جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
0
(0)

لبخند مُسری است و اگر بتوانید دیگری را خوشحال کنید، پاداش آن را نیز خواهید گرفت. در واقع، سریع ترین راه برای آوردن شادی به زندگی خود، تمرکز بر شادی و خوشحال کردن دیگران است. با پخش شادی بین دیگران، در عین حال فنجان خوشحالی خود را پر خواهید کرد. چه کسی نمی خواهد عزیزان خود را خوشحال کند؟

لازم نیست کار دشواری انجام دهید یا هزینه زیادی داشته باشد. همین که از عمق قلب شما سرچشمه بگیرد، کافی است.

خوشحال کردن دیگران به این سه چیز نیاز دارد:

خوشحال کردن دیگران با توجه

آیا تا به حال دیده اید که کودک خردسالی برای جلب توجه والدین خود بالا و پایین بپرد. یا برقصد یا هم خیلی راحت گریه کند؟ بزرگسالان نیز تفاوت چندانی با این موجودات کوچک و مهربان ندارند، به جز این که کمی بیشتر بزرگ شده اند و ممکن است بپر بپر نکنند، نرقصند یا گریه نکنند. اما همه، فارغ از این که چند سال دارند، مشتاق جلب توجه هستند. با دادن این یک هدیه ساده می توانید تغییرات بزرگی در زندگی کسانی که دوستشان دارید، ایجاد کنید. می توانید روابط خود را عمیق تر کنید. شما می توانید به عنوان یک شخص رشد کنید.

توجه خالصانه بدون دقت به موقعیت و شرایط بسیار مهم است. توجه شما نباید فقط مختص به کسانی باشد که دوست شان دارید یا آن ها را می شناسید. به عنوان مثال بسیاری ها برای رفتن و نشستن پای سخنرانی افراد پول می دهند اما حتی برای نیم ساعت نمی توانند به سخنان طرف مقابل گوش کنند.

  • دیگران را غرق خوشحالی کنید

در دنیای پر سرعت امروز، میلیون ها چیز برای جلب توجه ما وجود دارد که با هم رقابت می کنند. از تلفن های همراه گرفته تا رسانه های اجتماعی، دور کردن چشم ها از جدیدترین شی براق ممکن است دشوار باشد. برای این که یک گام به عقب بردارید و روی یک فرد تمرکز کنید، گاهی اوقات نظم و انضباط لازم است. حتما حس خوش آیند و بی نظر توجه دیگران به خود را تجربه کرده اید. وقتی کسی تمام فکر خود را به شما معطوف می کند، غرق خوشحالی و اعتماد به نفس می شوید. بله تنها چیزی که سبب خوشحالی می شود توجه است.

همین امر در مورد روابط نیز صدق می کند. اگر می خواهید کسی را پر از حس شادی کنید، حواس پرتی را کنار بگذارید و به او توجه کنید. وقتی صحبت می کنند، گوش کنید. در چشم آن ها نگاه کنید و با اشتیاق با هم تعامل کنید. و طوری رفتار کنید که آن لحظه مهم ترین کار زندگی تان و مهم ترین قسمت او و صحبت های او است. فرقی نمی کند اعضای فامیل شما باشد، دوست باشد یا یک غریبه که تصادفی کنار هم قرار گرفته اید. به او توجه کنید تا سبب لبخندش شوید.

محبت

همه ما نیاز به محبت داریم. عشق چیزی است که دنیا را به دور آن می چرخد. بدون آن، شاید بشریت دوام نمی آورد. در واقع، فقدان محبت یکی از دلایل اصلی است که زوج ها به دنبال درمان آن می روند. بدون محبت، هیچ رابطه ای نمی تواند آزمون زمان را تحمل کند.

در حالی که نشان دادن محبت برای برخی افراد طبیعی تر از دیگران است یا به قولی در ذات آن ها است، اما این مهارتی است که می توانید یاد بگیرید. تنها چیزی که لازم است تمرین است. خیلی زود، به نشان دادن محبت خود عادت می کنید. این احتمال وجود دارد که با دادن محبت به دیگران، آن را به سوی خود باز می گردانید. حتما شنیده اید که محبت، محبت می آورد. به عبارت دیگر، محبت اغلب امری متقابل است که بین افراد رد و بدل می شود.

  • به اطرافیان خود محبت هدیه کنید

ابراز محبت کار سختی نیست در واقع محبت مربوط به چیزهای کوچک است. می تواند لمس یک دست یا بوسه روی گونه کسی باشد که دوستش دارید. یا می تواند یک حرکت محبت آمیز و یک لبخند واقعی باشد. محبت می تواند به شکل یک هدیه خود را نشان دهد. محبت می تواند به صورت تماس فیزیکی باشد. از طرفی محبت می تواند یک کلمه پر از محبت باشد. روش ها بی پایانی برای ابراز محبت وجود دارد. اما همه این ها پیام یکسانی را ارسال می کنند. محبت به دیگران نشان می دهد که برایشان ارزش قائل هستید. و سبب می شود که آن ها احساس کنند دوست شان دارید و همین امر به زندگی معنا می بخشد.

خوشحالی کردن دیگران با قدردانی

هیچ فردی در جهان وجود ندارد که نخواهد به خاطر آن چه که هست، مورد قدردانی قرار گیرد و به او ارزش قائل شوید. او به خاطر مشارکت ها و دستاوردهایش مورد شناخته بسیاری ها است. قدردانی و اشتیاق، روحیه ما را تقویت می کند و در عین حال به ما احساس ارزشمندی در جهان می دهد. وقتی می دانیم که در زندگی دیگران تاثیر گذاشته ایم، بلافاصله نسبت به خود احساس بهتری پیدا می کنیم. این کار به ما اعتماد به نفس و عزت نفس بالاتری می دهد. در واقع به ما قدرت می دهد تا کارهای بیشتری در زندگی خود انجام دهیم.

به همین دلیل است که قدردانی و نشان دادن آن بسیار مهم است. قدردانی می تواند یک “متشکرم” یا یک لبخند گرم باشد. می تواند یک یادداشت دست نوشته باشد. هرچقدر هم که کوچک اما قدردانی از یک نفر تاثیر زیادی بر خود او و شما می گذارد. برای نشان دادن قدردانی هزینه کمی یا هیچ هزینه ای وجود ندارد و بلافاصله دیگران را خوشحال تر می کند.

  • خوشحال کردن دیگران؛ سپاسگزار باشید

آیا به اندازه کافی سپاسگزاری و قدردانی می کنید؟ آیا به زیبایی دیگران توجه می کنید؟ چه یک روز شگفت انگیز داشته باشید و چه یک روز وحشتناک، میلیون ها چیز وجود دارد که باید بابت آن ها شکرگزار باشید. شما چیزهایی دارید که دیگران فقط می توانند آرزو کنند. به عنوان مثال، در حال حاضر شما یک اتصال اینترنتی دارید و یک تکه فناوری به شما امکان می دهد این مطلب را بخوانید. در این دنیا افرادی هستند که غذای کافی برای خوردن ندارند. حتی زمانی که آن را نبینید. همیشه چیزهایی دارید که باید بابت آن ها سپاسگزار باشید. افرادی که در زندگی شما هستند، همان هایی هستید که باید بابت شان سپاسگزار باشید. با قدردانی از اطرافیان و چیزهای زندگی تان، می توانید روحیه خود را ارتقا دهید و خلق و خوی خود را تغییر دهید.

  • تهیه فهرستی از ارزشمندترین چیزهایی که دارید

فهرستی از قدردانی تهیه کنید و آن را با نام افراد و چیزهایی در زندگی خود که به خاطر آن ها سپاسگزار هستید، پر کنید. چگونه می توانید از افرادی که شما را کمک کرده تا به فردی که امروز هستید تبدیل شوید، قدردانی کنید؟ آیا آن افرادی که در لیست شما هستند شایسته قدردانی نیستند؟ اگر می خواهید دیگران را خوشحال کنید، چیزهای ساده ای وجود دارد که می توانید برای آن ها انجام دهید. ما می خواهم شما را به چالش بکشیم که هر روز از زندگی خود به این سه چیز اهمیت بدهید، به دیگران توجه کنید، محبت بی حد و مرز نسبت به دیگران داشته باشید و با کوچک ترین کاری که دیگران برای شما انجام می دهند یا کوچک ترین چیزی که در زندگی دارید، قدردانی کنید.

با دادن این چیزها از عمق قلب خود، شادی و رضایت را در زندگی دیگران و زندگی خود به ارمغان خواهید آورد.

پس فهرستی از افرادی که دوستشان دارید تهیه کنید و در دنیای خود تغییر ایجاد کنید. آن ها می توانند دوستان، خانواده یا همکاران شما باشند. هر روز به لیست خود نگاهی بیندازید و راهی برای جبران خوبی های آن ها حداقل به یک نفر از لیست، پیدا کنید. کاری کنید که افراد فهرست شما احساس ارزشمندی و اهمیت کنند. در زندگی آن ها تغییر ایجاد کنید. با گذشت زمان، بخشیدن خوشحالی به دیگران به عادت شما و طبیعت درونی شما تبدیل خواهد شد.

مطلب مرتبط

علائم افسردگی پنهان؛ ۱۰ نشانه که فرد پشت چهره ای شاد، افسرده است

سایکوپت کیست؟ ۱۵ ویژگی رایج افراد سایکوپت (روان پلید) را بشناسیم

۱۰ عبارت ویرانگر که هرگز نباید موقع عصبانیت به همسرتان بگویید

برخورد با رییس عصبانی: چطور با یک رییس عصبانی کنار بیاییم؟

جلب احترام دیگران: ۱۴ راه ساده برای این که مردم به شما احترام بگذارند

تست تصویری: در برابر کدام افراد و یا رفتارها ممکن است به شدت عصبانی شوید!

شخصیت شناسی: ده روش اثبات شده برای شناخت افراد

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان