جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
2.5
(4)

اگر تا به حال در پی رژیم غذایی سالم بوده اید به احتمال زیاد مقداری زیاد از برگ چغندر برای سالادها و اسموتی‌های خود استفاده کرده اید. در حالی که برخی فقط ریشه چغندر را می خرند، بعضی افراد ممکن است قبل از ریشه “چغندر”، برگ های آن را دور می ریزند. با این حال، اگر برگ چغندر را دور بریزید، مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی را نیز از بین خواهید برد. بنابراین برای از دست ندادن فواید برگ چغندر، این مطلب را مطالعه نمایید.

فواید برگ چغندر

جلوگیری از اختلالات قلبی

100 گرم سبزی یا برگ چغندر پخته 909 میلی گرم پتاسیم دارد که 19.34 درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می کند. تامین نیازهای پتاسیم در بدن می تواند فشار خون شما را با حذف سدیم اضافی از بدن کاهش دهد. سطوح بالای سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد. فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری قلبی است.

جلوگیری از سکته مغزی

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که خوردن یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند از سکته مغزی جلوگیری کند. در واقع، یکی از این مطالعات نشان داده است که افرادی که بیشترین پتاسیم را مصرف می‌کنند، 24 درصد کمتر از افرادی که میزان پتاسیم کمتری مصرف می‌کنند، دچار سکته مغزی می‌شوند.

کمک به جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان یا استخوان ‌های ضعیف در اثر کمبود کلسیم ایجاد می شود. مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی غنی از پتاسیم ممکن است با کاهش میزان از دست دادن کلسیم از طریق ادرار از پوکی استخوان جلوگیری کند. در واقع، یکی از این مطالعات نشان داده زنانی که بیشترین پتاسیم را مصرف می‌کنند، بیشترین توده استخوانی را دارند.

فواید برگ چغندر؛ جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه

سنگ کلیه در نتیجه افزایش سطح کلسیم در ادرار غلیظ تشکیل می شود. مطالعات نشان داده اند که پتاسیم سطح کلسیم در ادرار را کاهش می دهد و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. در واقع، یک مطالعه 12 ساله نشان داد که افرادی که روزانه بیشترین پتاسیم را مصرف می‌کنند، 35 درصد خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهند.

جلوگیری از دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن

100 گرم برگ چغندر پخته دارای 383 میکروگرم ویتامین A، 1.81 میلی گرم ویتامین E و 24.9 میلی گرم ویتامین C می باشد. مطالعات نشان داده اند که همه این مواد مغذی در برابر دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن در افرادی که در معرض خطر بالای این بیماری بودند، مفید می باشد. با این حال، این روش برای افراد مبتلا به آب مروارید یکسان نیست.

فواید برگ چغندر؛ هضم سالم و راحت

برگ چغندر 2.9 گرم فیبر رژیمی در هر 100 گرم از یک وعده دارد. فیبر موجود در غذا وارد روده می شود و آب را جذب می کند و حجم زیادی از آن در ماهیچه های روده به راحتی می توانند مواد اضافی را از بدن خارج کنند. به طور طبیعی، مصرف مقدار کافی سبزی یا برگ چغندر می تواند به شما در جلوگیری از یبوست کمک کند.

لینک های مرتبط

فواید برگ بو؛ ۸ فایده بی نظیر برگ بو برای سلامتی + عوارض جانبی

۹ مزیت سلامتی برگ مریم گلی + عوارض جانبی

طرز تهیه کلوچه برگ: بسیار آسان و خوشمزه برای پذیرایی از مهمان

خواص بی نظیر برگ درخت چنار: داروی پوکی استخوان و مسکن درد زانو

لذت بردن از فست فود در خانه: طرز تهیه همبرگر خانگی به شیوه آسان و سریع

خواص برگ بو: ۲۱ بهترین فایده برگ بو برای زیبایی و سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان