جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

شاید شما هم تا به حال به این فکر افتاده باشید که آیا راهکاری وجود دارد که به کمک آن بتوانید رشد موهای‌تان را تسریع کنید. آیا هیچ محصولی کمک می‌کند؟ آیا تغییرات رژیم غذایی می‌تواند رشد را تسریع کند؟ دارو چطور؟ خبر اینکه تحریک رشد مو چندان هم کار دور از ذهنی نیست! ما می‌توانیم به کمک برخی گیاهان دارویی و راهکارهای موثر رشد موهای‌مان را تحریک کرده، به پرپشت شدن آنها کمک کنیم. اگر شما هم از مشکل کم بودن حجم موها شاکی هستید، با خبرنامه در این نوشتار همراه شوید!

۱.  عصاره چای سبز برای تحریک رشد موها

چای سبز علاوه بر اینکه مزایای زیادی برای سلامتی دارد، می‌تواند به رشد موهای شما نیز کمک کند. مطالعه‌ای روی موش‌ها نشان داد که مصرف عصاره چای سبز رشد مو را پس از 6 ماه به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید موهای‌تان را بلند کنید، نوشیدن منظم چای ممکن است احتمال داشتن آن گیسوان رویایی مورد نظرتان را افزایش دهد.

۲.گیاه دارویی قاصدک

گیاه دارویی قاصدک که حاوی مواد معدنی، ویتامین‌ها و خواص ضد التهابی دارد که در رشد مو نقش مهمی دارند. اگر به دنبال موهای سالم هستید، یک دستورالعمل وجود دارد که ممکن است در این زمینه به شما کمک کند.

–  مقداری ریشه قاصدک را به مدت 10 دقیقه در آب داغ قرار دهید.

–  ۲ قاشق غذاخوری تخم کتان را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید.

–  بعد از آنکه به جوش آمد، دانه‌های کتان را از آب خارج کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. بگذارید تا خنک شود.

–  در یک بطری چای قاصدک، آب بذر کتان و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید.

–  هر سه را خوب ترکیب کنید.

هر بار که به حمام می‌روید، پس از شستشو و استفاده از نرم کننده روی موها، این ترکیب را روی پوست سرتان بریزید، سرتان را بپوشایند و بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید.

۳. ماساژ کف سر برای تحریک رشد موها

ماساژ پوست سر می‌تواند به افزایش آرامش و کاهش استرس کمک کند. اما، طبق یک مطالعه کوچک در سال 2016، ممکن است به تقویت سلامت موها نیز کمک کند.

 

این مطالعه اثربخشی ماساژ روزانه 4 دقیقه ای پوست سر را بررسی کرد. پس از 24 هفته، محققان دریافتند که 9 مردی که در این مطالعه شرکت کردند موهای پرپشتی نسبت به ابتدا داشتند.

۴.  آلوئه ورا

این گیاه دارویی به دلیل فواید زیادی که برای پوست و خواص درمانی که دارد به شهرت رسیده است. آلوئه ورا می‌تواند باقی مانده سایر محصولات و چربی اضافی موهای شما را از بین ببرد. ژل آلوئه ورا ویتامین‌هایی دارد که ممکن است به تحریک رشد مو کمک و از ریزش مو جلوگیری کند.

با استفاده از این گیاه حتی می‌توانید مرطوب کننده موی سر آماده کنید. در یک بطری، یک فنجان آب و نصف فنجان آب آلوئه ورا بریزید. آن را خوب تکان دهید و قبل از حالت دهی، روی موهای‌تان اسپری کنید.

۵. روغن نعناع فلفلی برای تحریک رشد مو

نعنا فلفلی گیاه خوبی برای  تهیه دمنوش و چای است و بوی خوبی دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که روغن نعناع همچنین می‌تواند با کمک به گردش خون در پوست سر، گزینه‌ای مناسب و کاربردی برای کمک به رشد مو باشد. چیزی که تعداد کمی از مردم می‌دانند این است که روغن نعناع فلفلی باید با روغن جوجوبا یا انگور با کیفیت خوب رقیق شود. نسبت باید 6 قطره روغن نعناع فلفلی به یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا باشد. این دو را با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را به ریشه‌ها بمالید.

۶. روغن رزماری

گیاه دارویی رزماری تاثیر زیادی بر رشد مو دارد. روغن رزماری وقتی با درمان استاندارد ریزش مو مقایسه می‌شود، پس از 6 ماه نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. برای استفاده از این راهکار تحریک رشد مو، باید 10 تا 12 قطره روغن رزماری را در شامپویی که استفاده می‌کنید، رقیق کنید. برای دستیابی به موهایی با ظاهر زیبا و سالم از آن روزانه استفاده کنید.

۶. آب پیاز

شاید استفاده از آب پیاز برای مو عجیب به نظر برسد اما در واقع برای جلوگیری از ریزش مو موثر است. در مطالعه‌ای که شرکت کنندگان از آب پیاز خام استفاده کردند، مشخص شد که مو با استفاده از این ماده رشد مجدد را نشان می‌دهد.

برای تهیه آب پیاز، به ترتیب زیر عمل کنید:

–  خیلی ساده یک پیاز را پوست بگیرید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید.

– بعد  با استفاده از آبمیوه‌گیری یا مخلوط کن، آب آن را بگیرید.

–  آب پیاز را روی پوست سرتان بمالید.

اگر دوست دارید این روش را امتحان کنید باید بدانید که استفاده از آب پیاز دو بار در روز به مدت حدود 6 هفته روی موهای شما نتایج خوبی را برای‌تان به همراه خواهد داشت.

۷. تحریک رشد موها با روغن نارگیل

روغن نارگیل نوعی روغن همه کاره محسوب می‌شود. این روغن از پخت و پز گرفته تا رطوبت دهی به پوست و مو کاربرد دارد. روغن نارگیل برای موهای شما عالی است. در مقایسه با روغن آفتابگردان، روغن نارگیل تنها روغنی است که در صورت استفاده به عنوان یک محصول بهداشتی و زیبایی قبل از شستشو و بعد از شستشو، آسیب مو را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

می‌توانید قبل یا بعد از شستن موها، روغن نارگیل را به عنوان نرم کننده استفاده کنید. اگر به دنبال موهای سالم و بلند هستید، روغن نارگیل کاملاً ضروری است!

۸. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس نه تنها برای ایجاد یک محیط آرامش بخش عالی است، بلکه در صورت استفاده برای رشد مو نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. یک مطالعه نشان داد که روغن اسطوخودوس رقیق شده، هنگامی که یک بار در روز و به مدت حدود 4 هفته روی مو استفاده شود، منجر به پرپشت شدن مو و افزایش تعداد فولیکول‌های مو می‌شود.

این نکته را فراموش نکنید که چون روغن اسطوخودوس یک روغن معطر است، باید همیشه در روغن حامل دیگری مانند جوجوبا یا حتی شامپوی شما رقیق شود و سپس آن را روی ریشه مو بمالید.

۹. مواد مغذی دریافتی‌تان را افزایش بدهید

ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص برای سلامت کلی شما مهم هستند و همچنین نقش کلیدی در تامین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو را دارند. برخی از مواد مغذی ضروری عبارتند از:

– بیوتین

– ویتامین سی

– ویتامین دی

ویتامین ای

– زینک (روی) – بهترین منابع زینگ را در این نوشتار بخوانید!

– آهن

– امگا 3 و امگا 6

یک مطالعه معتبر نشان داد که مصرف مکمل‌های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کند.

داده‌های یک مطالعه دیگر نیز نشان می‌دهد که سطوح پایین روی (زینک) ممکن است نقش کلیدی در ریزش مو داشته باشد.

۱۰. میزان پروتئین مصرفی تان را بررسی کنید

اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود باشد، موها رشد مطلوبی ندارند و ممکن است ریزش اتفاق بیفتد. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و دریافت پروتئین کافی برای رشد بهینه مو مهم است.

مطلب مرتبط: ۷ نشانه که دچار کمبود پروتئین هستید

کلام پایانی

کدام یک از این مواد طبیعی و راهکارها را برای دستیابی به موهای پرپشت و تحریک رشد موها امتحان کرده‌اید؟ درمان مورد علاقه شما چیست؟ آیا از سایر مواد طبیعی مفید برای رشد مو چیزی می‌دانید؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان