جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2.3
(3)

چه چیزی از این جذاب‌‌تر که ‌ماده شستشوی بدن خود را با مواد مورد علاقه تان در خانه آماده کنید! تهیه یک شوینده بدن خانگی جذابیت‌هایی بیش از عطر و بوی خوش دارد. این ترکیبات طبیعی نه تنها به تمیزی پوست شما کمک می‌کنند بلکه باعث لطافت پوست شما نیز می‌شوند. مواد شیمیایی موجود در شوینده‌های بدن که از فروشگاه‌‌ها می‌خرید، بیش از آن که فایده داشته باشند، مضر هستند. اما راه حل برای جلوگیری از مضرات آن چیست؟ شوینده طبیعی در خانه تهیه کنید.

بهترین نکته در مورد مواد شستشوی بدن خانگی این است که می‌توانید از مواد مورد علاقه خود استفاده کنید. به رطوبت پوست خود فکر کنید و با عطرها بازی کنید. علاوه بر این، شوینده‌های خانگی کاملا طبیعی و برای پوست شما بی خطر هستند. مواد اولیه شوینده‌های خانگی به راحتی در دسترس هستند و به آسانی نیز آماده می‌شوند. در این مطلب می‌توانید با انواع شوینده بدن خانگی آشنا شوید و مناسب‌ترین‌ ترکیب را برای بدن خود تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شوینده بدن خانگی

مطالب مرتبط: ۹ خوشبو کننده طبیعی که عطر خوشی را به فضای خانه تان می بخشند!

  1. شوینده گلیسیرین

گلیسرین یک ماده بسیار رایج در ترکیب بیشتر صابون‌‌ها و شوینده‌‌های بدن موجود در بازار است. گلیسرول یک مرطوب کننده است که با آب پیوند می‌خورد تا پوست شما را مرطوب و هیدراته نگه دارد. این ماده برای درمان بیماری‌‌های پوستی مانند خشکی پوست و درماتیت آتوپیک عالی است. پوست شما را تغذیه می‌کند، آن را التیام می‌بخشد و به زیبایی ظاهر شما نیز می‌افزاید.

ترکیب خانگی شستشوی بدن با صابون کاستیل و گلیسیرین

مواد لازم:

½ فنجان صابون کاستیل مایع

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری گلیسیرین

1 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E

20-30 قطره اسانس مرکبات (می‌توانید از روغن لیمو، پرتقال یا گریپ فروت استفاده کنید.)

دستورالعمل:

تمام مواد را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را داخل یک بطری بریزید. قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید.

مدت زمان برای نگهداری آن:

اسانس‌‌ها و روغن زیتون معمولا 2 سال زمان ماندگاری دارند. می‌توانید گلیسیرین را نیز حدود یک سال نگه دارید. بهتر است ظرف یک سال از شوینده طبیعی خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: درمان خانگی: ۸ راهکار طبیعی که موهای خشک و آسیب دیده را در خانه درمان کنیم

  1. شوینده بدن خانگی؛ شیر نارگیل

شیر نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی است و برای پوست‌‌های چرب و مستعد آکنه مفید است. منافذ را مسدود نمی‌کند و سلول‌‌های مرده پوست را به آرامی‌از بین می‌برد. حاوی سطوح بالایی از ویتامین E است که برای مبارزه با پیری زودرس کمک می‌کند. همچنین دارای ویتامین A است که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است. مس نیز در شیر نارگیل وجود دارد که لکه‌‌های پیری را کاهش می‌دهد و از ایجاد خطوط و چین و چروک‌‌ها جلوگیری می‌کند. به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد برای پوست آفتاب سوخته تسکین فوق العاده ای است.

شوینده طبیعی بدن با شیر نارگیل

مواد لازم:

½ فنجان شیر نارگیل شیرین نشده

⅔ فنجان صابون مایع کاستیل بدون عطر

3 قاشق چایخوری روغن جوجوبا

2 قاشق چایخوری گلیسیرین

1 قاشق چایخوری عسل خام

5 قطره اسانس درخت چای (اختیاری)

5 قطره اسانس اسطوخودوس (اختیاری)

دستورالعمل:

شیر نارگیل را در یک بطری بریزید و سپس صابون مایع کاستیل بدون عطر را به آن اضافه کنید. عسل، گلیسیرین، روغن جوجوبا و اسانس را به آن اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و تکان دهید تا مواد خوب مخلوط شوند. روی اسفنج حمام بریزید و بدن خود را با آن بشویید.

مدت زمان نگهداری آن:

روغن جوجوبا به ندرت فاسد می‌شود زیرا این روغن، یک روغن نیست بلکه موم استخراج شده از درخت جوجوبا است. با این حال، از گلیسیرین و اسانس‌‌ها می‌توانید 1-2 سال استفاده کنید. اما سعی کنید ظرف یک سال این شوینده بدن را استفاده کنید.

مطالب مرتبط: تقویت و مراقبت از موهای نازک با این ۱۰ ماسک  خانگی فوق العاده موثر

  1. اسانس یا روغن‌های معطر

این روغن‌‌ها به صورت سرد و در خالص‌ترین شکل موجود هستند که حاوی اسانس گیاهان/مواد تشکیل دهنده‌ای است که از آن تهیه شده اند. روغن‌‌های ضروری برای پوست شما بسیار مفید هستند. آن‌‌ها نه تنها التهاب را کاهش می‌دهند، بلکه با خلاص شدن از شر رادیکال‌‌های آزاد مضر، پوست شما را سالم نگه می‌دارند. برخی از روغن‌‌های ضروری نیز دارای مزایای ضد پیری هستند. این روغن‌‌های ضروری دارای فواید ضد سرطانی هستند و به درمان عفونت‌‌های پوستی کمک می‌کنند.

شوینده طبیعی بدن با روغن‌‌های ضروری

مواد لازم:

1 ½ فنجان صابون مایع کاستیل

4 قاشق چایخوری گلیسیرین

10 قطره اسانس نعناع

همچنین 10 قطره اسانس یلانگ یلانگ

دستورالعمل:

صابون کاستیل را در یک بطری بریزید و سپس گلیسیرین را به آن اضافه کنید. اسانس‌‌ها را اضافه کنید و خوب تکان دهید.

توجه: برای تهیه این شوینده بدن می‌توانید از هر اسانس به دلخواه خود استفاده کنید. برخی از ترکیبات روغنی که می‌توانید استفاده کنید عبارتند از: اسطوخودوس، گل رز، ملیسا، یاس، شمعدانی و دانه خیار.

مدت زمان نگهداری این ترکیب شوینده طبیعی:

از این ماده شوینده می‌توانید 1 سال استفاده کنید.

مطالب مرتبط: روغن هویج برای رشد موهای نازک: با این راهکار عالی موهای پرپشتی داشته باشید

  1. شوینده بدن خانگی؛ عسل

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که بدون خشک کردن پوست، آن را تغذیه می‌کند. این ماده یک عامل ضد باکتری است که التهاب را کاهش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می‌کند. به همین دلیل است که عسل برای پوست‌‌های خشک و آسیب دیده بهترین گزینه است. عسل همچنین دارای خواص مرطوب کننده، نرم کننده و تسکین دهنده است و به جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و پوست را جوان نگه می‌دارد.

شوینده طبیعی بدن با عسل

مواد لازم:

½ فنجان صابون کاستیل مایع

½ فنجان عسل خام

2 قاشق غذاخوری روغن کرچک

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

10 قطره از اسانس به دلخواه خودتان

دستورالعمل:

صابون کاستیل را در یک بطری بریزید. عسل و سپس روغن کرچک و زیتون و سپس اسانس را به آن اضافه کنید. قبل از استفاده خوب تکان دهید.

مدت زمان نگهداری آن:

روغن کرچک و زیتون وقتی در جای خشک و خنک نگهداری می‌شوند، می‌توانند 1 تا 2 سال دوام بیاورند. این ماده شوینده بدن باید ظرف یک سال استفاده شود.

مطالب مرتبط: تشخیص جنس موها؛ آیا جنس موهای خود را می شناسید؟

  1. شوینده طبیعی روغن زیتون

روغن زیتون اغلب در شامپوهای بدن و صابون‌‌ها برای رطوبت رسانی بیشتر استفاده می‌شوند. این روغن دارای خواص ضد التهابی است که پوست شما را تغذیه می‌کند و آسیب اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. اگر شوینده بدن شما حاوی روغن زیتون است، لازم نیست بعد از دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید.

شوینده طبیعی بدن با روغن زیتون

مواد لازم:

⅓ فنجان صابون کاستیل

و ⅓ فنجان عسل خام

⅓ فنجان روغن زیتون

30-60 قطره اسانس (از مخلوط روغن‌‌هایی مانند پرتقال شیرین، وانیل و اسطوخودوس استفاده کنید)

دستورالعمل:

تمام مواد را در یک بطری بریزید. دقت کنید که روغن‌‌های ضروری را در پایان کار به آن اضافه کنید. خوب تکان دهید. شامپو بدن خانگی شما آماده استفاده است!

مدت زمان برای نگهداری آن:

می‌توانید این ماده شوینده بدن را حدود یک سال نگهدارید.

مطلب مرتبط: نحوه شستن درست موها؛ ترفند های مفید و مهم برای نگهداری از موهای شما

کلام پایانی

شوینده‌‌های تجاری بدن حاوی مواد شیمیایی شدیدی هستند که به بدن شما آسیب می‌رسانند. اگر به دنبال جایگزین با مواد طبیعی هستید، به سراغ شوینده‌های بدن خانگی بروید. آن‌‌ها مقرون به صرفه هستند، به راحتی آماده می‌شوند و با توجه به نوع پوست قابل تنظیم هستند. برای تهیه این شوینده‌‌های بدن، می‌توانید از مواد موجود در خانه خود مانند روغن بادام، کره شی، عسل، گلیسیرین یا روغن زیتون استفاده کنید. شوینده‌‌های بدن خانگی، پوست را مرطوب نگه می‌دارند، از چین و چروک جلوگیری می‌کنند و از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کنند. به آلرژی نیز توجه کنید. اگر بدن شما در مقابل شوینده بدن خانگی واکنش آلرژیک نشان داد حتما به پزشک مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان