جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2
(1)

به دنبال راهی موثر برای تسکین سرفه هستید؟ این ۷ گیاه دارویی برای درمان سرفه می‌توانند به رقیق شدن مخاط و تسکین مجاری هوایی تحریک‌شده کمک کنند. به این ترتیب قادر خواهید بود که سریع‌تر از شر سرفه خلاص شوید.

بسیاری از داروهای گیاهی سرفه را می‌توان در بیشتر آشپزخانه‌ها یافت، مانند عسل، زنجبیل، پوست پرتقال و آویشن، در حالی که برخی دیگر گیاهانی هستند که می‌توانید آنها را بخرید، یا خودتان در خانه پرورش بدهید تا به شما در ساخت داروهای موثر سرفه مانند چای، شربت سرفه، خلط آور و قرص‌های پاستیلی کمک کنند.

این احتمال وجود دارد که همین حالا هم در حال پرورش برخی گیاهان دارویی سرفه در خانه باشید. حتی اگر چنین گیاهانی در خانه ندارید، برخی از این گیاهان مفید را به باغچه خانه‌تان یا آشپزخانه‌تان اضافه کنید و از برداشت گیاهان دارویی در تمام فصول لذت ببرید.

بهترین گیاهان دارویی برای درمان سرفه

۱. زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که می‌تواند خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی داشته باشد. همچنین ممکن است برای تسکین چندین مشکل سلامتی از جمله سرفه خشک مفید باشد.

هنگامی‌که کورکومین همراه با فلفل سیاه مصرف شود بهتر جذب جریان خون می‌شود. برای انجام این درمان می‌توانید 1 قاشق چای خوری زردچوبه و ۸/۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را به یک نوشیدنی مانند آب پرتقال سرد اضافه کنید و بنوشید. همچنین می‌توانید این ترکیب را به یک چای گرم تبدیل کنید.

زردچوبه قرن‌ها در طب آیورودا برای درمان بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی، برونشیت و آسم مورد استفاده قرار گرفته است. می‌توانید زردچوبه را به شکل ادویه و همچنین به صورت کپسول تهیه کنید.

۲. زنجبیل، از گیاهان دارویی برای درمان سرفه

زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است. این ریشه خوراکی قدرتمند در عین حال برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تسکین درد و ناراحتی بسیار موثر است. زنجبیل را می‌توان در بسیاری از چای‌ها به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده استفاده کرد. شما همچنین می‌توانید چای زنجبیل ساده برای‌ خودتان تهیه کنید. افزودن عسل به این چای می‌تواند آن را برای سرفه خشک موثرتر کند.

 

همچنین می‌توانید زنجبیل را به صورت کپسول مصرف کنید یا ریشه زنجبیل را بجوید تا سرفه خشک‌تان کاهش بیابد.

۳. ریشه گل ختمی

ریشه گل ختمی از گیاهان دارویی برای درمان سرفه است که در شربت سرفه و در قرص‌های پاستیلی برای تسکین سرفه خشک استفاده می‌شود. یک مطالعه مبتنی بر نظرسنجی نشان داد که این گیاه دارویی یک درمان موثر برای درمان گلودرد و کاهش تحریک ناشی از سرفه خشک است.

ریشه گل ختمی همچنین می‌تواند خواص ضد باکتریایی داشته باشد.

۴. نعناع فلفلی

نعناع حاوی منتول است که به بی حس شدن انتهای گلو که در اثر سرفه تحریک می‌شود، کمک می‌کند. این اثرگذاری می‌تواند باعث تسکین درد و کاهش دفعات سرفه شود.

نعناع فلفلی همچنین به کاهش احتقان کمک می‌کند، به علاوه، مشخص شده است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

چند راه برای مصرف نعناع به عنوان یک گیاه دارویی جهت درمان سرفه وجود دارد. نوشیدن چای نعناع یا مکیدن قرص‌های نعناع فلفلی از جمله راهکارهای موثر هستند. سعی کنید چای نعناع را درست قبل از خواب بنوشید تا سرفه‌های شبانه را کاهش دهید.

همچنین می‌توانید از اسانس نعناع برای رایحه درمانی استفاده کنید.

۵. چای ماسالا برای درمان سرفه

این طعم چای در سال‌های اخیر بسیاری از کشورها محبوب شده است. در هند از چای برای درمان اختلالاتی مانند گلودرد و سرفه خشک استفاده می‌شود. چای ماسالا حاوی چندین ماده آنتی اکسیدانی از جمله میخک و هل است. میخک نیز ممکن است به عنوان خلط آور موثر باشد.

این نوع چای همچنین حاوی دارچین است که دارای خواص ضد التهابی است.

مطلب مرتبط: دمنوش دارچین برای لاغری؛ شیوه تهیه چای دارچین برای کاهش وزن!

۶. فلفل چیلی از گیاهان دارویی برای درمان سرفه

ثابت شده است که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل چیلی یافت می‌شود، برای کاهش سرفه مزمن بسیار موثر است.

 

در حالی که کپسایسین را می‌توان به صورت کپسول مصرف کرد، می‌توانید ترکیبی را از سس فلفل کاین و آب گرم نیز تهیه کنید.

کاین نوعی فلفل چیلی است. قطرات سس تند کاین را تا حدی که طعمش برای‌تان قابل تحمل است به آب اضافه کنید.

درمان‌های مبتنی بر کپسایسین برای کودکان توصیه نمی‌شود.

۷. آویشن از گیاهان دارویی برای درمان سرفه

آویشن هم در پخت و پز کاربرد دارد و هم دارای مصارف دارویی است. این گیاه یک درمان رایج برای سرفه، گلودرد، برونشیت و مشکلات گوارشی محسوب می‌شود.

یک مطالعه نشان داد که شربت سرفه متشکل از برگ‌های آویشن سرفه را به خوبی در افراد مبتلا به برونشیت حاد تسکین می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه دارویی می‌توانند مسئول فواید آن باشند.

برای درمان سرفه با استفاده از آویشن، به دنبال شربت سرفه حاوی این گیاه باشید. روش دیگر این است که با اضافه کردن 2 قاشق چایخوری آویشن خشک به یک فنجان آب داغ، چای آویشن درست کنید. 10 دقیقه دم بگذارید، بعد ترکیب را صاف و نوش جان کنید!

* فراموش نکنید این نوشتار جایگزین توصیه پزشک نیست.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان