جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
1.5
(2)

چرا زنان در روابط خود خیانت می کنند؟ روانشناسان یک توضیح روانشناختی برای این موضوع ارائه داده اند. مطالعه جدیدی که در مجله تحقیقات جنسی منتشر شده است نشان می دهد که ممکن است دلایل خیانت زنان در زندگی مشترک، متعدد باشد. این مقاله برداشتی کوچک از مطالعه علمی است که در اختیار خوانندگان خبرنامه گذاشته شده است.

مطالعات انجام شده درباره دلایل خیانت زنان در زندگی مشترک

یک مطالعه غیرعلمی که توسط Undercover Lovers، یک سایت دوستیابی در بریتانیا انجام شد، نشان داد که زنانی که اظهار داشتند که به طور فعال خیانت می‌کنند، 57 درصد از آنها احساس عشق به شریک زندگی خود داشتند.

این نظرسنجی نتیجه‌گیری می‌کند که زنانی که خیانت می‌کنند بیشتر به دنبال پیوند عاطفی هستند و در واقع ممکن است چنین پیوندی را در رابطه با دیگری احساس کنند. کلیشه های فرهنگی نشان می دهد که اغلب مردان هستند که به زنان خیانت می کنند، اما مطالعات خلاف این را نشان می دهد. خیانت اغلب با اثرات نامطلوبی مانند افسردگی، خشونت خانگی، طلاق و حتی قتل همراه است. آنچه که یک فرد به عنوان خیانت می بیند، می تواند با آنچه دیگران به عنوان خیانت می دانند متفاوت باشد. به عنوان مثال، فردی که به تماشای فیلم های مستهجن می پردازد، در واقع نوعی خیانت به شریک جنسی خود می کند. در حالی که بسیاری این موضوع را از مصادیق خیانت به شمار نمی آورند.

زنان و مردان به دلایل کاملا متفاوت خیانت می کنند. برخی از زنان معمولاً به رابطه جنسی علاقه مند هستند که شامل نوعی روابط عاطفی است. در حالی که مردان صرفاً به دلیل روابط جنسی عینی یا فانتزی به دنبال خیانت و روابط با دیگری هستند. این مقاله دلایل خیانت زنان در روابط زناشویی را مورد بررسی قرار داده است. یک مطالعه در سال 2018 نشان می دهد که دوازده دلیل وجود دارد که چرا زنان ممکن است در روابط خود خیانت کنند. این دلایل به شرح زیر است:

1. از دلایل خیانت زنان در زندگی مشترک؛ از عشق افتادن

برخی از زنان ادعا می کنند که از عشق شریک زندگی خود دور شده اند. از این رو به این امید که دوباره عاشق شوند به شریک زندگی خود خیانت کرده اند. یک مطالعه نشان داد که دلیل اصلی خیانت آنها این بود که “از عشق دور شده‌اند”.

بیشتر بخوانید: خیانت در زندگی مشترک: آیا افرادی که یکبار خیانت می کنند، قابل تغییر هستند؟

2. مسائل مربوط به عزت نفس پایین

گاهی اوقات زنان ممکن است در دوران کودکی دچار مشکلات عزت نفس، افسردگی یا آسیب های دوران کودکی شوند که آنها را به جستجوی اعتبار از طریق فعالیت های عاشقانه و جنسی سوق دهد. عزت نفس پایین اغلب می تواند دلیل خیانت باشد.

3. از دلایل خیانت زنان در زندگی مشترک؛ انتقام گرفتن

گاهی اوقات زنان احساس می‌کنند که شریک زندگی‌شان از نظر مالی و جنسی به آنها خیانت کرده است. می‌خواهند با خیانت به شریک زندگی‌شان از اوانتقام بگیرند. معمولاً زنانی که انتقام می گیرند در مورد رابطه خود پنهان کاری نیستند و می خواهند شریک فعلی آنها بداند که آنها چه می کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ویژگی زنان خطرناک برای ازدواج و دوستی که اصلا نباید نزدیکشان شوید

4. تنهایی و غفلت

گاهی اوقات زنان احساس می کنند که توسط شریک زندگی خود مورد بی توجهی قرار گرفته اند. لذا ممکن است با آشنایی با فرد دیگر، بدنبال همان توجه باشند. آرامش را در آغوش دیگری تجربه کنند. در برخی موارد، آنها خود را بیشتر شبیه یک پرستار بچه، مادر یا مراقب احساس می کنند تا یک همسر. بنابراین ممکن است از رابطه جنسی خارج از رابطه، برای رسیدگی به نیازهای عاطفی و فیزیکی خود استفاده کنند. زنان اغلب حتی زمانی که در یک رابطه هستند احساس تنهایی می کنند. این می تواند به دلیل ناتوانی شریک زندگی در توجه به نیازهای عاطفی او باشد.

5. فقدان توانایی شریک زندگی برای معاشقه

زنان عاشق معاشقه و کمی چاشنی در روابط خود هستند. با این حال، برخی از مردان فکر می کنند، نیاز نیست که با همسرشان معاشقه زیادی بکنند. یا گاهی معاشقه را فراموش می کنند. لذا زن ممکن است هیجان معاشقه با همسرش را از دست بدهد.او بدنبال هیجان های روزهای ابتدایی آشنایی با همسرش است. در صورت سردی او ممکن است او به دنبال شرکای جنسی دیگر برای داشتن چاشنی در زندگی خود باشند.

بیشتر بخوانید: نشانه خیانت مرد: ۱۱ راه تشخیص خیانت مردان به همسران خود

6.از دلایل خیانت زنان در زندگی مشترک؛ از نظر جنسی از طرف شریک زندگی خود ناراضی هستند

زنان نیز مانند مردان از رابطه جنسی لذت می برند. آنها معمولاً به اندازه مردان از عشق ورزی لذت می برند. مردان برای تحت تأثیر قرار دادن یک زن در رختخواب باید کارهای سخت زیادی انجام دهند. این مهم است که یک زن احساس خواسته شدن و دوست داشته شدن کند. بنابراین هنگامی که یک زن رضایت جنسی دریافت نمی کند، تمایل دارد به دنبال شریک مرد دیگری باشد که بتواند.

7. عدم صمیمیت در خانه

فقدان صمیمیت و ارتباط عاطفی با شریک زندگی، حتی اگر نیازهای جنسی برآورده شده باشد، میتواند زن را به سوی مردان دیگر سوق دهد. راه رسیدن به قلب یک زن اغلب تعاملات غیرجنسی مانند هدیه دادن، صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن چیزها است. اگر این ارتباطات عاطفی برآورده نشود، او می تواند صمیمیت را در جای دیگری جستجو کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های شوهر ایده آل: ۱۲ خصیصه که زنان در همسرشان می پسندند

8. توقع بیش از حد

برخی از زنان انتظارات غیر واقعی از شریک زندگی خود دارند. نیازها و خواسته هایی که حتی با شریک زندگی خود مطرح نکرده اند. وقتی این اتفاق می افتد، شکست زندگی آنها اجتناب ناپذیر است. این می تواند او را به دنبال رفع نیازها و خواسته ها در جای دیگر و از کس دیگر کند.

9.از دلایل خیانت زنان در زندگی مشترک؛ آنها فقط می خواهند بروند

برخی از زنان با خیانت راحت تر می توانند رابطه خود را قطع کنند. وقتی شریک زندگی آنها متوجه می شود، آنها را مجبور می کند که رابطه را پایان دهند.

بیشتر بخوانید: دلایل بی میلی مرد به زن: ۱۷ نشانه که دیگر برای همسرتان جذابیت ندارید

10. عدم حمایت زنانه

داشتن دوست بخش مهمی از زندگی هر زنی است. وقتی دوستانی دارید می توانید احساسات خود را به اشتراک بگذارید و آنها می توانند به شما احساس خوبی بدهند. داشتن یک جامعه سالم نیازمتد مردان و زنان سالم است. برخی از زنانی که مورد آزار و غفلت مادری قرار گرفته‌اند، مورد کم‌ارزش‌گذاری قرار گرفته‌اند و با مردان مقایسه شده‌اند، معمولاً از همراهی زنان استقبال نمی‌کنند. بدون اینکه کسی به او توصیه کند چه کاری انجام دهد، ممکن است به خیانت نزدیک شوند.

11. اعتیاد به رابطه جنسی یا عشق

برخی از زنان اغلب برای مقابله نکردن با احساسات و شرایط روانی دردناک زمینه ای مانند افسردگی، اضطراب شدید، اعتماد به نفس پایین و آسیب های حل نشده دوران کودکی، درگیر رابطه جنسی نادرست می شوند. حتی ممکن است به آن معتاد شوند. در نهایت باعث می شود که چندین بار به شریک زندگی خود خیانت کنند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

12. از دلایل خیانت زنان در زندگی مشترک؛ تأثیرات بر شریک غیر درگیر

وقتی فردی از خیانت مطلع می شود، می تواند برای شریک زندگی او بسیار دردناک باشد. فردی که شریک زندگی او رابطه نامشروع داشته است، شرایط روانی بدی را تجربه خواهد کرد.برخی از آنها می توانند به شرح زیر باشد:

  • اضطراب
  • افسردگی
  • پریشانی
  • اعتماد به نفس و عزت نفس پایین
  • سرزنش خود یا شرمساری
  • خشم
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • عدم توانایی در انجام کار

بخش سلامت خبرنامه همواره تلاش دارد، مقالات علمی -ترجمه شده از جدیدترین یافته های روانشناسی، پزشکی و…- را در حوزه سلامت، زندگی زناشویی، درمان های گیاهی و … را برای خوانندگان خود تهیه کند. متاسفانه سخن گفتن دریاره بسیاری از موضوعات، به خصوص مسائل سلامت جنسی در جامعه ما، نوعی مسئله غیرطبیعی تلقی می شود. بسیاری آشنایی چندانی از سلامت جنسی نداشته و این موضوع می تواند بر سلامت جامعه نیز تاثیر منفی بگذارد. لذا خبرنامه با کمک متخصصین حوزه بهداشت و سلامت، تلاش دارد، اطلاعات درست و کافی در حوزه های مختلف را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان