جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

گاهی توجه بیش از حد والدین و زیاده روی در قبول خواسته های فرزندان می تواند به آنها حس خودخواهی و جاه طلبی بدهد. مطالعات نشان می دهد که این کودکان بیشتر خودخواه، بی احساس و فاقد اخلاق کاری قوی و رفتار محترمانه هستند. برخی اشتباهات والدین باعث می شود تا فرزندان آنها در بزرگسالی رفتار اشتباه و ضعف های زیادی داشته باشند. در این مطلب به برخی از اشتباهات سمی والدین که منجر به رشد افرادی خودخواه می شود، پرداخته ایم.

1. بله گفتن به همه خواسته هایشان

اگر همیشه فرزندتان را مورد نوازش قرار دهید، تمام خواسته‌های او را برآورده کنید تا راحت و خوشحال باشد، توانایی پذیرش طرد شدن و نه شنیدن را از او می گیرید. یک بزرگسال بالغ و عاقل کسی است که به انتخاب های دیگران احترام می گذارد و از نه شنیدن ناراحت نمی شود. اما اگر ارزش اشخاص و حتی “نه” گفتن و “نه” شنیدن را به فرزندتان یاد ندهید، او به فردی خودخواه تبدیل خواهد شد.

2. اشتباهات سمی والدین؛ عدم آموزش ارزش ها

پدر و مادر شدن تنها به معنای به دنیا آمدن نوزاد نیست. در واقع، تولد نوزاد، تنها نقطه شروع یک سفر طولانی سخت و مراقبت های فراوان است. اگر می‌خواهید فرزندتان به‌عنوان فردی بزرگ شود که به دیگران احترام می‌گذارد و به آنها اهمیت می‌دهد، باید این ارزش‌ها را از همان دوران کودکی به او آموزش دهید.

3. کمک نکردن به آن ها در شناخت دنیای بیرون

همانطور که فرزند شما رشد می کند، قرار گرفتن او همراه با شما در معرض دنیای خارج از خانه و خانواده شما نیز افزایش می یابد. با راهنمایی آنها و کمک به درک درست از نحوه تعامل و درک جهان، می توانید به فرزندان خود کمک کنید تا تبدیل به افراد باهوش با ذهنی باز شوند.

بنابراین، مهم است که درباره چیزهایی که فرزندتان ممکن است «در اخبار ببیند، خارج از خانه بشنود، یا در رسانه های اجتماعی بخواند» صحبت کنید.

4. اشتباهات سمی والدین؛ آموزش ندادن قدردانی و شکرگذاری

اگر گاهی احساس ضعف و ناتوانی می کنید، سعی کنید نعمت های موجود در زندگی خود را بشمارید. با این کار برای دقایقی از منبع استرس دور خواهید شد. تنها کاری که در هنگام ناراحتی و رو به رو شدن با مشکلات باید انجام دهید، فهرست نعماتی است که در زندگی دارید. سپس بابت های آن ها چیزها شکرگذاری کنید. پس از این کار متوجه خواهید شد که خیلی چیزها، افراد و تجربیات شگفت انگیزی که داشته اید که بیشتر از مشکلات موقتی است که ممکن است در حال حاضر با آن ها دست و پنجه نرم کنید.

اما اگر فرزندتان هرگز یاد نگیرد که چگونه باید از داشته هایش شکرگزار و سپاسگزار باشد، و همه نعمت‌هایش را بدیهی بداند، ممکن است با پریشانی و حس نارضایتی بزرگ شود. همین امر یکی از اشتباهات سمی والدین است که زندگی فرزند شما را متاثیر می کند.

5. عدم تشویق آن ها به کار داوطلبانه و بدون قید و شرط

در دنیایی که بسیاری از روابط حول محور دادن و گرفتن و سود و زیان می چرخد، کسانی که خدمات رسانی می کنند یا کار داوطلبانه انجام می دهند. یا فقط به نیازمندان کمک می کنند، افرادی هستند که جهان واقعا به آن ها نیاز دارد.

به فرزندتان بیاموزید که دلسوز باشند و از با کمک به دیگران به آن ها اهمیت بدهند. با این کار خواهید دید که در بزرگسالی قلبی بزرگ و قوی خواهد داشت. این افراد بدون هیچ چشم داشتی کمک می کنند و مهر می ورزند.

کلام پایانی

بنابراین اگر می خواهید فرزندانی باهوش با قلبی مهربان به جامعه و زندگی خودشان هدیه دهید، این 5 اشتباه سمی را مرتکب نشوید.

بیشتر بخوانید:

تاثیر رنگ بر روان کودک؛ چطور از رنگ‌ها برای تغییر روحیات کودکان استفاده کنیم؟

افزایش تمرکز کودکان؛ با این ۵ ماده غذایی به تقویت تمرکز کودکان کمک کنید!

۱۱ دلیل و نحوه برخورد با کودک بهانه گیر

عادت دروغگویی در کودکان: چرا کودکان دروغ می گویند و چگونه مداخله کنیم؟

دلایل حرف گوش ندادن کودکان: ۴ دلیل  اصلی که کودک تان به حرف تان گوش نمی دهد

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان