جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
2.3
(3)

زمانی که هوا بسیار گرم می شود کم تر کسی پیدا می شود که شکایت نکند. یا بتواند با گرمای هوا کنار بیاید. زیرا هوای گرم همه را کلافه را کلافه می کند و تحمل آن برای همه دشوار است. شاید همه ما تلاش کنیم تا با نوشیدنی های خنک از عطش مان کم کنیم. اما صرفا نوشیدنی های خنک به ما احساس خنک بودن را نمی دهد. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی به ترفندهایی برای خنگ نگهداشتن بدن در تابستان می پردازیم. با این ترفندها می توانید از احساس گرمای شدید خلاص شوید.

۸ ترفند تازه و مفید برای خنک نگهداشتن بدن در گرمای شدید

 

۱.ترفندهایی برای خنگ نگهداشتن بدن در تابستان، بیشتر از غذا های تند مصرف کنید

ممکن است برای خیلی ها این ایده ترسناک و در عین حال شگفت انگیز به نظر برسد. که در یک روز آفتابی گرم که در حال عرق ریختن هستید، چرا باید کاری کنید که بیشتر عرق بریزید؟ اما تعدادی از متخصصین جواب این سوال را با این نظر که غذاهای «تند» . مانند کاین، هالاپینو و فلفل هابانرو گرمای خود را از ماده شیمیایی کپسایسین دریافت می‌کنند. به عنوان یک ماده تحریک‌کننده در انسان عمل می‌کند و باعث می‌شود بیشتر عرق کنیم و این باعث می شود بدن احساس خنکی نماید.

همان طور که استاد دانشگاه ییل، بری گرین در مجله علمی آمریکایی توضیح داد. “غذاهای تند گیرنده های پوست را تحریک می کنند که به طور معمول به گرما پاسخ می دهند. بنابراین، نتیجه فعالیت ناشی از درد و گرم شدن رشته‌های عصبی، هم احساسات و هم واکنش‌های فیزیکی مانند. گرما، اتساع عروق، تعریق، و گرگرفتگی را به همراه دارد و باعث تحریک شدن آنها می گردد.

 

۲.زیر یک حوله یا ملحفه مرطوب بخوابید

خوابیدن زیر حوله یا ملحفه مرطوب نه تنها برای ما احساس خوبی می دهد. بلکه به خنک ماندن بدن نیز کمک می کند. چون تبخیر آب پارچه شما را در تمام شب خنک نگه می دارد و ملحفه یا حوله به احتمال زیاد تا صبح خشک می شود. دکتر شوبهایو ساها، متخصص بهداشت در بخش علوم و تمرینات بهداشت محیطی C.D.C، در مقاله اخیر نیویورک تایمز توضیح می دهد. «وقتی قسمت هایی از بدن با غلظت بالای رگ های خونی نزدیک پوست در تماس با سرما باشد، به انتقال گرما به خارج از بدن کمک می کند تا سریعتر سرد شود.”

 

۳.ترفندهایی برای خنگ نگهداشتن بدن در تابستان، سرما را به سادگی برای تان فراهم کنید

دستگاه های خنک کننده را طوری تنظیم کنید که خلاف جهت عقربه های ساعت کار کند. مثلا پنکه، تیغه های پنکه سقفی شما کمی کج شده اند تا هوا را به سمت بالا یا پایین فشار دهند. در زمستان، می‌خواهید که تیغه‌ها در جهت عقربه‌های ساعت بچرخند، که هوای خنک‌تر اتاق را به سمت بالا می‌کشد و گرمای افزایش‌یافته را جایگزین می‌کند. اما در تابستان، باید چرخش را به خلاف جهت عقربه های ساعت تغییر دهید تا جریان های باد بیشتری در سطح تحتانی اتاق باقی بماند. شما می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

۴.کمتر غذای شور و پروتئین بخورید

غذاهای شور و پروتئین هنگام هضم، گرمای متابولیک تولید می کنند و باعث می شود بدن آب زیادی را از دست دهد. بخاطر همین میوه ها و سبزیجات بیشتر استفاده کنید و وعده های غذایی کوچکتر و مکرر در طول روز بخورید. دانشمندان سال هاست در مورد رابطه بین هضم و گرمای متابولیک تحقیقات انجام می دهند. در سال ۱۹۳۶، بنابر مطالعات انجام شده توسط دکتر G. Booth و J.M. Strange “خوردن کباب گوشت قرمز چرخ کرده و گوجه فرنگی خورش شده برای سیری. باعث افزایش دمای پوست به طور متوسط ۲ درجه سانتیگراد حدود ۱ ساعت بعد از غذا می شود.” که میزان بالایی را نشان می دهد.

 

۵.ترفندهایی برای خنگ نگهداشتن بدن در تابستان، پرده های تان را خیس کنید

پرده های خیس جلوی پنجره هایتان آویزان کنید. این ترفند برای مدت طولانی وجود داشته است. اما حالا به ندرت می بینیم که افراد آن را در خانه هایشان امتحان کنند. پاشیدن یا خیس کردن پرده ها، یا گذاشتن قسمت های زیرین در سطل های آب. راهی عالی برای کنترل و خنک کردن نور خورشید یا نسیمی است که از بیرون وارد اتاق می شود. این ترفند فقط در صورتی کارساز است که هوا در گردش باشد تا آب تبخیر شود. بنابراین یک فن را همزمان راه اندازی کنید تا هوا سرد بماند. یا پنجره ای را انتخاب کنید که بادکش از آن عبور می کند.

 

۶.کلاه بسته یخی بسازید

کیسه یخ روی سرتان قرار دهید. بستن یک کمپرس سرد روی سر می تواند در گرمای تاول زا معجزه کند، به خصوص اگر مستعد سردردی هستید. شما می توانید کلاه بسته یخی خود را با درجات مختلف اثربخشی و بسته به هزینه آن بخرید یا بسازید.

 

۷.ترفندهایی برای خنگ نگهداشتن بدن در تابستان، مرطوب کننده های خود را در یخچال نگهداری کنید

تصور کنید وسط یک روز گرم، مرطوب کننده سرد را روی پیشانی یا پاهای تان بمالید. چه آرامشی دارد! ممکن است این چیزی باشد که در تمام طول سال به یاد داشته باشید. به گفته دکتر شرلی چی، متخصص پوست، استفاده از مرطوب کننده پس از مدتی در یخچال می تواند به کاهش پف صورت و چشم ها کمک کند.

 

۸.اگر در گرمای خشک و بدون رطوبت هستید، چیزی گرم بنوشید

نوشیدن یک فنجان چای داغ ممکن است دورترین چیز از افکار شما باشد. دلیل علمی وجود دارد که چرا، به طور متناقضی، به خنک شدن شما کمک می کند. دکتر Ollie Jay، محقق دانشکده سینتیک انسانی دانشگاه اتاوا، و تیمش مطالعه ای را در سال ۲۰۱۲منتشر کردند که اثربخشی این تکنیک را اثبات می کرد. جی می‌گوید، «چیزی که ما دریافتیم این است که وقتی یک نوشیدنی داغ می‌خورید، در واقع افزایش نامتناسبی در میزان تعریق دارید. “بله، نوشیدنی داغ گرمتر از دمای بدن شما است، اما مقداری که میزان تعریق بیش از آن افزایش یابد، گرمای اضافه شده به بدن از مایع را جبران می کند.”به خاطر داشته باشید که این ترفند تنها در صورتی جواب می دهد که عرق شما بتواند از بدن شما تبخیر شود، به این معنی که در مناطق مرطوب خیلی خوب جواب نمی دهد.

 

لینک های مرتبط

۱۵ برترین مواد غذایی خنک کننده در تابستان که باید در برنامه غذایی تان

۴ ماسک تابستانی فوق العاده برای پوست خشک

۵ نوشیدنی طراوت بخش تابستانی برای کاهش سریع وزن

۱۵ مزیت زیبایی با مکعب یخ روی صورت

۵ دمنوش تابستانی فوق العاده که امسال باید امتحان کنید + رسپی ۶ یخ

۱۰ دتاکس واتر که باید این تابستان امتحان کنید

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان