جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

هیچ چیز به اندازه یک کاسه پر از ماکارونی خوشمزه نمی‌تواند آدم را راضی کند. اگرچه خوردن ماکارونی هر چند وقت یکبار عالی است، اما ماکارونی گزینه سالمی برای مصرف همیشگی نیست. این روزها می‌توان جایگزین غذایی برای ماکارونی پیدا کرد. که از نظر طعم با ماکارونی فرق زیادی دارد، اما از لحاظ تغذیه خیلی بهتر از آن است. حتی اگر به گلوتن حساس باشید و یا سعی بکنید سطح کربوهیدرات کاهش دهید.

جایگزین غذایی برای ماکارونی

چند گزینه خوشمزه برای جایگزین غذایی برای ماکارونی شما را بخوانید:

پاستا کینوا و برنج قهوه ای جایگزین غذایی برای ماکارونی

پاستای کینوآ و برنج قهوه‌ای هرچند شاید عجیب به نظر برسد، اما از امتحان پشیمان نمی‌شوید. این ماکارونی خوشمزه به سبک فوسیلی نسبت به ماکارونی سنتی مغذی‌تر و بافت دلچسب‌تری دارد. پاستا کینوا و برنج قهوه ای کاملا با سبزیجات سرخ می‌شود. و تنها به یک سس ساده روغن زیتون سازگار است.

مطلب مرتبط: زیاد خوردن غذاهای سالم؛ ۸ ماده غذایی مفید که مصرف بیش از حد آنها اصلا عاقلانه نیست

اگر جاگزین غذایی برای ماکارونی می‌خواهید، پاستا نخود را امتحان کنید

یکی از اولین جایگزین غذایی برای ماکارونی به جای پاستای آردی، ماکارونی نخودچی است. چون از لحاظ طعم به ماکارونی آردی نزدیک تر است. نخود یک مواد غذایی بی نهایت مهم برای گیاهخواری است. بسته کامل پروتئین برای بدن. نخود را می‌توان در انواع غذاها استفاده کرد و به آن طعم و مزه متفاوتی بخشید. کینوا نیز یک گزینه عالی برای انواع ماکارونی ها است. باید گفت کینوا گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود. جزو غلات محسوب نمی‌شود و بیشتر به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است. کینوا بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ ها و امگا۳ است.

مطلب مرتبط: ۱۰ غذای سالم و موثر برای افزایش وزن + رژیم غذایی روزانه

پاستا لوبیا سیاه به جای ماکارونی

پاستاهای عدس و لوبیا سیاه نیز جایگزینی فوق العاده برای ماکارونی هستند. همچنین خیلی هم به صرفه تر از ماکارونی محسوب می‌شود. هر دوی آن ها سرشار از پروتئین هستند. بنابراین اگر به دنبال منبع کامل از پروتئین هستید و می‌خواهید ضرر ماکارونی آردی را کاهش دهید، لوبیا سیاه را انتخاب کنید.

ماکارونی کدو سبز به جای ماکارونی آردی

رنده مارپیچی را به لیست لوازم مورد نیاز آشپزخانه خود اضافه کنید. این ابزار کوچک، کدو سبز قدیمی را به یک جایگزین عالی برای ماکارونی تبدیل می کند. این شگفت انگیز است که چگونه بافت کدو سبز می‌تواند به جای ماکارونی استفاده شود. اما واقعیت این است که کدو سبز به جای ماکارونی خوشمزه تر و مفید تر است. شما می‌توانید با این کار تجربه غذا خوردن خود را تغییر دهید. کدو سبز تنها گیاهی نیست که ارزش جایگزینی برای ماکارونی را دارد. چغندر، کدو تنبل یا سیب زمینی شیرین نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

مطلب مرتبط: غذاهای تقویت کننده اسپرم: ۷ بهترین ماده غذایی برای بهبود باروری مردان 

اسکواش اسپاگتی

کدو اسپاگتی یک جایگزین آسان و خوشمزه برای پاستا است. این سبزی شگفت انگیز دارای نشاسته است اما تنها حاوی حدود 20 درصد کربوهیدراتی است که یک کاسه ماکارونی دارد. و از نظر ویتامین نیز بسیار غنی تر است. برای تهیه این ماکارونی به سادگی آن را از وسط نصف کنید، حدود 30 دقیقه در فر قرار دهید، سپس با استفاده از چنگال رشته های اسپاگتی را جدا کنید. حالا! سس مورد علاقه خود را به هر طعم و ذایقه ایی آماده کنید و روی آن بریزید و نوش جان کنید.

مطلب مرتبط: تغذیه ضد پیری: چگونه در پیری بدنی سالم و فوق العاده داشته باشیم!

فررو و جو را جایگزین ماکارونی کنید

در حالی که برنج می تواند جایگزین خوبی برای ماکارونی باشد، غلات متفاوتی مانند جو یا فررو را نیز امتحان کنید. هر دو این غله ها حاوی پروتئین و ویتامین بیشتری نسبت به ماکارونی و برنج هستند. هر دو از نظر بافت و طعم مشابه هم هستند، دلچسب و جویدنی. توجه داشته باشید که جو نیز مانند گندم است. بنابراین اگر می‌خواهید از گلوتن خودداری کنید، از خوردن آن جلوگیری کنید. فررو نیز در واقع نوع خاص از گندم معمولی است. این دانه به خودی خود کامل ترین منبع مواد مغذی است در حالی که گلوتن ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان