جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(2)

این ماده شگفت انگیز خانگی مملو از خواص چشمگیر است. سرکه برنج یک چاشنی محبوب در غذاهای آسیایی است. این سرکه از برنج به وسیله تخمیر به دست می آید و برای طعم دادن به سالاد، سوپ و غذاهای گوشتی استفاده می شود. به غیر از طعم خوش مزه، باید به فواید سرکه برنج برای سلامت بدن نیز اشاره کرد. بنابراین اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

فواید سرکه برنج؛ سرکه برنج چیست؟

سرکه برنج که از برنج به دست می آید، به عنوان چاشنی در آسیا و سایر قاره ها به طور گسترده استفاده می شود. از آن جایی که ضریب اسیدی آن نسبت به سایر انواع سرکه کمتر است، برای نگهداری یا ایجاد طعم ترش در غذاها مناسب نیست. با این حال، به طور گسترده به عنوان چاشنی برای سالاد و چندین غذا با ترکیب گوشتی استفاده می شود. نه تنها سرکه برنج طعم فوق العاده ای به غذاها می دهد، بلکه فواید زیادی برای سلامتی نیز برای به ارمغان می ‌آورد.

فواید سرکه برنج

تقویت سلامت دستگاه گوارش

مقدار زیادی اسید استیک در سرکه برنج وجود دارد. این اسید به تقویت سلامت گوارش کمک می کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی بیشتری را از غذاهایی که می خورید جذب کنید. بدن می ‌تواند کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌ های بیشتری را از مواد غذایی که برای سلامتی بدن مفید هستند، جذب کند. ضمنا می توانید از 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه برنج در سس های سالاد، مزه دار کردن گوشت یا سبزیجات استفاده کنید. تا از فواید آن نهایت استفاده را ببرید.

خاصیت ضد عفونی کنندگی

سرکه برنج قهوه ای به طور گسترده در ساخت داروهای ضد عفونی کننده استفاده می شود. که این می تواند باکتری های مضر را در هنگام تماس با سرکه از بین ببرد. از این رو در چندین داروی بومی برای درمان بیماری های بی شماری استفاده می شود.

فواید سرکه برنج؛ مقوی برای کبد

طبق گزارش ها یکی از انواع سرکه برنج ژاپنی به نام kurozu که از تخمیر برنج قهوه‌ ای تهیه می ‌شود، محافظت کننده کبد است. محققان بر این باورند که این پتانسیل می تواند از شروع تومورهای کبدی جلوگیری کند.

کمک به غلبه بر خستگی

سرکه برنج حاوی مقدار متوسطی اسید آمینه است. این ها ممکن است به طور موثری با ایجاد اسید لاکتیک در خون مبارزه کنند. رشد اسید لاکتیک منجر به سفتی، تحریک پذیری و خستگی در افراد می شود. از این رو، کاهش تجمع اسید لاکتیک شما را در طول روز شاداب و پرانرژی نگه می دارد. ترکیبات زیست فعال موجود در این سرکه نیز دارای خواص ضد خستگی هستند.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

یکی از بهترین فواید سرکه برنج این است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. زیرا سرکه برنج حاوی اسیدهای آمینه ضروری است. که به دستیابی به سلامت مطلوب بدن کمک می کنند. علاوه بر این، این اسید ها به مبارزه با اثرات مخرب رادیکال های آزاد یا استرس اکسیداتیو کمک می کنند. آن ها همچنین به تقویت ایمنی بدن کمک می کنند.

تقویت سلامت قلب

این سرکه به جلوگیری از تشکیل پراکسید چربی در بدن شما کمک می کند. که به نوبه خود به کاهش کلسترول در دیواره رگ های خونی تاثیر گذاری دارد. بنابراین، در دراز مدت، با گنجاندن چند قاشق چای ‌خوری از این سرکه در وعده‌ های غذایی روزانه، به سلامت قلب خود کمک کنید.

فواید سرکه برنج؛ کنترل کننده وزن

اگر کاهش وزن برای شما هم مهم است، مصرف سرکه برنج در ترکیب غذاها می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. این سرکه تا حد زیادی به از دست دادن چربی اضافی کمک می کند. در واقع، مردم ژاپن سال‌ ها است که از این سرکه برای کمک به کاهش وزن استفاده می کنند. سرکه تهیه شده از برنج قهوه ای تاثیر بیشتری بر کاهش وزن دارد.

فواید سرکه برنج؛ پوست درخشان

افراد زیادی از این مزیت آگاه نیستند، اما استفاده از سرکه برنج می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. شما باید سرکه برنج، آب تصفیه شده و روغن درخت چای را در یک بطری مخلوط کنید. سپس بطری را تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. نسبت آب و سرکه برنج باید 1:6 باشد. با استفاده از یک تکه پنبه، روی پوست صورت مبتلا به آکنه بمالید. بگذارید خشک شود و بعد از آن صورت خود را با آب بشویید.

تونر طبیعی برای صورت

شواهد تجربی نشان می دهد که سرکه برنج همچنین می تواند به عنوان یک جایگزین طبیعی و غیر شیمیایی برای تونر صورت استفاده شود. بسیاری از زنان و مردان از تونرهای پوستی OTC برای آماده کردن پوست صورت برای استفاده از کرم و مرطوب کننده استفاده می کنند. با این حال، استفاده از سرکه برنج می تواند جایگزین این نیاز باشد. که سبب می شود پوست در معرض هیچ ماده شیمیایی قرار نگیرد. ترکیبی از آب مقطر، روغن درخت چای و سرکه برنج سفید را می توان برای تقویت پوست صورت استفاده کرد. علاوه بر این می توانید این مخلوط را نگهداشته و چندین بار دیگر از آن استفاده کنید. آن را روی صورت خود اسپری کنید یا با تکه های پنبه روی صورت خود بمالید.

فواید سرکه برنج؛ باید گفت

سرکه برنج فواید زیادی دارد. تقویت سلامت دستگاه گوارش از فواید این سرکه است زیرا حاوی اسید استیک می باشد. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده است. موادی مقوی برای کبد می باشد و به غلبه بر خستگی اثر بخشی فوق العاده ای داشته باشد. علاوه بر این، اسیدهای آمینه ضروری موجود در سرکه برنج ایمنی بدن را تقویت می کند. به کنترل وزن کمک کرده و سلامت قلب و عروق را تقویت می کند. هنگامی که با روغن های ضروری مخلوط شود، سبب درخشندگی پوست می شود. و به عنوان یک تونر موثر صورت استفاده می شود. سعی کنید سرکه برنج را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا از فواید آن بهره مند شوید.

لینک های مرتبط

خواص برنج قرمز: فواید برنج قرمز برای سلامتی بدن + عوارض جانبی

مزایای سلامتی برنج قهوه ای + عوارض جانبی

معجزه آرد برنج برای داشتن زیبایی خیره کننده

فواید آب برنج برای پوست:نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن صورتی درخشان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان