جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

بسیاری از ما نمی دانیم که پس از جوش زدن چه باید کرد و چگونه از پوست صورت مان مراقبت نماییم. خاراندن و بیرون آوردن یک جوش با بی دقتی بعد از آن می تواند منجر به زخم و بروز لکه های تیره شود. اما نگران نباشید در این مطلب به مراقبت های بعدی و پیشگیری از عوارض جانبی ناخواسته در درمان جوش های صورت پرداخته ایم.

درمان جوش صورت

  1. به جوش ها دست نزنید

از دست زدن به جوش های تان خودداری کنید. دوری بهترین پیشنهاد ممکن نسبت به درگیری هر لحظه شما با جوش های روی صورت است. آن را فشار ندهید، خارش نکنید و جوش ها را نترکانید. حتی اگر دوباره چرکی شد، بگذارید همانطور بماند تا عفونت آن به سایر پوست شما سرایت نکند.

  1. پاک کردن لکه ها؛ درمان جوش صورت

چربی روی صورت را به آرامی تمیز کنید. یک پاک کننده ای سالیسیلیک اسید کاربرد بی نظیری دارد. از مالش بیش از حد آن روی صورت بپرهیزید. حوله را برای خشک کردن پوست خود روی صورت خود فشار ندهید. به آرامی با یک پارچه نخی روی صورت خود ضربه بزنید. همچنین می توانید از پاک کننده هایی برای کاهش التهاب استفاده نمایید. در این مرحله از ترفند های درمان خانگی نیز خودداری کنید تا از لکه ها و جای زخم جلوگیری شده باشد.

  1. استفاده از پماد ضد لک؛ درمان جوش صورت

برای کاهش التهاب از پماد آنتی بیوتیک و ضد لک های خانگی حاوی روغن درخت چای و عصاره فندق افسونگر کار بگیرید. فندق دارای اثرات قابض و خواص ضد التهابی برای رفع قرمزی و تورم است. از سوی دیگر، روغن درخت چای می تواند باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد. می توانید جوش ها را با محلول فندق و روغن درخت چای رقیق شده آغشته کنید. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ملایم شسته و خشک کنید.

  1. تورم را با یخ کنترل کنید؛ درمان جوش صورت 

یک کیسه یخ می تواند قرمزی و درد بعد از جوش زدن را کاهش دهد. تکه های یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید یا از کیسه یخ استفاده کنید. با این حال، این روش معمولا توسط متخصصان پوست توصیه نمی شود زیرا می تواند منجر به آسیب های ناشی از سرما زدگی صورت شود.

  1. مشورت با یک متخصص پوست

برای جلوگیری از بروز جوش های بیشتر، درمان پیشگیری از آکنه را شروع کنید. برای انتخاب مناسب محصول برای درمان آکنه و آنتی بیوتیک های تجویزی (در صورت نیاز) به متخصص پوست مراجعه نمایید. درمان زود هنگام از خطر ایجاد جوش و لک جلوگیری می کند. پوست و بدن ما دارای یک سیستم درمانی طبیعی است. هنگامی که جوش ها روی پوست نمایان می شود، در فرآیند آن نیز اختلال ایجاد خواهد شد که منجر به آسیب بیشتر می‌ گردد. در مرحله اول باید مانع از ایجاد جوش شوید.

چرا باید از بیرون آمدن جوش های خود اجتناب کنید؟

  1. خطر عفونت؛ درمان جوش صورت

بیرون زدن جوش باعث تشدید عفونت باکتریایی می شود. همیشه خطر انتقال کثیفی و باکتری از ناخن و انگشتان ما به جوش های ملتهب وجود دارد. علاوه بر این، زمان بهبودی را طولانی تر می نماید.

  1. اسکار آکنه و تیرگی پوست (هایپرپیگمانتاسیون)

ترکاندن جوش می تواند به جای رفع آن باعث بروز زخم های باز، اسکار آکنه و لکه های تیره شود. به جای از بین بردن جوش ها با دست، می توانید جایگزین های زیر را برای تسریع روند بهبودی امتحان کنید.

جایگزین های ترکاندن جوش ها با دست

  1. از محصولاتی با مواد فعال استفاده کنید

استفاده از محصولاتی مانند کرم ها، مرطوب کننده ها و پاک کننده های حاوی مواد فعال مانند بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک می تواند به کاهش التهاب و پاکسازی جوش بی نهایت موثر باشد. لایه بردارهای فوق العاده پوست نیز برای تمیز کردن کثیفی، سبوم و باکتری ها مفید است.

  1. روتین مراقبت از پوست را رعایت کنید؛ درمان جوش صورت

برای کاهش التهاب، صورت خود را دو بار در روز بشویید. می‌توانید از لایه‌بردارهای شیمیایی با غلظت‌ پایین (اگر جوش را نترکانده اید) مصرف نمایید. ضمنا این ناحیه را مرطوب نگه دارید. یک روتین مناسب مراقبت از پوست برای جلوگیری از جوش های جدید انتخاب کنید. باید در برابر فشار دادن جوش ها مقاومت کنید. این کار به نفع شما است.

بهترین ترفند ها برای از بین بردن جوش ها

  1. قبل از دست زدن به پوست صورت خود دست ها را کاملا بشویید. این کار از آلوده شدن پوست اطراف جوش به میکروب های روی دست جلوگیری می کند.
  2. یک کمپرس گرم بگذارید یا پوست خود را با آب گرم بشویید تا کثیفی از بین برود.
  3. یک سنجاق را با فندک استریل کنید و روی جوش بگذارید. سپس آن را با الکل پاک کنید.
  4. انگشتان خود را با دستمال تمیز بپیچید و سنجاق را موازی با جوش نگه دارید.
  5. سر پر از چرک جوش را به آرامی سوراخ کنید.
  6. آن را با یک سواب پنبه فشار دهید. اطراف جوش را فشار دهید، نه روی مرکز پر از چرک آن را.
  7. اگر چرک به راحتی بیرون نیامد، جوش آماده بیرون زدن نیست. فورا دست نگهدارید.
  8. یک پماد ضد باکتری یا فندق افسونگر را به محل جوش خود بمالید.
  9. پس از مدتی محل را تمیز کرده و یک چسب جوش روی آن بزنید.
  10. برای رفع قرمزی و درد می توانید از کیسه یخ استفاده کنید.

در صورت بروز جوش های سرسخت، ممکن است لازم باشد موضوع را با متخصص پوست در میان بگذارید.

چه زمانی باید با یک متخصص پوست مشورت کرد

اگر جوش ها به طور کامل از بین نرفت و دوباره عود کرد، با متخصص پوست مشورت کنید. جوش های مکرر و سرسخت بدون شک برای از بین بردن باکتری ها نیاز به آنتی بیوتیک دارند. در چنین مواردی، پزشک بسته به شدت وضعیت پوستی شما می تواند داروها و پمادها را تجویز کند. همه ما در مقطعی شروع به ترکاندن جوش ها کرده ایم. سپس بلافاصله از تصمیم خود برای این کار پشیمان شده‌ایم.

با این حال، اکنون شما یک راهنمای واضح در مورد آن چه که باید بعد از جوش زدن انجام دهید، دارید. در حالی که بهتر است به جوش های صورت خود دست نزنید، از چسب‌ها یا داروها برای به حداقل رساندن التهاب آن استفاده نمایید. همچنین می‌توانید جوش‌های پوستی را کنترل کنید تا از ایجاد لک جلوگیری گردد. از داروهای موضعی و کیسه های یخ برای تسکین آن کار بگیرید این کار مانع از درد و عفونت روی صورت شما می شود.

لینک های مرتبط

آنچه باید در مورد فواید و کاربرد شگفت انگیز پوست پرتقال بدانید

 ۱۵ مزیت زیبایی با مکعب یخ روی صورت

۸ ترفند تازه و مفید برای خنک نگهداشتن بدن در گرمای شدید

۱۰ درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان