فواید سرکه سیب؛ 6 فایده فوق العاده سرکه سیب برای سلامتی

توسطفاطمه عزیزی

مرداد ۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : مرداد ۴, ۱۴۰۱ , , ,
سرکه سیب

همه ما آن درمان ‌های خانگی کلاسیک را از مادربزرگ ‌های مان به ارث برده‌ایم که به نظر می‌رسد راه‌ حلی برای همه چیز هستند. استفاده از سرکه سیب به عنوان یک مکمل دارویی یکی از این روش ‌های است. که امتحان خود را پس داده و حتی جهانی شده است. فواید سرکه سیب از یک ضدعفونی کننده ضد باکتریایی تا درمان بسیاری از بیماری های بدن را شامل می شود.

اگر تا به حال فهرستی از داروهای   از نظر گذرانده اید، با محبوبیت گسترده سرکه سیب آشنا خواهید بود.

فواید سرکه سیب

کمک به کاهش وزن در رژیم غذایی

از بین بسیاری از کاربردهای سرکه سیب، محبوب ترین آن ها اثربخشی آن به عنوان یک کمک کننده کاهش وزن در رژیم غذایی است. هم از نظر شواهد علمی، سرکه سیب ثابت کرده است که می تواند باعث کاهش وزن بدن، دور باسن و شاخص توده بدنی شود. همچنین به دلیل تغییرات مثبت آن در میزان متابولیسم و ​​تجمع چربی در بدن مورد توجه قرار گرفته است. افزودن سرکه سیب به صبحانه یا مصرف شب هنگام آن می تواند برای رژیم غذایی شما معجزه کند.

  • روزه متناوب

روزه داری متناوب نیاز به مصرف کربوهیدرات نزدیک به صفر دارد. تا بدن بتواند از ذخایر چربی خود استفاده کند و آن را برای تولید انرژی بسوزاند. فقط 0.1 گرم کربوهیدرات در 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب یافت می شود. به این معنی که شما می توانید از آن در رژیم روزه داری متناوب مصرف کنید. نقش سرکه سیب در سرکوب اشتها و افزایش حس سیری پس از مصرف، آن را به همراهی عالی برای روزه داری متناوب تبدیل می کند.

  • فواید سرکه سیب؛ رژیم کتوژنیک

با توجه به ترکیب کم کربوهیدرات آن، ACV نیز یک محصول کتو دوست است. نه تنها به کاهش وزن بدن و سرکوب اشتها کمک می کند. بلکه محتوای اسید استیک و پلی فنول موجود در آن سبب سلامت روده در طول برنامه های غذایی غیرعادی می شود.

کمک به سم زدایی و پاکسازی بدن

سم زدایی به دفع سموم مضر بدن کمک می کند که ممکن است منجر به نگرانی های جدی برای سلامتی شود. کبد بزرگترین سیستم تصفیه بدن است، بسیاری از افراد ادعا می کنند که ACV به سلامت کبد کمک می کند. در حالی که این ادعا مستقیما توسط تحقیقات علمی تایید نمی شود، خواص ضد میکروبی و ضد قارچی ACV آن را به یک دلیل بسیار معتبر تبدیل می کند.

بهبود سلامت روده و سیستم هاضمه

توانایی ‌های سم‌زدایی ACV نقش مهمی در کمک به سلامت روده و درمان مشکلات گوارشی دارد. سرکه سیب با از بین بردن باکتری های مضر، میکروبیوم روده سالم را تشویق می کند. علاوه بر مشکلات گوارشی، سرکه برای چندین بیماری روده نیز مفید است. رژیم ACV نه تنها می تواند به کاهش یبوست و نفخ کمک کند، بلکه یک عامل موثر برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است.

فواید سرکه سیب؛ رفلکس اسید

یکی دیگر از مزایای ACV درمان ناراحتی های گوارشی مانند رفلاکس اسید معده است. در کنار شواهد علمی در مورد مقاومت ضد میکروبی و قابلیت های گوارشی آن، تجربه افراد همچنین ACV را به عنوان یک درمان برای رفلاکس اسید تایید می کند.  ضریب اسیدی بالای ACV به تجزیه سریع غذا در دستگاه گوارش کمک می کند تا بتواند به راحتی از روده کوچک عبور کند. ترکیب پروبیوتیک آن همچنین به حفظ باکتری‌های خوب در روده کمک می‌کند، که هضم سالم را تقویت کرده و فضا را برای رشد رفلاکس اسید از بین می‌برد.

کمک به کاهش التهاب

مزایای سلامتی سرکه سیب برای التهاب زمانی مشخص می شود. که اثرات آن را بر شرایط التهابی مانند آرتریت و درد مفاصل مشاهده کنیم. رژیم های ضد التهابی اغلب شامل این سرکه به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی و فلاونوئیدی غنی آن است. زیرا سرکه سیب به حفظ ترکیب میکروبیوم روده سالم کمک می کند، التهاب را کاهش می دهد و به طور بالقوه به اختلالات خود ایمنی کمک می کند.

فواید سرکه سیب؛ نقرس

نقرس یک بیماری التهابی است که می تواند سبب درد شدید مفاصل شود. تجمع اسید اوریک در بدن معمولا منجر به نقرس می شود. توانایی سرکه سیب در از بین بردن اسید اوریک از بدن، همراه با خواص ضد میکروبی آن، ممکن است به درمان و پیشگیری از نقرس کمک کند. همچنین می تواند از پیشرفت و رشد آن جلوگیری کند.

مبارزه با بیماری ها و عفونت ها

همان طور که گفته شد، بیشتر فواید سرکه سیب از مقاومت ضد میکروبی بالای آن در برابر میکروب های بیماری زا از جمله باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها ناشی می شود. این ویژگی به سرکه سیب اجازه می دهد تا در مقابل بیماری ها از خود واکنش درمانی نشان دهد، مانند:

فشار خون بالا

باید گفت فشار خون زمانی ایجاد می شود. که بدن سطوح فشار خون را بسیار بالاتر از حد معمول ثبت کند. بسیاری از عوامل حول محور ژنتیک، رژیم غذایی و شیوه زندگی می توانند سبب ایجاد فشار خون شوند، اما ممکن است منجر به بیماری های بدتر نیز شوند. تحقیقات جدید از اثربخشی ACV در درمان فشار خون با بررسی اثر آن بر فعالیت آنزیم رنین حمایت می‌کند. علاوه بر این، این سرکه به عنوان یک عامل کاهش وزن بیشتر از تاثیر آن بر سطح فشار خون سالم عمل می کند.

  • فواید سرکه سیب؛ نوروپاتی

اگر به دنبال تسکین درد عصبی از طریق یک درمان خانگی موثر هستید. سرکه سیب ممکن است یکی از گزینه ها باشد. جدای از تجربیات افراد بیشمار، تحقیقات خواص ضد التهابی آن تایید کرده است و کاهش وزن بدن را برای کاهش نوروپاتی محیطی نشان داده است. خیساندن پا در سرکه سیب یا مصرف آن می تواند به درمان نوروپاتی در خانه کمک کند.

  • عفونت های مخمری

تاثیر ACV روی مخمر، به ویژه کاندیدا، در چندین آزمایش تحقیقاتی با نتایج مثبت به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است. مصرف سرکه سیب از طریق رژیم غذایی به شما اجازه می دهد. تا رشد کاندیدا آلبیکنس و سایر میکروب ها را به دلیل تمایلات ضد قارچی آن مهار و از بین ببرید. استفاده موضعی از آن نیز در حمام همچنین می تواند به درمان بیماری هایی مانند کاندیدیازیس واژن و سایر عفونت های قارچی کمک می کند.

  • آلرژی فصلی

اگرچه ACV ممکن است اکسیر مورد نظر شما برای درمان آلرژی نباشد. اما کمکی است که نمی دانستید به آن نیاز دارید. نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، بلکه دارای خواص ضد التهابی است. که می تواند کنترل حملات آلرژی را آسان تر کند. با توجه به توانایی عسل در کمک به رینیت آلرژیک، نوشیدن مخلوط عسل و سرکه سیب ممکن است راه حلی مناسبی باشد.

  • عفونت دستگاه ادراری (UTI)

مقصر اصلی عفونت ادراری میکروب هایی هستند که از طریق روده وارد بدن شده و دستگاه ادراری را آلوده می کنند. با توجه به خطرات عفونت درمان نشده، محققان به طور کامل در مورد استفاده از سرکه سیب تحقیق کرده اند و مقاومت ضد میکروبی آن را در درمان UTI بسیار موثر یافته اند. ماهیت اسیدی آن ممکن است مستقیما به مهار رشد باکتری های عامل UTI کمک کند.

  • فواید سرکه سیب؛ سنگ کلیه

در حالی که ما منتظر تحقیقات قطعی پیرامون مزایای سرکه سیب برای سنگ کلیه هستیم. اما افراد در مورد اثربخشی آن بر سنگ کلیه صحبت می کنند. سرکه به دلیل توانایی های سم زدایی آن، سرشار از پتاسیم است. پتاسیم، به عنوان یک مکمل غذایی، برای پیشگیری از سنگ کلیه مفید می باشد.

  • سنگ کیسه صفرا

علل سنگ کیسه صفرا تا حد زیادی حول تجمع صفرای تولید شده در داخل کبد می چرخد. مقاومت میکروبی ACV ممکن است در این جا کمک چندانی نکند. با این حال، تجربه حکایت شده از افراد، سرکه سیب را برای حل کردن سنگ های صفراوی بسیار موثر می دانند. رژیم های غذایی ACV ممکن است به نرم شدن سنگ های کیسه صفرا کمک کند. و به آن ها اجازه دهد در مدفوع دفع شوند.

  • دیابت و قند خون

چندین مطالعه نشان داده است که سرکه سیب در صورت مصرف بعد از غذا برای قند خون مفید است. که بهترین زمان مصرف آن وقتی است که وعده های غذایی سرشار از کربوهیدرات داشته باشید. زیرا کربوهیدارت می تواند سبب افزایش قند خون شود. ACV همچنین می تواند التهاب بدن را کاهش دهد، که با چندین اختلال متابولیک از جمله دیابت مرتبط است.

افزایش سلامت پوست و مو

افزایش زیبایی و سلامت پوست یکی از کاربردهای فراوان برای سرکه سیب است. سرکه سیب یک ماده درمان خانگی غالب برای رژیم های مراقبت از پوست و درمان بیماری های پوستی است. طرفداران سرکه سیب ادعا می کنند که این سرکه برای لایه برداری، درمان آفتاب سوختگی و آکنه و متعادل کردن سطح pH پوست مفید است.

با توجه به فواید سرکه سیب، می توانید آن را در رژیم غذایی روزانه خود جا دهید. یا به روتین پوستی و زیبایی خود اضافه کنید و از مزیت های آن بهره ببرید.

لینک های مرتبط:

آب نیشکر بمب انرژی: ۱۵ فواید شگفت انگیز آب نیشکر برای سلامتی

۹ حقیقت جالب درباره هشتگ که نمی دانستید!

داستان سرپناههای عجیب و غریب برای بی خانمان ها در لندن عصر انقلاب صنعتی!

۱۰ حقیقت جالب درباره سیب زمینی که مطمئناً تاکنون نشنیده اید!

۵ راز جالب و مهم درباره پلک زدن که نمی دانستیم!

ارواح خانه های خالی از سکنه جهان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *