جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
19 بازدید

چگونه والدینی شاد باشیم؟ ۱۹ راهکاری که شادی را در خانه تثبیت می کند!

چگونه والدینی شاد باشیم؟
خواندن 8 دقیقه
3.9
(9)

چگونه والدینی شاد باشیم؟ شادی نه فقط برای بچه‌ها برای والدین هم ضروری است. والدین تمامی زحمت یک زندگی را بر دوش دارند و لازم است به لحاظ روحی- روانی در شرایط خوبی به سر ببرند. در صورتی که از زندگی روزمره خسته شده‌اید و دوست دارید شادی را تجربه کنید با ما در این نوشتار همراه باشید. هر یک از راهکارهای قید شده در این مطلب کمک‌تان می‌کند که والدینی شاد و آرام باشید.

برنامه های هیجان انگیزی ترتیب دهید

شاید مدت ها است فکر می کنید غرق کار شده اید و نیاز به استراحت دارید. اما حتی اگر یک تعطیلات مجلل هم در کار نباشد، کمی هیجان به روتین روزمره خود اضافه کنید تا از این حال و هوای گرفته و خسته بیرون بیایید.

بیشتر بخوانید: پدران آینده بخوانند: 8 نکته که با آمادگی کامل پدر شوید!

ساعاتی از روز را بیرون از خانه بگذارانید

طبیعت، نور خورشید و هوای تازه تقویت کننده خلق و خوی شما هستند. پس به همراه شریک زندگی یا کودک خود به قدم زدن بروید.

چگونه والدینی شاد باشیم؛ خواب کافی داشته باشید

خواب کافی

برای والدین کودکان خردسال، کم خوابی یک معضل است، اما هر چه زودتر بتوانید راهی برای هشت ساعت خواب کامل پیدا کنید، به همان اندازه شادتر خواهید بود.

قوانین را تغییر دهید

قوانین زندگی خود را تغییر بدهید. والدین شاد کسانی هستند که می توانند روتین زندگی خود را تغییر دهند و دست به ایجاد قوانین جادویی بزنند.

خواندنی: 10 رفتار که حاصل زندگی در یک خانواده سمی است!

از دیگران کمک بخواهید

برای بزرگ کردن بچه ها به نیروی کمکی نیاز دارید. والدین خوشحال از دوستان خود کمک می خواهند و در صورت نیاز به آن ها کمک می کنند. پس حتما از پدر و مادر بزرگ ها یا دیگر بستگان خود کمک بخواهید.

رابطه جنسی را فراموش نکنید

آیا متوجه هستید که شادی و صمیمیت با هم مرتبط هستند؟ بر اساس نتیجه مطالعه ای در سال 2020 رابطه جنسی با میزان شادی مرتبط است. اگر احساس می کنید خسته و غمگین هستید، برای رابطه جنسی وقت بگذارید.

تشویق کودکان برای داشتن استقلال

والدین شاد و خوب ارزش آموزش مستقل شدن به فرزندان را برای مراقبت از خود و نیازهایشان درک می کنند. آن ها سعی می کنند کودکان شان را تشویق به انجام مستقلانه کارها کنند. بهترین کاری که ما به ‌عنوان والدین می‌توانیم انجام دهیم این است که فرزندانمان را مجبور کنیم به تنهایی کارها را انجام دهند و در صورت نیاز به کمک راهنمایی بخواهند.

برای شما: 5 اشتباه والدین که عامل پرورش فرزندانی خودخواه است

در آغوش گرفتن کودک

در آغوش گرقتن

شاید فکر کنید این نکته پیش پا افتاده چطور می تواند به شاد شدن شما کمک کند، اما اگر یک بار امتحان کنید متوجه خواهید شد. وقتی کودک خود را در آغوش می گیرید، متوجه تغییر خلق و خوی خود خواهید شد. در واقع بغل گرفتن فرزندانتان به شما حس بهتری می بخشد، اضطراب و تنش را از شما دور می کند و کمک می کند بهتر بخوابید.

چگونه والدینی شاد باشیم؛ گذراندن زمان کیفیت با کودکان

پس از این که یکی از فرزندان شما به مدرسه می رود، ساعتی را با فرزند دیگر خود بدون هیچ دعوای خواهر و برادری، بدون قطع صحبت و بدون هیچ تنشی بگذارنید. مسلما احساس شادی خواهید کرد.

جذاب: چگونه با کودک لجباز رفتار کنیم؟

مراقبت از خود را تمرین کنید

حتما زمانی را به خود اختصاص دهید، خواه گرفتن یک حمام آب گرم باشد یا خواندن یک مجله و حتی دیدن یک فیلم و خوابیدن کل روز، اما حتما برای خودتان وقت بگذارید.

به فرزندان خود بگویید که آن ها را دوست دارید

کار ساده ای است اما می تواند به ایجاد حس شادی به شما و خانواده تان کمک کند. وقتی خیلی سرتان شلوغ است و زمان زیادی برای گذراندن وقت با آن ها ندارید، اما به فرزندان خود یادآوری کنید که دوستشان دارید. از روش های ساده مانند نوشتن یک یادداشت زیبا برای ایجاد پیوندی عمیق تر بین خود و فرزندان خود استفاده کنید.

چگونه والدینی شاد باشیم؛ ببخشید و فراموش کنید

اگرچه همه ما سعی می کنیم مطابق با ارزش های خود فرزندان خود را تربیت کنیم، اما معمولا همه چیز آن طور که می خواهیم پیش نمی رود. والدین خوشحال به فرزندان خود اجازه می دهند، اشتباه کنند، آن ها را می بخشند و فراموش می کنند. والدین شاد به فرزندان خود اجازه می دهند، در برنامه های ورزشی شرکت کنند، سفر بروند و تجربه های تازه ای کشف کنند.

به فرزند خود مهربانی را بیاموزید

با فرزندانتان درست رفتار کنید. به آن ها یاد بدهید که با خود و دیگران مهربان تر، دلسوزتر و خوش اخلاق تر رفتار کنند. برای این کار شما نیز با مهربانی با آن ها رفتار کنید. به آن ها و افکارشان اهمیت بدهید و عقایدشان احترام بگذارید. با این رفتار شما نیز شاد خواهید بود.

بیشتر بخوانید: 11 دلیل و نحوه برخورد با کودک بهانه گیر

چگونه والدینی شاد باشیم؛ صبور باشید و به اتفاقات خوب فکر کنید

در اوج ناراحتی و غصه به خود یادآوری کنید که “این نیز خواهد گذشت”. هر زمانی که احساس می کنید دیگر دلیلی برای خوشحالی وجود ندارد باید بدانید که همه این اتفاقات وحشتناک موقتی است و خیلی زود از آن عبور خواهید کرد.

ساعتی را کنار همسر خود بگذرانید

اگر می خواهید والدین شاد و خوشحالی باشید، یک روز در هفته را دو نفری بیرون بروید. شریک زندگی خود را به نوشیدن یک قهوه یا یک قرار نهار دعوت کنید. مانند سال های اول ازدواج یا حتی دوران آشنایی به خودتان برسید و به هم ابراز محبت کنید. این کار ساده به شادی شما کمک می کند.

فرزند خود را همانطور که واقعا هستند، بپذیرید

روی پذیرش فرزندتان آن گونه که هست تمرکز کنید، نه آن طور که امیدوارید رشد کند. امید و انتظارات زیاد برای والدین خوب نیست. داشتن فرزندی ایده آل که در ذهن خود ترسیم کرده اید، فقط شما را ناراحت می کند، پس او را آن طور که هست قبول کنید.

چگونه والدینی شاد باشیم؛ در صورت لزوم عذرخواهی کنید

حتما دوست دارید فرزندان شما در مقابل کارهایی که می کنند مسئول باشند و در صورت اشتباه، عذرخواهی کنند و برای جبران آن تلاش کنند. پس حتمام شما نیز همین کار را انجام دهید. اگر می خواهید الگوی بهتری برای فرزندان خود باشید، باید درست همان طور رفتار کنید که انتظار دارید فرزندان شما رفتار کنند. والدین شاد الگوی خوبی برای کودکان خود هستند.

خواندنی: نقش یک مرد در زندگی زن؛ 13 کاری که باید برای یک زندگی شاد انجام داد

ورزش را فراموش نکنید

ورزش

می توان از طریق ورزش به شادی دست یافت. ورزش نه تنها به سوخت و ساز بدن برای کاهش وزن کمک می کند، بلکه می تواند به بهبود خلق و شوی شما نیز کمک کند.

افکار و احساسات خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید

ممکن است پس از زایمان احساسات شما تغییر کرده باشد. برای بهتر شدن حال خود با همسرتان صحبت کنید. احساسات و افکار خود را با شریک زندگی تان در میان بگذارید تا او نیز برای تقویت روحیه شما تلاش کند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان