از درمان بی خوابی تا رفع اضطراب؛ ۸ کاربرد بی نظیر عسل

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ,

 همه ما عسل را به عنوان نوعی شیرین‌کننده خوشمزه و همه‌کاره می شناسیم. اما آیا می‌دانید که عسل همانقدر که داخل آشپزخانه کاربردی است، بیرون آشپزخانه هم به درد می‌خورد؟ این نوشتار را بخوانید تا با برخی از کاربردهای عسل که احتمالا قبلا به گوش‌تان نخورده آشنا شوید!

۱. عسل درمان آفتاب‌سوختگی است

برای این درمان، 1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق چایخوری روغن نباتی و ۴/۱ قاشق چایخوری آبلیمو را با هم مخلوط کرده و آن را روی ناحیه آفتاب‌سوخته قرار بدهید. ترکیب باید ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب بشویید.

۲. یک افزودنی عالی برای حمام‌تان است

۴/۱ لیوان عسل را به آب داخل وان بیفزایید تا یک حمام معطر و آرامش‌بخش را تجربه کنید.

۳. عسل اضطراب را از بین می‌برد

قرن‌هاست که در هند عسل برای تسکین اضطراب استفاده می‌شود. می‌توانید خیلی ساده آن را به چای بابونه که خود درمانی برای اضطراب است مخلوط کنید و ترکیب را بنوشید.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را از بین می‌برد

۴. لب‌ها را نرم می‌کند

با ترکیبی از عسل، موم، روغن زیتون و کره کاکائو ترکیب فوق‌العاده‌ای برای نرم کردن لب‌ها آماده می‌شود.

۵. عسل لکه‌های صورت را از بین می‌برد

 نصف فنجان آب گرم را با ۴/۱ قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. با استفاده از تکه‌ای پنبه، مخلوط را مستقیماً روی یک لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید. سپس مقدای عسل را روی لکه‌ها بمالید و اجازه بدهید 10 دقیقه بماند. در نهایت صورت‌تان را با آب گرم شستشو دهید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت، ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۶. عسل پوست را مرطوب می‌کند

 با مخلوط کردن عسل، روغن نباتی و آب لیمو (یک قاشق چایخوری از هر یک) لوسیون تهیه کنید. می‌توانید لوسیون را به دست، آرنج، پاشنه پا (هر جایی که خشک است) بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب بشویید.

۷. عسل بی‌خوابی را درمان می‌کند

نوعی بی‌خوابی وجود دارد که طی آن به راحتی به خواب می‌روید اما بعد از مدتی از خواب بیدار می‌شوید و دیگر خواب‌تان نمی‌برد. برای درمان این نوع بی‌خوابی یک قاشق چایخوری عسل را با کمی نمک مخلوط کنید و بخورید. این ترکیب به تنظیم هورمون‌های استرس کمک می‌کند و سبب می‌شود که آرام شده، بخوابید.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان ساده بی خوابی

۸. موها را درخشان می‌کند

 خورشید و سایر عناصر می‌توانند به موها آسیب برسانند اما شما می‌توانید با یک ترکیب خانگی آنها را درمان کنید: 1 قاشق چایخوری عسل را با 4 فنجان آب گرم مخلوط کنید. در صورت تمایل لیمو اضافه کنید. بعد از شامپو کردن، مخلوط را روی موهای‌تان بریزید. نیازی به آبکشی نیست.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *