جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(1)

والدین همواره دوست دارند بهترین را برای فرزندشان انجام دهند، اما گاهی اوقات ناخواسته دست به رفتارهایی می زنند که می تواند مضر باشد. از عادات ظاهرا بدون ایراد گرفته تا کارهای خیرخواهانه، والدین ممکن است آسیب زیادی به فرزندشان وارد کنند آن هم بدون اینکه اصلا قصد چنین کاری را داشته باشند. در این نوشتار با ۶ مورد از اشتباهات اساسی والدین آشنا خواهیم شد.

1. اجازه انجام ورزش های خطرناک

انجام ورزش برای بچه ها عالی است، اما برخی از ورزش ها می تواند برای آنها خطرناک باشد. پزشکان نسبت به شش ورزش که می توانند بسیار خطرناک باشند هشدار می دهند: فوتبال آمریکایی، هاکی روی یخ، هنرهای رزمی مختلط، بوکس، کشتی و راگبی. در این ورزش‌ها، سر بچه‌ها می‌تواند ضربه‌ بخورد و ممکن است باعث آسیب مغزی شود. فعالیت های پرتحرک نیز می تواند به ستون فقرات و کمر آسیب برساند. انجام کارهایی مانند چمباتمه زدن، بلند کردن وزنه های سنگین و دویدن در مسافت طولانی می تواند منجر به آسیب های جدی شود و به مرور زمان اسکولیوز را بدتر کند.

2. محدود نکردن زمان استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی

محدود کردن زمان تماشای صفحه نمایش برای کودکان با بهانه های مختلفی مانند تشویق بازی در فضای باز، اطمینان از خواب کامل و ترویج تعاملات نرمال با آدم‌ها اهمیت زیادی دارد. استفاده بیش از حد از صفحه نمایش می تواند مشکلات چشمی ایجاد کند. علاوه بر این، ممکن است بر الگوهای خواب و سلامت کلی تأثیر بگذارد. یکی از مشکلات هم خستگی چشم است که شامل ناراحتی، تاری دید و سردرد ناشی از خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش می‌شود. کودکان همچنین ممکن است به دلیل کاهش پلک زدن هنگام استفاده از صفحه نمایش، خشکی و درد چشم را تجربه کنند.

کودکانی که زمان زیادی را در داخل خانه روی صفحه نمایش می گذرانند ممکن است به نزدیک بینی مبتلا شوند زیرا نور طبیعی کافی دریافت نمی کنند. زمان استفاده از گوشی و تبلت قبل از خواب نیز می تواند خواب را مختل کند.

قانون 20-20-20-2:

برای محافظت از چشم‌های کودکان، می‌توانید از قانون 20-20-20-2 پیروی کنید: هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به چیزی در فاصله ۶ متری. نگاه کنید و 20 بار پلک بزنید. علاوه بر این، حداقل دو ساعت در روز بازی در فضای باز را تشویق کنید تا از رشد سالم چشم‌های فرزندتان حمایت کنید. استفاده از صفحه نمایش های بزرگتر در فاصله معقول نیز می تواند به کاهش فشار چشم در مقایسه با نمایشگرهای کوچک نزدیک کمک کند.

3. عدم تهیه کفش مناسب برای بازی

صافی کف پا در کودکان زمانی اتفاق می‌افتد که بافت‌ها و استخوان‌های پا و ساق‌های آنها به درستی رشد نکند. نوزادان و کودکان خردسال ممکن است صافی کف پا داشته باشند، زیرا تاندون‌هایشان به زمان نیاز دارد تا سفت شود و قوس پا ایجاد شود. گاهی اوقات، این روند به طور کامل اتفاق نمی افتد، و پاهای آنها در حین رشد صاف می مانند، که می تواند مشکلاتی ایجاد کند. گاهی اوقات، استخوان‌های پای کودک آنطور که باید از هم جدا نمی‌شوند، که می‌تواند باعث درد و صاف ماندن پاهای او شود. پوشیدن کفش‌های مناسب و ساپورت‌های اولیه می‌تواند به جلوگیری از بدتر شدن مشکل صافی پا کمک کند. در برخی موارد، یک جراحی ساده می تواند به رشد صحیح استخوان ها و ایجاد قوس مناسب در زمانی که کودک بزرگتر می شود کمک کند.

4. فراموش کردن محافظت در برابر آفتاب

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است: از پوست کودک‌تان در برابر نور خورشید محافظت کنید. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر موارد دو سرطان شایع پوست با نور خورشید مرتبط است. محافظت از پوست کودکان در برابر نور خورشید با استفاده از کرم ضد آفتاب، لباس، و ماندن در سایه، به آنها کمک می کند تا این روند را در زمان بزرگ شدن ادامه دهند. چه زمانی استفاده از محصولات ضد آفتاب را شروع کنیم؟

برای نوزادان تا 6 ماهگی: در این مدت محافظت از کودک در برابر نور خورشید آسان است. شما با مقاومت زیادی از جانب آنها روبرو نخواهید شد، پس از این مدت لذت ببرید!

برای کودکان نوپا تا نوجوانان: هنگامی که کودک شما 6 ماهه شد، زمانی که خارج از منزل است از کرم ضد آفتاب برای او استفاده کنید. به دنبال ضدآفتاب های بدون عطر باشید، با مواد معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم که کمتر باعث ایجاد واکنش های پوستی می شوند. به پوشاندن آنها با کلاه و عینک آفتابی ادامه دهید. به آنها یاد بدهید که بیرون از خانه هم بیشتر در سایه باشند.

5. استفاده از خمیر دندان معمولی برای مسواک زدن

بچه ها در سن رشد متفاوت از بزرگسالان هستند. به همین دلیل مهم است که بدانید کودک شما چه زمانی می تواند استفاده از خمیر دندان معمولی را شروع کند. خمیر دندان کودکان بی دلیل ساخته نشده است. یک تفاوت بزرگ آن فلوراید است.

فلوراید نوعی ماده معدنی طبیعی است که دندان های ما را قوی تر و با پوسیدگی ها مبارزه می کند. حتی در آب آشامیدنی ما نیز این ماده وجود دارد زیرا بسیار مهم است. اما بچه ها ممکن است فلوراید زیادی دریافت کنند، بنابراین خمیر دندان آنها فلوراید ندارد. فلوراید بیش از حد می تواند باعث ایجاد لکه های سفید روی دندان ها شود یا حتی در موارد نادر آنها را بیمار کند.

برای کودکان نوپا یک تا سه ساله، خمیر دندان‌ها فلوراید ندارند. خمیر دندان کودکان بزرگتر نسبت به خمیر دندان بزرگسالان هم فلوراید کمتری دارد. همانطور که در مسواک زدن وخالی کردن دهان‌شان بهتر می شوند، می توانند از خمیر دندان دارای فلوراید بیشتر استفاده کنند.

6. تمیز کردن گوش بچه با گوش پاک کن

کارشناسان توصیه می‌کنند که گوش‌های خود یا کودکانتان را با گوش پاک کن تمیز نکنید. جرم گوش که سرومن نیز نامیده می شود، در واقع برای گوش مفید است. این ماده برای حفظ سلامت گوش است به این ترتیب که گرد و غبار و کثیفی را جذب می کند و مانع ورود آنها به گوش می‌شود. وجود مقداری موم در گوش به محافظت از پوست داخل گوش کمک می کند. گوش های شما به طور طبیعی خود را تمیز می کنند، بنابراین نیازی به انجام این کار ندارید.

تجمع جرم گوش خیلی اتفاق نمی افتد. به گفته کارشناسان، از هر 10 کودک، 1 نفر و از هر 20 بزرگسال، 1 نفر این مشکل را دارند. برخی از افراد، مانند افراد مسن و افراد دارای معلولیت خاص، ممکن است با تجمع جرم گوش دچار مشکل شوند.

اگر درد، خارش، احساس پری گوش، زنگ زدن در گوش، مشکل شنوایی، یا ترشح عجیبی دارید، ممکن است به این معنی باشد که جرم گوش بیش از حد شده است. اگر متوجه این علائم شدید، به پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان