جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(11)

همه‌ آدم‌ها به دنبال پوست درخشان و صاف هستند. به طور کلی ظاهری شاداب‌تر، جوان‌تر و سالم‌تر هواخواه بیشتری دارد. اگر می‌خواهید بدون هیچ هزینه ای پوستی شفاف داشته باشید، نکات قید شده در این نوشتار را مطالعه کنید. قطعا با مطالعه ترفندهای مراقبت از پوست، روتین مراقبت از پوست‌تان را تغییر خواهید داد.

ترفندهای مراقبت از پوست، به مرطوب کننده خود روغن اضافه کنید

برای مراقبت از پوست در زمستان دو قطره روغن صورت را با مرطوب کننده معمولی خود مخلوط کنید. با این کار پوست خود را تقویت کرده باعث ایجاد رطوبت بیشتر می‌شوید. رطوبت باعث درخشانی و نرم تر شدن پوست می شود.

روتین پوستی

مطلب مرتبط: این ۹ نکته را در برنامه مراقبت از پوست دور چشم تان بگنجانید

از روغن به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنید

بسته به نوع پوست خود، از روغن های فشرده سرد برای پاک کردن آرایش استفاده کنید. روغن هایی مانند روغن نارگیل یا بادام برای پوست های خشک و روغن مورینگا برای پوست های چرب مناسب هستند. برای پاک کردن آرایش خود از روغن استفاده کنید. قبل این که صورت خود را با شوینده پوست بشویید باید ابتدا با روغن ماساژ دهید.

گلاب به جای تونر گزینه‌ای عالی است، از ترفندهای مراقبت از پوست

پوست درخشان و صاف

به جای تونر از گلاب استفاده کنید زیرا تونر در ترکیب خود الکل و عطر دارد که باعث خشک شدن پوست می شود. حتما گلاب را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. زمانی که در حال انجام روتین سلامت پوست خود هستید در هر مرحله ای که از محصولات مراقبتی استفاده می‌کنید، گلاب را روی پوست خود اسپری کنید. زیرا پوست مرطوب مواد را بهتر جذب می کند.

برای زیبایی شما: پوست تمیز و بدون لک: مراقبت از پوست در تابستان  با ۱۰ روش خانگی ساده

لایه برداری پوست ضرورت دارد

یکی دیگر از ترفندهای مراقبت از پوست، لایه برداری است. در تمام فصول و برای انواع پوست باید حداقل هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنید. یک اسکراب ملایم صورت که به رطوبت پوست کمک کند، گزینه خوبی است. با لایه برداری پوست، سرعت تولید سلول های جدید افزایش پیدا می کند و در نتیجه پوست درخشان و صاف و سالم خواهید داشت.

می توانید از اسکراب قهوه برای لایه برداری استفاده کنید. قهوه باعث نرم شدن پوست می شود. برای آماده کردن یک اسکراب طبیعی، قهوه آسیاب شده، شکر قهوه ای و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی صورت خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین بروند.

ترفندهای مراقبت از پوست

از ترفندهای مراقبت از پوست، پس از اسکراب ماسک صورت استفاده کنید

پس از پاکسازی پوست، بلافاصله از یک ماسک صورت استفاده کنید. استفاده از ماسک ضروری است زیرا به کوچک شدن منافذ و تعذیه پوست کمک می کند.

از ماسک صورت با ترکیب آلوئه ورا و رز استفاده کنید. این ماسک روی پوست شما معجزه می کند و به مرطوب شدن و درخشندگی پوست کمک می کند، زیرا آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است.

پیشنهاد می شود بخوانید: روش خانگی برای بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک

عصاره آلوئه ورا بافت باعث سفت شدن پوست می شود. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی این ماسک، به عنوان درمانی خانگی برای از بین بردن آکنه و جوش به حساب می آید.

گلبرگ های دو گل رز تازه را خرد کرده و دو قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا به آن ها اضافه کنید. سپس خوب مخلوط کنید. خمیر به به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از این مدت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

هرگز ضد آفتاب را فراموش نکنید

مراقبت از پوست در زمستان

اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند رنگدانه، پیری زودرس، لکه های سیاه و خشکی آن می شود. در روتین پوستی خود همیشه یک ضد آفتاب معدنی مبتنی بر اکسید روی انتخاب کنید. چنین ترکیبی باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود. در نکات مهم ترفندهای مراقبت از پوست به استفاده از ضد آفتاب تاکید زیادی شده است، پس هرگز فراموشش نکنید.

در این مطلب بخوانید: مراقبت از پوست در تابستان؛ درمان خانگی با ۱۴ نکته مهم برای مراقبت از انواع پوست

آب زیادی بنوشید، از ترفندهای مراقبت از پوست

حتما پوست‌تان را هیدراته نگه دارید. هر روز حداقل 2 لیتر آب بنوشید. برای طعم دادن به آب می توانید از دارچین استفاده کنید. همچنین نوشیدن آب گرم با طعم لیمو و عسل به هضم بهتر غذا کمک می کند و باعث روشن شدن پوست می شوند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان