10 شغل مهم که برای استخدام در آن ها نیاز به تجربه و مدرک زیادی نیست!

توسطفرشته فرهنگ

دی ۲۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۶, ۱۴۰۰
مشاغلی که نیاز به مدرک چندانی ندارند

همه مشاغل به تجربه زیاد یا سال ها تحصیلات و مدرک نیاز ندارند. برخی از مشاغل به آموزش های حین کار یا کارآموزی می‌پردازند. با استفاده از داده‌های گردآوری‌شده توسط اداره آمار کار (BLS صدها شغل پردرآمد وجود دارد که برای ورود به آن نیاز به مدرک دانشگاهی چهار ساله ندارند. در این مطلب به 10 شغلی پرداخته شده که می‌توان درآمد داشت. در واقع مشاغلی که نیاز به مدرک چندانی ندارند، اما درآمد خوبی دارند.

مشاغلی که نیاز به مدرک چندانی ندارند

این مشاغل نیازی به گواهینامه، مدرک یا مجوز رسمی ندارند. با این حال، اکثر آن ها حداقل به آموزش در حین کار یا کار شاگردی نیاز دارند.

مهماندار هواپیما

مدرک مورد نیاز مهماندار هواپیما شدن، دیپلم دبیرستان یا معادل آن است. و برای یادگیری این کار به سه تا شش هفته آموزش در حین کار نیاز است. انتظار می‌رود تقاضا برای مهماندار شدن به لطف افزایش حجم ترافیک هوایی – به‌ویژه در بازارهای آسیایی که به سرعت در حال رشد هستند. و هواپیماهای بزرگ‌تر که نیاز به خدمه بیشتر دارند، همچنان قوی باقی بماند. خطوط هوایی معمولا دوست دارند متقاضیانی را ببینند که حداقل یک یا دو سال تجربه خدمات مشتری داشته باشند، اما آن ها در مورد جایی که شما این تجربه را دریافت می کنید سختگیر نیستند. پس اگر کمی هم در با مشتری‌ها در هر کاری سرو کله زده‌اید، مهماندار شدن هواپیما را دریافت خواهید کرد اگر به آن علاقه داشته باشید.

مطلب مرتبط: پیش  از شروع شغل جدید تان، این ۵ سوال را حتما از خودتان بپرسید

مشاغلی که نیاز به مدرک چندانی ندارند؛ نصب کننده کفپوش

برای این که در بخش نصب کننده کفپوش کار کنید نیاز به مدرک ندارید. آموزش این شغل نیز حین کار از چند هفته تا کارآموزی چهار ساله انجام می‌شود. BLS کارگران کف‌پوش را به چند زیرمجموعه تقسیم می‌کند، از جمله «نصب‌کنندگان کف‌پوش و نصب‌کننده‌های کاشی و مرمر» که نیاز به تجربه قبلی نیست.  نصب کنندگان کفپوش سطح ابتدایی معمولا در حین کار زیر نظر یک پیشکار یا رئیس خدمه با تجربه آموزش می بینند. بسته به تخصص، یادگیری ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد. اگر فکر می‌کنید دوست ندارید این شغل را انجام دهید، از همان اول رهایش کنید.

مطلب مرتبط: موفقیت در مصاحبه استخدامی: ۱۶  ترفند روان‌شناسی که در یک مصاحبه شغلی عالی ظاهر شوید!

نماینده فروش

نماینده فروش به مدرک دبیرستان یا معادل آن نیاز دارد و یادگیری این شغل نیز حین کار با زمان متفاوت صورت می‌گیرد. هرچند فروش اجناس در شرایط مختلف متفاوت است. با این حال، یکی از موارد ثابت، فقدان آموزش و پیش نیازهای شغلی است. اگر دیپلم دبیرستان دارید، رفتاری با شخصیت دارید و می خواهید در مورد آنچه کارفرمایتان می فروشد یاد بگیرید، نباید برای گرفتن یک موقعیت فروش ابتدایی مشکلی داشته باشید. گفته می شود، فروش برای همه نیست. اگر فروشنده متقاعد کننده ای هستید. وارد این شغل شوید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: فروش فرزند در چین: دستگیری زن و شوهر چینی که شغلشان بدنیا آوردن و فروش بچه بود

افسر پلیس

برای افسر پلیس شدن به دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز است. اکثر آژانس ها به برخی از دوره های تحصیلات تکمیلی در عدالت کیفری یا زمینه های مرتبط نیاز دارند. آموزش این شغل نیز چهار تا شش ماه آموزش آکادمی، اغلب با آموزش در حین کار زیر نظر یک افسر با تجربه تر انجام می‌شود. به‌طور فزاینده‌ای نادر است که سازمان‌های مجری قانون افراد تازه‌کار را مستقیما از دبیرستان استخدام کنند، اما سوابق شغلی طولانی نیز لازم نیست. از نظر جسمی و روحی سخت است، البته خطرناک. اما اگر این شغل را دوست دارید، اقدام کنید. بسیاری از افسران نشان های خود را با حقوق بازنشستگی کامل در سن 50 سالگی تحویل می دهند. که باعث انتظار زیاد برای یافتن شغل بعدی می‌شود.

مطلب مرتبط: مشاغل سایکوپت ها: ۱۰ شغل که آدم های روان آزار را جذب می کند

از مشاغلی که نیاز به مدرک چندانی ندارند؛ راننده پیک

راننده پیک به مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز دارد. برای انجام این کار نیاز به چند روز آموزش حین کار می‌باشد. به عنوان راننده پیک در یک رستوران می‌توان درآمد خوبی داشت که نیاز به هیچ مهارت و تجربه‌ای نیاز نداشت. رانندگی تحویل بار یا پیک یکی از پرطرفدارترین مشاغل پاره وقت با تمام وقت است. موانع ورود در این زمینه کاری کم است. و درآمد راننده پیک در طول تعطیلات به اوج خود می‌رسد و تقاضا به پیک سر به فلک می‌کشد. پس اگر دنبال کار می‌گردید به این گزینه فکر کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید : رعایت ۵ نکته طلایی برای داشتن اعتماد به نفس در یک مصاحبه شغلی

مسئول روابط عمومی

مدرک مدرک لیسانس در ارتباطات، روزنامه نگاری، روابط عمومی یا رشته های مرتبط نیازمند این بخش شغلی است. برای آموزش این شغل نیز به کارآموزی طولانی مدت نیاز است. آموزش حین کار نیز وجود دارد. بسیاری از کارکنان این بخش، روزنامه نگاران پناهنده‌ای هستند که به دنبال یک خط کاری پردرآمدتر و پایدار هستند. اما بسیاری از آن‌ها مستقیما از دانشگاه وارد این رشته می شوند. برخلاف بسیاری از نقش‌های موجود در این فهرست، مدرک لیسانس برای کارهای روابط عمومی سطح پایین کاملا ضروری است. مهارت های ارتباط نوشتاری و کلامی قوی نیز حیاتی است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۱ نشانه که وقت تغییر شغل تان فرا رسیده است

پیشخدمت

برای این که پیش خدمت شوید، بدون نیاز به آموزش رسمی دارید. اما این آموزش در حین کار از چند روز تا چند هفته متغیر است. پیشخدمت رستوران فراوان ترین شغل در این لیست است. طبق BLS، بیش از 2.6 میلیون نفر به عنوان پیشخدمت در ایالات متحده کار می کنند که نزدیک به 100000 نفر تا سال 2029 به آن ها ملحق خواهند شد. اگرچه پیشخدمت‌ها به طور فزاینده ای در معرض خطر اتوماسیون قرار دارند. زیرا شاهد تکثیر آی پدهای جدولی در سراسر صنعت رستوران هستیم. رستوران‌ها در آینده‌ای قابل پیش بینی همچنان به کارکنان فیزیکی نیاز خواهند داشت. رستوران‌های فانتزیبه پیشخدمت‌ نیاز دارند تا دوره‌ها و امتحانات منو را قبل از این که آن ها را به دست مشتریان بازگردانند، کامل کنند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: راز موفقیت شغلی: ۳ راز موفقیت شغلی که هرگز کسی به شما نمی گوید

از مشاغلی که نیاز به مدرک چندانی ندارند؛ تکنسین های اطلاعات سلامت (تکنسین های مدارک پزشکی)

مدرک مورد نیاز این کار گواهینامه فوق لیسانس است. مدت آموزش در حین کار این شغل متغییر است. ممکن است مجوز و گواهی دولتی نیز نیاز باشد. تکنسین‌های اطلاعات سلامت، سوابق سلامت کاغذی و دیجیتال را برای سیستم‌های بیمارستانی، کلینیک‌های خصوصی و شرکت‌های بیمه سلامت مدیریت و سازماندهی می کنند. اکثر کارفرمایان حداقل یک سال تحصیلات تکمیلی می‌خواهند و برخی از آن‌ها به مدرک کاردانی نیاز دارند. به طور کلی مجوز دولتی نیز مورد نیاز است. تکنسین های جاه طلب اطلاعات سلامت می توانند با دنبال کردن تخصص های فوق العاده، قدرت درآمد خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، ثبت کنندگان سرطان، مجموعه وسیعی از داده های لازم برای ردیابی و درمان بیماری بیماران سرطانی را جمع آوری و مدیریت می کنند.

مطلب مرتبط: ۴ اشتباه شغلی رایج که زندگی حرفه ای تان را تباه می کند

دستیار پزشکی

گواهی یا مدرک دستیار پزشکی یک ساله برای این شغل نیاز است. مدرک کاردانی دستیار پزشکی (برنامه دو ساله) نیز ممکن مفید باشد. صدور گواهینامه دولتی اختیاری نیز گاهی نیاز است. برای استخدام های جدید بدون اعتبار، چندین هفته آموزش در حین کار وجود دارد. برای کارگران بلندپرواز در سطح مبتدی، زمینه رشد سریع کمک های پزشکی یک پای فوق العاده در صنعت پزشکی است. شروع دستمزد مناسب است. بسیاری از دستیاران پزشکی مدرک پرستاری را دریافت می کنند. که به راحتی می تواند قدرت درآمد آن‌ها را دو یا سه برابر کند – یا حتی پزشک می شوند.

مربی بدن سازی

برای مربی بدن سازی شدن نیاز به مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن دارید. مدرک تناسب اندام (برنامه یک ساله) یا مدرک کاردانی (برنامه دو ساله) نیز ترجیح داده می شود. آموزش این شغل نیز حین کار صورت می‌گیرد. مربیان تناسب اندام در انواع محیط های فعال مانند استودیوهای یوگا، استودیوهای اسپین و سالن های بدنسازی مدرسه کار می کنند. مطمئن ترین راه برای کسب درآمد بالاتر، آموزش شخصی یا ارائه آموزش تناسب اندام به صورت انفرادی به مشتریان خصوصی است. اگر در نوع خاصی از تمرین، مانند یوگا یا پیلاتس تخصص دارید، باید قبل یا در طول فرآیند کار، آموزش یا گواهینامه بیشتری را تکمیل کنید.

باید گفت الزامات تجربه کاری گذشته تأثیر چندانی بر استانداردهایی که کارفرمایان استخدام های جدید را بر اساس آن ها انجام می دهند، ندارد. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یکی از این شغل‌ها را به دست آورید. تصور نکنید که می توانید راه خود را به سمت ترفیع کوتاه کنید یا با جدیت کمتر به وظایف خود بپردازید. برخی از این مشاغل مانند افسر پلیس شدن کاملا خطرناک هستند. اما شغل‌هایی مانند پیشخدمت شدن و روابط عمومی…، اغلب استرس زا یا غیرقابل پیش بینی هستند. مهم نیست کدام شغل را انتخاب می کنید، باید بدانید که در اولین روز کاری از شما چه انتظاری می رود. این مطمئن‌ترین راه برای تعیین آهنگ ماندن شما در این شغل می‌شود. چه 6 ماه یا 60 سال.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.