جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

تانتونی نوعی ساندویج گوشت منحصر به فرد از شهر مرسین است. این غذا یک غذای محلی بسیار خوشمزه است که در آن گوشت های باریک بریده شده بر روی تابه وک یا روی ورقه‌ای فلزی پخته می‌شوند و با اضافه کردن چربی دنبه، مزه دار و پخته می‌شوند. درست کردن تانتونی مرسین در خانه بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. امیر مهرابی در آشپزخانه خبرنامه امروز با شماست با طرز تهیه غذای تانتونی. تا آخر آموزش با او همراه باشید. دستورالعمل بسیار ساده است.

شما می توانید این غذای لذیذ را به راحتی در منزل بر روی تابه داغ یا روی ورقه صاف تهیه کرده و بپزید. از نان لواش نیز برای پیچیدن مواد درون آن استفاده کنید. در کنار این ساندویج خوشمزه نیز از انواع ترشی ها، گوجه فرنگی و … نیز استفاده کنید. همه چیز به سلیقه خود شما مربوط است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سزار مرغ، یک سالاد خوشمزه و رژیمی

مواد لازم برای طرز تهیه غذای تانتونی

  • 4عدد نانلواش تنوری یا ماشینی
  • 400گرمفیله گوشت گاو یا گوسفند به دلخواه شما. گوشت گوسفند لذیدتر می شود. (ریز خرد شده)
  • ½فنجان روغن پنبه دانه
  • ¼قاشق چایخورینمک
  • یکقاشق سوپخوریفلفل قرمز آسیاب شده
  • ½فنجان آب
  • ¼دستهجعفری به دلخواه خودتان
  • 2 عدد گوجه فرنگی به دلخواه خودتان
  • یکعددپیاز به دلخواه خودتان

نکته دستور العمل تانتونی

هدف از افزودن آب یا آبگوشت به تابه و گهگاه در طول پخت کنترل دمای ورقه و ایجاد بخار برای نرم شدن نانی است که تانتونی در آن پیچیده می شود. و می توانید با اضافه کردن مقدار کمی آب بر روی تابه وک این کار را انجام دهید.

پیشنهاد آشپزی برای دستور تانتونی

می توانید فلفل قرمز پودر شده را به ورقه ای که روغن را گرم می کنید اضافه کنید.

طرز تهیه غذای تانتونی چگونه است؟

از روی گوشت ها، قسمت های چربی اضافی را جدا کرده و به ورقه های نازک برش دهید. آنقدر آب سرد اضافه کنید تا روی آن را بگیرد و بجوشانید تا آب آن تمام شود.

طرز تهیه غذای تانتونی

وک یا ماهیتابه را روی اجاق گاز گرم کنید. روغن پنبه دانه را در تابه بریزید و گوشت آب پز شده را روی آن بیفزایید. فلفل آسیاب شده را اضافه کنید و مخلوط کنید. آب را کم کم اضافه کنید و بپزید تا آب جذب شود.

طرز تهیه غذای تانتونی

تانتونی پخته شده را در نان ساندویچی و لواش قرار دهید. در صورت تمایل گوجه فرنگی، پیاز و جعفری خرد شده را اضافه کنید. از آن لذت ببرید!

طرز تهیه غذای تانتونی

پیشنهاد سرو برای طرز تهیه غذای تانتونی

می توانید تانتونی را با جعفری ریز خرد شده بدون سالاد پیاز و با افزودن سماق سرو کنید و گوجه فرنگی را بدون پختن به تانتونی اضافه کنید.

در تانتونی چه چیزی قرار داده شده است؟

مواد لازم برای تهیه تانتونی در منزل، گوشت گوساله ریز خرد شده، روغن پنبه دانه است که برای تانتونی واقعی مرسین، لواش تنوری و ادویه جات برای طعم دادن به گوشت ضروری است، اما افزودن گوجه فرنگی، پیاز و جعفری پخته شده در حین پیچیدن تانتونی باعث افزایش طعم آن می شود.

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند. شما همواره از طریق بخش آشپزی خبرنامه می توانید به طرز تهیه جدیدترین غذاها، دسرها، سالادها، کیک ها و … دسترسی داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان