرفته اید، ممکن است به این فکر کنید که آیا “حالا” زمان مناسبی برای بچه دار شدن است یا باید صبر کنید. شاید هم فکر کنید که برای پدر یا مادر شدن دیر هم شده باشد. با این حال فراموش نکنید که سن مناسب بچه دار شدن در افراد فرق دارد و می‌تواند به وضعیت جسمی، عاطفی، ذهنی و مالی آن‌ها بستگی داشته باشد. اگر یک زن هستید شاید از خودتان بپرسید که مناسب ترین سن برای مادر شدن چه زمانی است اما خوب این بستگی به توانایی های فیزیکی و روحی شما دارد.

مناسب ترین سن برای بچه دار شدن در 20 سالگی

بچه دار شدن در این سنین ممکن است سناریوی ایده آلی نباشد، زیرا نه تنها از نظر ذهنی و روحی آمادگی بزرگ کردن بچه را ندارید، بلکه مسائل مالی نیز می‌تواند دردسر ساز شود. با این حال از نظر بیولوژیکی، در این زمان باروری زنان به اوج خود می‌رسد. همچنین در این سنین اکثر زنان وزن کمتری دارند و خطرات عوارض بارداری مانند دیابت بارداری و فشار خون بالا نیز در آن‌ها کمتر است.

بهترین سن برای پدر شدن: 20 الی 24

اکثر افراد در اوایل بیست سالگی توانایی باروری بالایی دارند. بر اساس مطالعات انجام شده، زنان تقریباً 25 درصد هر ماه شانس باردار شدن دارند. هرچند این سن می‌تواند، سن مناسب مادر شدن یا پدر شدن باشد، اما اگر هنوز کار ایده آل‌تان را پیدا نکرده اید و با مشکلات مالی سر و کار دارید، بهتر است وضعیت زندگی‌تان را سبک و سنگین کنید.

25 الی 29

از نظر بیولوژیکی، شانس باردار شدن در اواخر دهه 20 زندگی تقریباً به اندازه اوایل این دهه بالا است. یکی از جنبه‌های مثبت پدر شدن در این سنین، صبر و ثبات مالی بیشتر است که بچه داری را آسان‌تر می‌کند.

30 الی 34

وقتی به 30 سالگی، به ‌ویژه 35 سالگی و بالاتر از آن می‌رسید، احتمال این که توانایی باروری‌تان کاهش پیدا کند، وجود دارد اما فقط در حد یک احتمال است و یک امر مطلق نیست. چه مرد هستید یا زن، اگر هنوز درگیر پیدا کردن یک منبع درآمد و شغل ایده‌آل هستید، پس فقط به این دلیل که ممکن است بعد از این سن بچه دار نشوید، تصمیم عجولانه‌ای نگیرید.

یکی از مزایای داشتن فرزند در اوایل 30 سالگی این است که زمان قابل توجهی برای لذت بردن از دوران جوانی‌تان داشته اید. خودتان را به اندازه کافی شناخته‌اید و می‌دانید که از زندگی‌تان چی می‌خواهید. در این دوران شما می‌توانید وضعیت متعادلی بین کار و زندگی‌تان ایجاده کنید و به راحتی مسئولیت پرورش و تربیت کودکتان را به عهده بگیرید.

سن 35 الی 39 برای مادر شدن

بر اساس تحقیقات انجام شده، سطح باروری در 32 سالگی به طور قابل توجهی شروع به کاهش می‌کند و در 37 عملا شما توانایی باروری نخواهید داشت. در چنین شرایطی شما می‌توانید از درمان های کمک باروری یا درمان ناباروری مانند IVF استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که احتمالا بروز خطرات بارداری مانند فشار خون بالا و دیابت بارداری با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود.

سن 40 الی 45

بر اساس تحقیقات، شانس باردار شدن زنان در سن 40 سالگی، در طول هر ماه کمتر از 5 درصد است. افراد بالای 40 سال نیز در معرض خطر عوارض اولیه بارداری مانند سقط جنین قرار دارند. آن‌ها همچنین با احتمال بالای زایمان زودرس و نرخ بالاتری از مرگ جنین رو به رو هستند.

کلام پایانی

با این حال همانطور که ابتدا یادآور شدیم، سن مناسب بچه دار شدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. سعی کنید با توجه به شرایط زندگی‌تان تصمیم بگیرید. زمانی که بتوانید تعادلی بین کار و زندگی تان ایجاد کنید و همچنین از نظر فیزیکی، روحی و مالی توانایی مدیریت زندگی را داشته باشید، مطمئنا بهتر از عهده مسئولیت یک کودک بر خواهید آمد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان