این ۹ نکته را در برنامه مراقبت از پوست دور چشم تان بگنجانید

مراقبت از پوست دور چشم

مطمئنا هیچ کس دوست ندارد اطراف چشمش چین و چروک و سیاهی داشته باشد. اما با افزایش سن بروز چین و چروک بسیار نرمال است. حتی افراد جوان تر به دلیل استرس، کم خوابی و دلایل دیگر، چروک دور چشم را تجربه می کنند. هرچند همه چیز زیبایی ظاهری نیست. اما اگر زیر چشمان شما پف دارد و در حال چروک افتادن است،‌ و این موضوع باعث شده اعتماد به نفس شما کم شود، مراقبت از پوست دور چشم برای تان ضروری است.

لطفا مطالعه کنید: ۱۰ مزیت جعفری: از کاهش وزن گرفته تا سلامت چشم ها

مراقبت از پوست دور چشم

با افزایش سن، پوست زیر چشم شروع به افتادگی می کند و احتباس مایعات زیر چشم رخ می دهد. عوامل خاصی مانند تغییرات آب و هوا، آلرژی و وراثت می توانند سبب چنین تغییراتی در اطراف چشم شوند. با عاداتی مانند سیگار کشیدن، مواد مخدر و رژیم غذایی نیز پوست شما متاثر خواهد شد.
کیسه های زیر چشم نشان دهنده بیماری زمینه ای جدی نیستند، بنابراین با دیدن آن ها نگران نشوید. حتی گاهی سیاهی زیر چشم ها می تواند نشان دهده یک واکنش آلرژیک باشد. به خصوص اگر با درد و تورم همراه است. در صورت داشتن چنین علائمی، مراجعه فوری به پزشک ضرورت دارد. نکات زیر به شما در جلوگیری از چین و چروک و خطوط اطراف چشم کمک می کنند.

1. کنترل علائم آلرژیک که سبب سیاهی و پف چشم می شود

آلرژی به خصوص در فصل بهار و پاییز که گرده زیاد است، می تواند باعث خارش و پف چشم شود. برای کاهش علائم آلرژیک حتما آنتی هیستامین مصرف کنید، همیشه ورزش کنید و آب فراوان بنوشید.

لینک مرتبط: ترفند های بی نظیر درمان خانگی برای رفع حلقه های تیره و کیسه های زیر چشم

۲. زیاد نمک نخورید

خوردن نمک فراوان می تواند باعث احتباس مایعات حتی در زیر چشم شود. سعی کنید غذاهای کامل و تازه بدون نمک اضافه مصرف کنید تا از چین و چروک و پف چشم جلوگیری کنید. سدیم بیش از حد می تواند باعث ایجاد سایر مشکلات و بیماری ها مانند فشار خون بالا، سکته مغزی و بیماری های قلبی شود. مصرف سدیم روزانه خود را به حداکثر 2300 میلی گرم برسانید.

۳. برای مراقبت از پوست دور چشم به طور مرتب ورزش کنید

ورزش به بدن شما در دفع سموم و مایعات اضافی از طریق عرق کمک می کند، که می تواند بر سلامت چشم نیز تاثیر بگذارد. همچنین به کاهش علائم پیری از جمله چین و چروک و افتادگی پوست کمک می کند. علاوه بر تمرینات بدنی مانند تمرینات قلبی و وزنه، تمرینات صورت نیز سبب بهبود پوست شما می شود. مطالعات نشان می دهد که انجام “یوگای صورت” به مدت سی دقیقه در روز می تواند چین و چروک ها را کاهش دهد و ماهیچه های صورت را تقویت کند.

مطلب مرتبط: رفع  قطعی چین و چروک دور چشم با ۱۵ روش خانگی فوق العاده موثر

۴. کلاژن بیشتری مصرف کنید

اگر کلاژن کافی مصرف نکنید، پوست شما خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد. هرچند چنین وضعیتی این به طور طبیعی و به دلیل افزایش سن اتفاق می افتد، اما می توانید با افزایش مصرف کلاژن، این روند را کاهش دهید. کلاژن فراوان ترین نوع پروتئین در بدن است که در ماهیچه ها، استخوان ها، تاندون ها و پوست یافت می شود. بنابراین، اگر می‌خواهید پوستی صاف‌تر و شفاف تر داشته باشید، سعی کنید آب استخوان مرغ، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و سویا بخورید. این غذاها سرشار از کلاژن هستند و می توانند سایر مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن را در بدن تامین کنند.

مطلب مرتبط: ۲۵ روش طبیعی برای مراقبت روزانه از چشم ها

۵. کانسیلر مناسبی را انتخاب کنید

پیدا کردن رنگ مناسب کانسیلر که مناسب پوست شما باشد کار آسانی نیست. کانسیلری انتخاب کنید که دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. سایه روشن تر به برجسته کردن زوایای صورت شما کمک می کند، چین و چروک را کم رنگ کرده و پوست شما را صاف نشان می دهد. اما دقت کنید که زیاد از آن استفاده نکنید. زیاده روی در استفاده از کانسیلر و ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد. دقت کنید که زیاد استفاده نکنید، زیرا زیاده روی در استفاده از آن می تواند چین و چروک ها را برجسته تر کند.

6. قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

آرایش پاک نشده باعث پف چشم ها در روز بعد می شود. آرایش چشم در صورت ماندگاری بیش از حد می تواند سبب تحریک چشم و در نهایت عفونت آن ها شود. برای مراقبت از پوست دور چشم، هر شب قبل از خواب صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی پاک کنید و در آخر صورت خود را با یک شونده مناسب بشویید. با این کار می توانید روند پیری پوست را کند کنید و پوستی سالم و اداب داشته باشید.

لینک مرتبط: فواید گلاب برای چشم: ۹ خاصیت بی نظیر گلاب برای چشم‌ها + ۱۰ ترکیب درمانی موثر

7. از سیگار دوری کنید

سیگار می تواند باعث مشکلات زیادی برای سلامتی شما از جمله پیری زودرس و چین و چروک دور چشم شود. در حالی که این موارد صرفا دلایل زیبایی شناختی برای اجتناب از سیگار کشیدن هستند، اما حتما می دانید که اکثر مردم دوست دارند تا زمانی که ممکن است جوانی خود را حفظ کنند. سیگار حاوی مواد مضر و مواد شیمیایی سمی بی شماری است که می تواند روند پیری را تسریع کند. بهتر است سیگار را نه تنها برای را برای زیبایی ظاهری خود بلکه برای سلامت عمومی بدن خود ترک کنید.

8. برای مراقبت از پوست دور چشم از کمپرس سرد استفاده کنی

اگر تورم و پف چشم هایتان شما را رنج می دهد، سعی کنید از کمپرس سرد روی صورت خود استفاده کنید. یخ یا آب یخ زده رگ های خونی صورت شما را منقبض می کند و به کاهش چین و چروک و سفت شدن پوست کمک می کند. در صورت تمایل، چند برش خیار را داخل فریرز قرار داده و سپس روی چشمان خود قرار دهید. خیار به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک می کند.

مطلب مرتبط: رفع سیاهی دور چشم با ۱۵ ترفند خانگی سریع و موثر!

9. از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید

برای مراقبت از پوست دور چشم و جلوگیری از چین و چروک، از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید، به خصوص در فصل تابستان جلوگیری کنید. وقتی از خانه خارج می شوید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین عینک آفتابی را فراموش نکنید. اگر عینک ندارید می توانید از کلاه یا چتر برای ایجاد یک لایه محافظ در برابر اشعه های قدرتمند خورشدی استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *