جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

در تابستان خیلی ها به دنبال درمان های متعدد برای داشتن پوست بی عیب و نقص و درعین حال درخشان و تمیز هستند. مخصوصا کسانی که دچار آکنه، تیرگی پوست و خیلی از مشکلات پوستی دیگر می شوند. بهترین درمان استفاده از درمان های طبیعی است. در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به بهترین روشهای خانگی مراقبت از پوست در تابستان پرداخته ایم. با این روشهای خانگی پوست تمیز و بدون لک و آکنه داشته باشید.

1.بهترین روشهای خانگی مراقبت از پوست در تابستان، شستن صورت

صورت خود را به طور مکرر با آب سرد بشویید تا عرق و گرد و غبار روی صورت شما را از بین ببرند. گزینه بعدی مطمئن تری در زمینه استفاده از شیر سرد به همراه پنبه می باشد. محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV خورشید بسیار مهم است. زیرا ایمن نگه داشتن پوست در برابر نور خورشید بسیار اهمیت دارد. بنابراین، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 را فراموش نکنید.

2. لایه برداری پوست

پوست باید حداقل هفته دو بار لایه برداری شود، به خصوص در این فصل سال تا از میزان درخشندگی آن نکاهد. خمیر حبوبات و شیر یا ملای/خامه با مقداری بلغور جو دوسر یا زردچوبه و لیمو معجزه می کند. فقط این خمیر را به آرامی به طرز دایره ای روی صورت و گردن خود بمالید تا خودتان تفاوت را احساس نمایید. بهتر است از خمیر multani mitti یا زمین فولر، گلاب و پودر چوب صندل برای پوست مستعد آکنه استفاده گردد. همچنین ماسک پودر چوب صندل، کشک و زردچوبه نیز برای پوست بزرگ سالان کاربردی فوق العاده ای دارد.

3. پاکسازی پوست به اندازه استفاده از ماسک های صورت مهم است

بسیاری از درمان های خانگی وجود دارند که به نتایج خوبی مانند ماست و عسل معروف هستند، اگر به مدت 10 دقیقه روی صورت تان قرار دهید، پوستی زیبا و تمیزی به شما می بخشد. همچنین مرطوب کردن پوست تان را به طور مرتب فراموش نکنید زیرا یکی از توصیه های متخصصان پوست نیز تاکید بر همین نکته است. بنابراین روزانه از یک مرطوب کننده با کیفیت به طور منظم استفاده نمایید تا پوست تان سالم و هیدراته بماند. برای پوست های چرب از مرطوب کننده های ژلی و برای پوست های معمولی از مرطوب کننده های آبی استفاده گردد.

4. بهترین روشهای خانگی مراقبت از پوست در تابستان، برنزه شدن پوست

برنزه شدن یکی دیگر از مشکلات بزرگ پوستی در تابستان است که برای درمان آن به تلاش و زمان زیادی نیازمندیم. اما، به مرور زمان نظر به تحقیقات انجام شده برای از بین بردن برنزه شدن، یکی از راه های مؤثر که با اطمینان خاطر می توانید امتحان کنید آب گوجه فرنگی می باشد. آب گوجه فرنگی و لیمو برای هر نوع پوستی مفید گفته می شود. اگر پوست خیلی خشک دارید، از این آب میوه ها با کمی پودر چوب صندل یک مخلوط عالی درست نمایید. در صورتی که multani mitti چرب و مستعد آکنه بوده، و کشک و پودر چوب صندل به رشد اعلای خود رسیده باشد، اجازه دهید حدود ده دقیقه خمیر روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. ضمنا از مخلوط عسل و لیموترش برای از بین بردن برنزه استفاده نمایید. آن را به مدت 15 الی20 دقیقه روی صورت یا پوست خود قرار داده و سپس به شستن آن اقدام کنید.

5. خمیری از شیر خام و آرد گرم راه حل دیگری برای درمان تیرگی است

آب لیمو، شیر خام و آرد گرم ماسکی فوق العاده برای درمان برنزه شدن گفته می شود. چند قطره آب لیمو را به آن علاوه کنید و با حرکات دورانی روی صورت تان بمالید، صبر نمایید تا کمی خشک شود سپس آن را بشویید. آب لیمو به تنهایی به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل کرده و حتی میتواند برای پوست بدن شما نیز موثر باشد. اما لازم به ذکر است، که سبب خشکی پوست می شود، بنابراین مطمئن شوید که بعد از هر بار استفاده از آن مقدار زیادی مرطوب کننده برروی پوست خود بزنید تا پوستی بی عیب و نقص داشته باشید.

6. بهترین روشهای خانگی مراقبت از پوست در تابستان، نقش آلوئه ورا برای سلامت پوست در تابستان

آلوئه ورا نیز یک درمان عالی پوستی برای تابستان است. آب آلوئه ورا را به شکل مکعب های کوچک منجمد تبدیل نمایید. می توانید از این مکعب های آب آلوئه ورا یخ زده برای مالیدن روی صورت خود هنگام بیرون رفتن زیر نور خورشید یا قبل از آرایش کردن و حتی در شب نیز استفاده کنید. صورت شما را شاداب و درخشان خواهد کرد. آلوئه ورا حاوی دو هورمون به نام‌های اکسین و جیبرلین است. این دو هورمون مسئول بوجود آوردن خواص ضد التهابی هستند زیرا التهاب پوست را نیز کاهش می دهد. همچنین اثرات چشمگیری برای درمان مشکلات مزمن پوستی مانند اگزما به بار می آورد.

7. فواید موز برای سلامت پوست در تابستان

موز یکی دیگر از میوه های بسیار دوستدار پوست به حساب می آید. یک موز را له کرده و مقداری شیر یا سفیده تخم مرغ را به آن اضافه نمایید. آن را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و حدود 20 دقیقه نگه دارید، سپس آن را با آب سرد بشویید و دیگر آرزوی داشتن پوستی صاف را نخواهید داشت. موز حاوی رطوبت، پتاسیم و ویتامین های E و C است که مسئول ایجاد شفافیت پوست می باشند. مطمئن شوید که از این میوه به طور منظم برای به ارمغان آوردن پوستی کاملاً بی عیب و نقص استفاده می نمایید.

8. بهترین روشهای خانگی مراقبت از پوست در تابستان، فواید گلاب

گلاب دوست خوب پوست مان در تابستان محسوب می شود. می ‌توانید با به کارگیری از پنبه آن را روی صورت بمالید تا صورت را تمیز و خنک نگهدارد. از طرف دیگر، گلاب را روی صورت خود اسپری کنید تا از ظاهری تازه و باطراوت لذت ببرید. گلاب خواص ضد التهابی دارد که می تواند به کاهش قرمزی پوست، خلاص شدن از شر آکنه و اگزما کمک نماید. ماده مذکور یک پاک کننده عالی بوده و نقش مهمی در از بین بردن چربی ها و آلودگی های پوست ایفا می کند.

 9. پاپایاپاپایا یکی دیگر از گزینه های فوق العاده موثر برای پوست شما به حساب می آید

از پاپایای له کرده و مقداری آب لیمو خمیری به دست می آید که روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. همچنین سفیده تخم مرغ و عسل را به خمیر پاپایا علاوه نموده و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. پاپایا به تغذیه پوست نیز کمک می کند. به لطف وجود ویتامین A و آنزیم پاپائین، بدون شک نقش بسزایی در حذف سلول‌های مرده پوست و پروتئین ‌های غیرفعال دارد، که سلول های آسیب دیده را دوباره ترمیم می نماید.

 10. آب هندوانه، نارگیل و خیار در خنک کنندگی پوست در تابستان عالی هستند

این آب میوه ها را به طور منظم روی صورت خود بمالید تا پوست شما را از شر گرما آرام نماید. هندوانه حاوی ویتامین A، B6 و C همراه با لیکوپن و اسیدهای آمینه می باشند که همه این مواد به سلامت داشتن پوست منحصر به فردی کمک می کنند. بعلاوه، نوشیدن منظم این آب میوه ها شما را در جهت داشتن پوستی بی عیب و نقص کمک می نماید.

 

لینک های مرتبط

فواید آب برنج برای پوست:نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن صورتی درخشان

محافظت از پوست در تابستان و نکات مهم برای جلوگیری از تحریکات پوستی!

محافظت از پوست در تابستان و نکات مهم برای جلوگیری از تحریکات پوستی!

لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد

آموزش آرایش چشم مبتدی با ۲۴ نکته برتر از آرایش برای مبتدیان

علت زود خراب شدن موز در منزل: چرا موز اینقدر زود سیاه می شود؟

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان