جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

بستنی یک خوراکی خنک بسیار خوش مزه و دلپسند تابستانی است که هر کسی می تواند از خوردن آن لذت ببرد. نه تنها خوردن آن یک سرگرمی محسوب می گردد بلکه باید تاثیرات خوردن بستنی بر بدن خود را نیز ارزیابی کنید. پس اگر می خواهید بیشتر در مورد این خنک کننده تابستانی بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

تاثیرات خوردن بستنی 

قند خون شما را متعادل نگه می دارد

شاید فکر کنید یک پیمانه بستنی برای کاهش قند خون کافی است. اما آن قدر که فکر می کنید نیز موثر نیست. هر زمان که ما غذا می خوریم، قند خونمان بالا می رود. مگر این‌ که به بیماری دیابت مبتلا باشید یا هیپوگلیسمی واکنشی نداشته باشید، قند خون شما همچنان باید در محدوده طبیعی باقی بماند.

فشار خون شما تحت تاثیر قرار نمی گیرد

لبنیات دارای کلسیم، پتاسیم و منیزیم است، سه ماده معدنی مهم برای کنترل فشار خون شما.

به چربی شکم شما می افزاید

بستنی یک غذای کربوهیدرات به حساب می‌آید. خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده باعث رسوب چربی در شکم می شود. یک پیمانه بستنی می تواند حدود 120 گرم کربوهیدرات داشته باشد. اگرچه کربوهیدرات ها منبع بزرگی از انرژی هستند، اما شاید نخواهید خیلی زیاد از آن استفاده کنید. زیرا هر کربوهیدراتی که بدن مصرف می کند به عنوان چربی بر محتوای چربی دور شکم که در اصل در بستنی وجود دارد، ذخیره می شود.

عضلات شما قوی تر خواهند شد

هرچند چنین دلیلی که بستنی تقویت عضلات می شود، نباید به خوردن آن ترغیب شوید. اما این حقیقت را باید بدانید که قندهای حاصل از غذای منجمد می ‌توانند به تقویت عضله ‌سازی. و جلوگیری از تجزیه پروتئین با افزایش انسولین قدرتمندی که ایجاد می‌کنند، کمک کند. بستنی می تواند تا دو ساعت بعد از تمرین مفید باشد. بنابراین، اگر هوس کرده اید، قبل از از دست دادن شانس خود، به سراغ این این خوردنی خوشمزه بروید.

سبب قوی تر شدن استخوان ها می شود

ما اغلب بستنی را با غذاهای ناسالم مرتبط می‌دانیم، تا این که فکر کنیم این خوراکی نیز لبنی است. با این حال، از آن‌ جایی که بستنی در واقع یک محصول لبنی است. حاوی مقدار زیادی مواد مغذی می باشد که کلسیم یکی از آن ها است. هنگامی که کلسیم با فسفر ( که در بستنی یافت می شود) متصل می شود، می تواند به استحکام استخوان کمک کند.

بستنی خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد

حدود 40 گرم چربی اشباع شده در خوراکی های منجمد وجود دارد. پس از خوردن یک پیمانه بستنی، احتمالا تری گلیسیرید و کلسترول را که نام ‌های فانتزی برای «چربی‌های خون» هستند، مشاهده خواهید نمود. هرچند با خوردن بستنی امکان کاهش سطح آن وجود دارد. اما اگر سطح آن بالا بماند. می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهند. به خصوص زمانی که با سایر عوامل خطر مانند فشار خون بالا و اضافه وزن ترکیب شوند.

کاهش مهارت های شناختی و حافظه

نه تنها یک فنجان وانیل می تواند تا 10 گرم چربی اشباع شده انسداد عروق و 28 گرم قند داشته باشد. بلکه یک بررسی گسترده در مجله Nutrients نشان داد که چربی های اشباع شده و رژیم های غذایی غنی از قند می تواند مهارت های شناختی و حافظه را کاهش دهد. این فقط یک فنجان بستنی است. از طرفی مقدار زیادی شکر در بستنی وجود دارد که می تواند باعث شود پس از مصرف احساس گرسنگی نمایید.

با خوردن بستنی احساس تنبلی خواهید کرد

با هر وعده غذایی غنی از طعم دهنده، کمی احساس تنبلی خواهید کرد. اما اگر فکر می ‌کنید با بستنی خوابی آرام و راحت خواهید داشت، در اشتباه هستید. از آن‌ جایی که بستنی سرشار از چربی است، ممکن است هضم آن بیشتر طول بکشد. و اغلب باعث نفخ و سوء هاضمه گردد که با استراحت شبانه تداخل دارد.

سبب نفخ می شود

بدن شما مدتی طول می کشد تا یک پیمانه بستنی را به طور کامل هضم کند. به این دلیل که بستنی حاوی محتوای بالای چربی است. بنابراین، پس از مصرف، کمی احساس نفخ خواهید کرد. از این غذاها و عادات محرک نفخ پرهیز کنید.

احساس ضعف خواهید کرد

برخلاف تصور رایج، با خوردن یک پیمانه بستنی، آن قدری که فکر کنید انرژی زا نیست. شما با یک بمب انرژی رو به رو سر و کار ندارید زیرا بستنی یک محرک نیست. درست است که شکر انرژی می دهد، اما توسط یک دسته چربی مخلوط می شود و بنابراین آزاد شدن آن را به تاخیر می اندازد.

تاثیر بر افزایش باروری شما دارد

چه بهانه خوبی برای بستنی خوردن برای مادران آینده. یک مطالعه نشان داد زنانی که لبنیات پرچرب (مانند بستنی) مصرف می‌کنند. شانس باردار شدن خود را نسبت به کسانی که شیر بدون چربی و ماست بدون چربی مصرف می‌کنند، افزایش می‌دهند. زنانی که دو بار یا بیشتر در هفته بستنی می‌خورند، خطر ناباروری شان تا 38 درصد کاهش می یابد.

بستنی اعتیاد آور است

بستنی خیلی مفید است اما حواستان باشد که زیاده روی نکنید. مطالعه ای منتشر شده دیگر نشان داد افرادی که بستنی می خورند با گذشت زمان کمتر از آن لذت می برند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که غذای یخ زده روی مغز تاثیر می گذارد. مغز سیگنالی برای خوردن بیشتر برای رسیدن به همان احساس سرخوشی ارسال می کند. در واقع باعث ایجاد حس اعتیاد شما به بستنی می شود.

خطر چاقی را افزایش می دهد

یک پیمانه بستنی می تواند تا حدود 1000 کالری داشته باشد. که برای برخی افراد، این بیش از نیمی از مصرف روزانه آن ها محسوب می گردد. این بدان معناست که اگر این عادت را حفظ کنید، می تواند منجر به افزایش وزن بسیار زیاد شود. کالری ‌های اضافی بیش از نیاز شما منجر به افزایش وزن در شما می گردد.

لینک های مرتبط

طرز تهیه بستنی رژیمی میوه ای، یک بستنی خوشرنگ برای روزهای گرم

۱۲ بهترین فایده کیوی + عوارض جانبی

فواید بی نظیر خیار

۱۰ مزیت شگفت انگیز ابریشم ذرت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان