جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

دهه گذشته برای بیشتر نسل جوان ( اشخاصی که بین سال های 1980- 1994 متولد شده اند) مانند رولرکوستر بوده است. بسیاری از افراد این نسل دانشگاه شان را به اتمام رساندند، شغلی را  بدست آوردند یا از دست دادند. به شهرهای جدیدی نقل مکان کردند، حتا خانه خریدند و تشکیل خانواده دادند. گذشته از تمام این ها، آنها درس های ارزشمند مالی و زندگی را نیز آموختند تا فراز و فرود های دهه گذشته را به یادداشته باشند. در این مطلب آموخته های 4 سرمایه گذار جوان آورده شده. آن ها درس های بزرگی را که طی ده سال گذشته آموخته اند، بازگو می‌کنند. از جمله به سوالاتی که آنها در سال 2010 در کجا قرار داشتند؟ چطور دهه گذشته را به پایان رساندند؟ و چه چیزهای را در آن سال ها آموختند، پاسخ داده‌اند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

دوست دارید شما هم میلیونر باشید؟ ۵ روش ساده اما شگفت آور برای میلیونر شدن

۱۱ حرکت جسورانه برای ثروتمند شدن: به این دلایل اکثر ما ثروتمند نمی شویم!

درس های مهم از آموخته های 4 سرمایه گذار جوان

مطالب مرتبط:

ثروتمندترین زنان ۲۰۲۲ در جهان چه کسانی هستند؟

۸ درس موفقیت از وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

آموخته های 4 سرمایه گذار جوان: تیفانی آلیش، بدهکار نبودن ثروتمند بودن نیست

تیفانی موسس د بجت نستا است و در عین حال یک مدرسه آنلاین به اسم لیوریچر آکادمی را راه اندازی و مدیریت می کند.

آغاز دهه: در سال 2010، آلیش 30 ساله دوباره به منزل والدین اش باز می گردد. او می گوید: در رکود اقتصادی سال 2009 من شغلم را از دست دادم و دیگر نمی توانستم رهن خانه ام را بپردازم بنابراین خانه ام را از دست دادم.

پایان دهه: حالا او چهار شرکت را مدیریت و 30 نفر را استخدام کرده است. علاوه بر این او یک مدیرامور مالی نیز است. بنابراین هر روز احتمال این می رود که او برای برنامه تلویزیونی یا دادن مصاحبه برای پادکست، برنامه رادیو، بلاگ، روزنامه یا مجله ظاهر شود.

آموخته های 4 سرمایه گذار جوان

بزرگترین درس های مالی او:

ثروتمند بودن به معنی بدهکار نبودن نیست. «رکود اقتصادی مرا سردرگم ساخت و من شروع کردم تا تمام پول هایم را برای بدهی هایم بدهم، او ادامه می دهد: من بعد از ازدست دادن شغلم احساس می کردم تنها دلیل برای تلاش زیاد بدهی هایم بود.»

بعد از انکه آلیش بدهی کارت اعتباری خود را با دشواری پرداخت کرد، او با وام های دانشجویی خود شروع به کار کرد -تازه متوجه شد- « من می توانستم با استفاده از پولم به زودترین وقت از بدهی هایم خلاص شوم یا می توانستم یک پلان مناسب برای پرداخت بدهی هایم بسازم بعد با پول اضافی آن برای یادگیریی، کسب و رشد مالی ز طریق شغلم بیافزایم».

هشت سال بعد او یک کاسبی چند میلیون دلاری را مدیریت می کند، وام های دانشجویی و پول خانه والدین اش را پرداخته، خانه رویایی اش و حتی یک ملک را به طور کامل خریده است.

او می گوید زمانی که شما بر روی بدهکار نبودن تمرکز می کنید بدهکار نبودن تمام چیزی است که شما بدست می آورید اما وقتی شما روی ثروت تمرکز می کنید، فرصت ها، بدهکار نبودن، پس انداز و پول در بانک بدست می آورید.

مطالب مرتبط:

از آمریکا تا آسیا؛ ثروتمندترین بازیگران جهان در سال ۲۰۲۰

۷۰ درصد خانواده‌های ثروتمند در نسل دوم پول خود را از دست می‌دهند

آموخته های 4 سرمایه گذار جوان ارین لوری: سرمایه گذاری و خرید و فروش کنید

ارین نویسنده کتاب جوان شکست خورده  یا Broke Millennial و جوان شکست خورده روی سرمایه گذاری تمرکز می کند Broke Millennial Takes On Investing است.

آغاز دهه: او در کالج بود. لوری می گوید: «من در می 2011 از کالج فارغ التحصیل شدم، 2010 پایان سال اول و شروع سال آخر کالج ام بود.»

پایان دهه: « از 2010 تا هنوز همه چیز تغییر کرده چون فعلا من خارج از محیط دانشگاه هستم. با همان شخصی که در سال 2010 درنظر داشتم ازدواج کردم . در نیویورک زندگی می کنم و شغل واقعی دارم.» در اوایل این سال او برای تور کتاب دومش مدت شش هفته را در جاده سپری کرد.

ارین لوری ثروتمند جوان

بزرگترین درس های مالی:

با پول تان سرمایه گذاری و خرید و فروش کنید. او می گوید:« هردوی اینها درس های هستند که آنها را در کالج نیاموخته بودم. مسلما آنها از مهمترین مواردی هستند که برای ساختن ثروت و امنیت اقتصادی نیاز هست یاد بگیرید.»

درس مهم دیگر «فرصت های جدید را قبول کنید. به خود اجازه این انعطاف پذیری را بدهید تا دنبال چیزهای غیرمنتظره باشید.» خصوصا در اوایل زندگی و شغل‌مان، بسیار راحت است که بر روی جایی که باید باشیم یا چه کاری را  باید انجام دهیم، تمرکز کنیم که می تواند ما را به درستی در مسیر سخت و سنتی نگه دارد. «خارج از شهر نیویورک زندگی من مانند چیزی که ارین بیست ساله در سال 2010 تصور اش را کرده بود نیست.» همان گونه که معلوم می شود خوب است.

مطالب مرتبط:

پاندمی کرونا؛ ثروتمندان ثروتمندتر از گذشته!

۱۰ نکته که از یک ذهن ثروتمند برخوردار باشید

گرانت سباتیر: زمان با ارزشتر از پول است

سباتیر سازنده جامعه Millennial Money  و نویسنده کتاب Financial Freedom است.

آغاز دهه: او دهه را با ورشکستگی آغاز کرد. «در اگست 2010 من دوباره به خانه پدر و مادرم برگشتم چون فقط 2.26 دلار داشتم.» او ادامه می دهد «پس از جهش از چهار شغل، بعد از کالج من 24 ساله بودم و تا هنوز موفق نشده بودم شغل درستی برای خودم بیابم. پس از اخراج شدن در اوایل سال 2010 بلاخره در ماه جون پولم تمام شد.»

پایان دهه برای او: بعد از پس انداز کردن 1 میلیون دلار در مدت 5 سال حالا سباتیر Millennial Money را مدیریت می کند،  یک جامعه که او در آن رازهای موفقیت خود را به اشتراک می گذارد و دیگران را به انجام چنین کاری تشویق می کند. او می گوید« حالا هر روز از خواب بیدار می شوم می توانم هر کاری را که بخواهم انجام دهم که معمولا خواندن و نوشتن است. من از طریق وبسایت ام می توانم با صدها هزار نفر در اقسا نقاط جهان در ارتباط شوم. هیج دو روزی مانند هم نیست که من این را دوست دارم.»

آموخته های ثروتمندان

بزرگترین درس های مالی:

زمان بسیار ارزشمندتر از پول است. «شما همیشه می توانید پول بیشتر بدست آورید اما هرگز نمی توانید این دم/لحظه را دوباره بدست آورید.»

درس دیگر: او می گوید: پس انداز یک فرصت است نه یک قربانی. رقم/نرخ پس انداز شما (مقدار فیصدی پس انداز شده از درآمد شما) مهم ترین رقم/شماره مالی زندگی شماست. «یک رابطه مستقیم میان فیصدی پس انداز از درآمد شما و تعداد سال های که زمان می گیرد تا شما به استقلال مالی برسید وجود دارد.»

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک باز هم ثروتمندترین مرد جهان شد!

۵ عادت مهم ثروتمندان: با این ۵ عادت، شما هم ثروتمند شوید

فرنوش ترابی؛ پیشرفت گاهی در قالب شکست پنهان می‌شود

او تهیه کننده پادکست so money و نویسنده کتاب When She Makes More است.

شروع دهه: او این دهه را با سخت کار کردن آغاز می‌کند. ترابی می گوید « من به یاد می آورم که چقدر از مدیریت تداوم به داشتن یک شغل آزاد از سال ۲۰۰۹ سپاسگزار بودم. همان سال من ۳۰ ساله شدم. دومین کتاب خود Psych Yourself Richرا چاپ کردم، آمادگی برای داشتن فعالیت در یک شبکه ملی گرفتم. و شروع کردم به میزبانی وب سیریز خودم در Yahoo!Finance , که به شکل شکوهمندانه برای سه سال ادامه داشت. اوه، من نامزد شدم ( از دیگران سبقت گرفتم ).»

پایان دهه: این دهه با لایه های بیشتر به پایان می رسد. ترابی می گوید: «من متاهل هستم، صاحب دو فرزند و خوشبختم همسری دارم که مرا در زمان برخورد با چندین پروژه که گیج کننده هستند حمایت می‌کند. در این روزها برعلاوه سپری کردن زمان در کافی شاپ و همکاری در عرصه کار ها من از خانه کار می‌کنم.» «این قطعا یکی از سرگرمی های است که برای ۱۰ سال ادامه داشته و آرزو می کنم که هیچگاه تغییر نکند.»

آموخته های 4 سرمایه گذار جوان

بزرگترین درس های مالی:

پیشرفت گاهی در قالب شکست پنهان می شود. او گفت «حرکت به سمت پیشرو، حتا در زمان شکست هم وجود دارد. به خاطر اینکه شما فرصت دارید تا بیاموزید و علم خود را برای برخورد بعدی در عمل به کار ببرید. ازین رو شما قوی تر خواهید بود.»

او می‌گوید: شما باید بزرگ‌ترین حامی خودتان باشید. این در همه مراحل زندگی مهم است، در صحت، روابط، جستجوی خوشبختی، امنیت و دارایی. من این را در سال ۲۰۱۰ گفتم و تا امروز به آن باور دارم. هیچ کس بیشتر از شما به پول تان اهمیت نمی دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان