جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4
(1)

بی حوصلگی از نارضایتی برای انجام یک فعالیت، یا عدم علاقه به آن سرچشه می گیرد. کسالت زمانی به سراغتان می آید که سرشار از انرژی هستید، اما نمی دانید دقیق باید چه کاری انجام دهید، یا ممکن است بر سر تمرکز روی یک کار مشکل پیدا کنید. اکثر کودکان و نوجوانان از بی حوصلگی شکایت دارند، این گروه از افراد، وقتی نتوانند با افکار و احساسات خود کنار بیایند، احساس کسالت و بی حوصلگی دارند.

علائم بی حوصلگی چیست؟

بی حوصلگی با احساس پوچی و همچنین کسالت همراه است. زمانی که حوصله تان سر می رود، اتفاقات اطرافتان جذابیتی برایتان نخواهد داد. از طرفی این احساسات با حس بی تفاوتی، خستگی، پریشانی و عصبانیت همراه است.

در برخی موارد، خستگی باعث می شود، بر انجام کارهای خود تمرکز نداشته باشید و دچار استرس و حواس پرتی شوید.

بی حوصلگی و کسالت

چه چیزی باعث بی حوصلگی می شود؟

علت کسالت در افراد متفاوت است، در برخی موارد، خستگی ممکن است به دلیل موارد زیر رخ دهد:

  • استراحت بیش از حد یا تغذیه ناکافی
  • سطوح پایین تحریک ذهنی
  • عدم انتخاب یا کنترل فعالیت های روزانه
  • عدم وجود علایق تفریحی متنوع
  • درک ضعیف از زمان

ممکن است شما یا فرزندتان در حین انجام یک فعالیت احساس خستگی کنید زیرا:

  • علاقه خود را از دست می دهید
  • دستورالعمل های گیج کننده‌ای دارد
  • از اشتباه کردن می ترسید
  • مدت زیادی است که یک فعالیت را انجام می دهید
  • برای امتحان راهکارهای جدید در انجام فعالیت احساس ناتوانی می کنید

در برخی موارد، بی حوصلگی مزمن همچنین می تواند نشانه ای از افسردگی یا دیگر مشکلات در سلامت روان شما باشد.

بی حوصلگی و کسالت در کودکان

کسالت چگونه درمان می شود؟

در حالی که هیچ روش درمانی خاصی برای رفع بی حوصلگی وجود ندارد، اما اگر دچار کسالت هستید راه حل های زیادی وجود دارد تا این حس ناراحت کننده را از خود دور کنید. مثلا می توانید سرگرمی های جدید یا سایر کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید.

انجام کارهای گروهی، ورزش یا بازی های گروهی می توانند به شما در رفع این احساس کمک کنند.

همچنین می توانید به فرزندانتان خود کمک کنید تا با این حس کنار بیاییند. وقتی از کسالت شکایت می‌کنند، آن ها را تشویق کنید تا برای از بین بردن بی حوصلگی خود با یکدیگر صحبت کنند. به آن ها کمک کنید تا علل کسالت را پیدا کرده و برای یافتن راه حل های خلاقانه دست به کار شوند.

به این نکات توجه کنید:

  • از او سوال نکنید که آیا خسته شده ای یا نه! از سوال کردن در مورد بی حوصلگی و اضطراب فرزندتان خودداری کنید. در عوض از او سوال های باز بپرسید تا با یافتن راه حلی خلاقانه بتواند بر خستگی و اضطراب خود غلبه کند.
  • دقت کنید، گاهی شکایت کودک از کسالت می تواند، راهی برای جلب توجه شما باشد، یا از شما بخواهد اجازه دهید تا در یک فعالیت شرکت کند.
  • به فرزندتان کمک کنید تا بتواند احساس کسالت را از دیگر مسائل عاطفی و احساسی اش شناسایی کند.
  • به او به انجام فعالیت های جذاب که می تواند در آن شرکت کند، تشویق کنید.

بی حوصلگی و خستگی

همچنین اگر فکر می کنید، بی حوصلگی بخشی از یک مشکل بزرگتر مانند افسردگی است، باید از یک متخصص سلامت روان برای درمان کمک بگیرید.

راهکارهای جلوگیری از کسالت

در این مطلب چند نکته ساده وجود دارد که می توانید از آن ها برای جلوگیری از بروز این احساسات استفاده کنید:

  • شرایطی را که در آن شما یا فرزندتان احساس خستگی کرده اید را یادداشت کنید. به ساعت آن در روز، مکان و فعالیت های قبل از خستگی توجه کنید تا بتوانید از بروز چنین وضعیتی در آینده اجتناب کنید.
  • با اضافه کردن یک عنصر منحصر به فرد، انجام کارهای روتین را جذاب تر کنید. به عنوان مثال، می توانید انجام هر کاری را با زمانبندی انجام دهید، و از سرعت انجام آن ها لذت ببرید.
  • چندین کار تکراری را ترکیب کنید تا بتوانید با هم انجامشان دهید.
  • کارهای بزرگتر را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و پس از انجام هر بخش، لحظه ای استراحت کنید و برای انجام آن ها به خود پاداش دهید.
  • فهرستی از کارهای مورد علاقه تان یا کارهای مورد علاقه فرزندتان را آماده کنید تا هنگام خستگی یکی از آن کارها را انجام دهید. این گونه خیلی خود احساس نشاط و سرزندگی خواهید کرد.
  • یک قسمت از خانه را برای مبارزه با کسالت در نظر بگیرید و اگر احساس خستگی کردید، به آن پناه ببرید. این قسمت می تواند، مکانی برای خواندن چند خط کتاب یا شعر باشد. یا انجام بازی و حتی گوش دادن به موسیقی، این کارها به شما در رفع بی حوصلگی کمک می کند.
  • برای زمان هایی که فرزندتان از خستگی و بی حوصلگی شکایت دارد، وقت بگذارید و در انجام فعالیت های مورد علاقه اش با او همراه شوید تا حس کسالت را فراموش کند.

کلام پایانی

کسالت در همه سنین به سراغ افراد می رود، و حتی برخی اوقات نمی توانید از آن دوری کنید. با این حال، یادگیری نحوه برخورد با آن در سنین پایین، باعث تقویت مهارت های شما در حل مسائل می شود که برای آینده شما مفید است.

شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان