جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.3
(3)

اکثریت ما هر روز از آسانسور استفاده می کنیم و اگر ساختمانی آسانسور نداشته باشد و مجبور باشیم از پله بالا برویم خیلی ناراحت می شویم. شاید بگویید آسانسور به سرعت شما را به طبقه مورد نظر می رساند اما باید گفت هرچند آسانسور هم سرعت بالایی دارد و هم باعث راحتی ما است، اما دلیل استفاده از پله‌ها به جای آسانسور، تاثیر قابل توجه آن بر سلامتی کلی بدن دارد. چیزی که ممکن است یک ورزش ساده به نظر برسد، فواید زیادی برای سلامتی شما به همراه دارد. ما در این مطلب به فواید استفاده از پله ها که یک تمرین آسان ورزشی برای روزهای پر مشغله شما است.

مطلب مرتبط: فعالیت ورزشی برای تناسب اندام: چگونه برای ادامه برنامه ورزشی منظم با انگیزه

فواید استفاده از پله

در این مطلب به پنج دلیل مهم برای استفاده از پله ها پرداخته ایم که ممکن است شگفت زده شوید!

بیشتر بخوانید: سلبریتی‌هایی که تناسب اندام‌شان را از دست دادند!

  1. بالا رفتن از پله ها سبب کاهش استرس می شود

از فواید استفاده از پله باید بگوییم که بالا رفتن از پله ها، یک ورزش پنهانی است که سبب ترشح اندورفین می شود. اندروفین نیز به تقویت و افزایش سلامت کلی بدن کمکی می کند و استرس را کاهش می دهد. دفعه بعد که استرس داشتید و نمی دانستید چطور آرام شوید، از پله ها استفاده کنید. با این راه حل می توانید فشار و تنش ذهنی خود را کاهش دهید. استفاده از پله ها به جای آسانسور به افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی حس خوب مغز کمک می‌کند، استرس شما را کاهش می‌دهد و به شما تاثیر زیادی بر ایجاد تمرکز دارد.

برای سلامت شما: چطور می‌توان تاثیر استرس بر پوست را از بین برد؟

  1. حفظ تناسب اندام و سلامت قلب از فواید استفاده از پله

بالا رفتن از پله ها فعالیت بدنی شدید تلقی می شود که کالری بیشتری نسبت به دویدن می سوزاند. اگر بعد از استفاده از چند پله نفس نفس می زنید، دلیل آن حرکت شدید قلب شما است که 8 تا 9 برابر بیشتر از نشستن به انرژی نیاز دارد.

در این مطلب: خواص روغن خولان: از تقویت سلامت قلب تا بهبود بافت مو

  1. بالا رفتن از پله عضلات پاها را تقویت می کند

چه کسی نمی خواهد عضلات قوی تری داشته باشد؟ استفاده از پله ها می تواند منجر به قدرت و تقویت بیشتر پاها می شود. به حفظ سلامت استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل نیز کمک می کند.

اینجا بخوانید: درمان خانگی تسکین درد پا؛ ۱۱ روش خانگی موثر برای تسکین خستگی پاها

  1. استفاده از پله اغلب سریع تر از آسانسور است

شاید شما فکر کنید استفاده از آسانسور وقت کمتری از شما می گیرد، اما باید بگویم این فکر درست نیست. حتما شگفت زده می شوید وقتی بشنوید سرعت شما در بالا رفتن از پله نسبت به استفاده از آسانسور بیشتر است. البته اگر کمی فکر کنید، منطقی است. زمانی که دکمه را فشار می دهید. باید منتظر رسیدن آسانسور باشید و پس از توقف در چند طبقه سوار می شوید. در حالی که می توانستید با بالا رفتن از پله ها خیلی زودتر به مقصد خود برسید. با استفاده از پله ها نه تنها وقت کمتری صرف می کنید بلکه ورزش هم می کنید. چه چیزی از این بهتر؟

پشنهاد می شود بخوانید: دردهای هشدار دهنده: ۸ درد بدن که حتما باید جدی بگیرید!

  1. بالا رفتن از پله با سبک زندگی بی تحرک امروزی مبارزه می کند

شاید تا کنون به این که روزانه چند ساعت می نشینید فکر نکرده باشید. اگر کمی دقت کنید از این همه بی حرکت نشستن تعجب خواهید کرد. شاید هم متوجه شده باشید اما راه حلی برای آن پیدا نکرده اید. برای همین اگر روزهای شما نشسته پشت لپتاپ و کمپیوتر می گذرد و هیچ تحرکی ندارید از این روش استفاده کنید. برای رسیدن به اتاق کارتان از پله ها استفاده کنید. در فروشگاه ها به جای آسانسور از پله ها بالا بروید. بالا رفتن و استفاده از پله ها با سبک زندگی بی تحرک این روزها مبارزه می کند. استفاده از پله ها راهی آسان و سریع برای افزایش فعالیت بدنی و حرکت بیشتر بدن شماست. حالا که از مزایای استفاده از پله با خبر هستید بدون رفتن به باشگاه و با یک تمرین ساده عضلات خود را تقویت کنید.

در این مطلب: ۹ تمرین ورزشی برای لاغری بازو که تاثیر فوق العاده دارند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان