جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
105 بازدید

اگه می خوای قلبت سالم بمونه، این مواد غذایی رو از خودت دور نگه دار!

اگه می خوای قلبت سالم بمونه، این مواد غذایی رو از خودت دور نگه دار!
خواندن 4 دقیقه
4.3
(4)

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش می دهد که بیماری های قلبی عروقی (CVDs) یا بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند. بیماری های قلبی عروقی گروهی از بیماری ها هستند که بر قلب و عروق خونی تأثیر می گذارند. آیا می دانستید که از هر 5 مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، 4 مورد به دلیل حملات قلبی و سکته مغزی در سراسر جهان رخ می دهد؟ در حالی که عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد مشکلات قلبی شوند، به نظر می رسد رژیم غذایی نقش مهمی در قلب شما ایفا می کند. نخوردن غذاهای مناسب می تواند سلامت قلب شما را به خطر بیندازد. بدترین مواد غذایی برای قلب خود را بشناسید که برای جلوگیری از بیماری قلبی باید از آنها اجتناب کنید.

نقش رژیم غذایی در مدیریت سلامت قلب چیست؟

به خوبی ثابت شده است که یک رژیم غذایی سالم با سلامت شما نسبت مستقیم دارد. طبق مطالعه‌ای که در سال 2023 در مجله Nutrients منتشر شد، خوردن یک رژیم غذایی سالم باعث افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون شریانی، سکته مغزی و چاقی می‌شود که می‌تواند به کاهش خطر CVD کمک کند.

رژیم غذایی نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق شما دارد و رژیم غذایی نامناسب می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول، چاقی و دیابت را افزایش دهد. یک رژیم غذایی سالم برای قلب باید ترکیبی از غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم باشد. شما باید سدیم، قندهای اضافه شده، چربی ترانس و کربوهیدرات های فرآوری شده را محدود کنید. کاهش مصرف نمک بسیار مهم است زیرا سدیم بیش از حد باعث افزایش فشار خون می شود. همچنین مهم است ک‍ه کربوهیدرات های تصفیه شده و قندهای افزوده را از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا می تواند به کاهش خطر دیابت و ارتقای سلامت کلی قلب کمک کند.

1. غذاهای فرآوری شده

مصرف غذاهای فرآوری شده که سرشار از نمک و شکر هستند می تواند برای سلامت قلب و عروق ما مضر باشد. گوشت های فرآوری شده بدترین غذاها برای قلب هستند. هات داگ، سوسیس، سالامی و … بدترین انواع گوشت های فرآوری شده برای قلب شما هستند. یک مطالعه در سال 2021 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، ارتباط بین مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده و CVD اصلی را نشان داد.

2. غذاهای چرب

اعتقاد بر این است که دو نوع چربی شناخته شده به عنوان چربی اشباع و ترانس به طور بالقوه برای سلامت قلب مضر هستند. چربی های اشباع شده به طور کلی در گوشت گاو، گوشت خوک، آزمایشگاه، گوشت مرغ، پوست مرغ، غذاهای لبنی پرچرب و روغن های استوایی یافت می شود. چربی ترانس به طور کلی در غذاهای سرخ شده، مارگارین، تنقلات خوب پخته شده و فرآوری شده مانند کراکر و ذرت بو داده مایکروویو وجود دارد.

3. غذای سرخ شده

خوردن غذای سرخ شده می تواند سطح فشار خون، کلسترول خوب HDL و چاقی را افزایش دهد که همه اینها می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. مطالعه ای که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد نشان داد که مصرف غذای سرخ شده می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. مطالعه دیگری منتشر شده در Public Health Nutrition که بیش از 16 هزار شرکت کننده را بین سال های 2003 تا 2007 مورد مطالعه قرار داد، نشان داد که دو وعده یا بیشتر ماهی سرخ شده در هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

4. غذای شیرین

مصرف منظم غذاهای شیرین می تواند به مرور زمان خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله BMC Medicine نشان داد که خوردن بیش از حد قند می تواند برای قلب شما مضر باشد. بنابراین، شما باید از خوردن غذاها و نوشیدنی های شیرین مانند کلوچه، کیک، آب نبات و نوشابه که ممکن است به چاقی کمک کنند و به سلامت قلب شما آسیب بزنند، خودداری کنید.

5. کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات ها یا کربوهیدرات های تصفیه شده غذاهایی هستند که فرآیند تولیدی را طی کرده اند که بیشتر ارزش غذایی آن را از بین می برد. ممکن است یک غذا را از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنول ها محروم کند. دکتر نیتی شارما، متخصص تغذیه می‌گوید: «کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، که در نان سفید و غیره وجود دارد، مطلقاً فاقد فیبر و سایر مواد مغذی هستند، که دوباره منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان